AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #1 Skrevet 11. juni 2012 En lege som undersøkte meg idag for noe annet sa at jeg mest sannsynlig har mitralklaff prolapse. Ble veldig bekymret... Hun sa det var murmur på mitralklaffen og jeg hadde høy puls på ca 100 da, men når jeg sitter her og tok det så hadde jeg ca 80-84 (normalt). Kan ha puls nedi 60-70 på morgenen da. Ble bedt om å ta ultralyd... Skummelt! Er det noe som har dette? Eller vet noe mer om det? Jeg tok EKG holter da jeg var 7 år pga murmur, men det var normalt da.
Bolus Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Hei! Ble det tatt noe ultralyd av hjertet ditt da du var liten? Hvor gammel er du nå og har du hatt noen plager feks. med pusten? Hva sa legen din om funnet sist? Hilsen lege
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 Skjønner at du blir bekymret, men mitralklaffprolaps er stort sett en "godartet" tilstand. Det viktigste er å få sett på hjertet med ultralyd, og se hvor mye lekkasje det er over klaffen. Har du noen symptomer fra hjertet (smerter, hjertebank) eller er plaget med svimmelhet, er det viktig at du forteller det til legen. Anonym poster: c9f17a77abe450218bed1df80d863d3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå