Gå til innhold

Kaffe avec?

Anbefalte innlegg

Gjest Fighter
Skrevet

Er det mange som ikke skal ha konjak eller baileys til kaffen? Tror dere gjestene blir skuffa om de ikke får det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan jo ikke bli skuffa om man ikke får det..Man kan jo ikke regne med å FÅ ting...

Vi skal ha det da..

Skrevet

Det er vel vanlig at man har avec, så det kan vel være noen som forventer at det blir det.

Skrevet

Dersom det er alkohol til maten er det også vanlig med avec til kaffen.

Skrevet

Vi skal ha kaffe avec. Jeg er ikke glad i kaffe og aner ikke hva folk forventer, men vi gjør det ihvertfall slik at de som ønsker det får det.....

Skrevet

Vi skal ha konjakk og baileys. Det e vel det eneste punktet pappaen min har sagt fra hva han forventer seg... Ellers skal vi ha bare vin og øl på festen, og da er det jo greit å ha likt brennevin som ikke man drikker sinnsykt mye av til kaffen.

Om gjestene blir skuffet om det ikke er noe slikt til kaffen aner jeg ikke. Jeg er selv ingen stordrikker av dette, men alle de 3 bryllupene jeg var i i fjor sommer serverte man dette.

P.S. Optimist: Har "stjålet" avataren min du jo.... :lol:

Gjest Fighter
Skrevet
P.S. Optimist: Har "stjålet" avataren min du jo.... :lol:

Søren og. Jeg som fikk meg ny nå nettopp fordi noen andre hadde "stjålet" min.

Skrevet

:o Jeg blei ganske forvirra av å se to stk Ca. !

Uansett - vi skal ha kaffe avec! Prøver å la alkoholserveringen gjenspeile vårt forhold til alkohol, og vi liker begge to en cognac eller baileys til kaffen, så da blir det sånn :ler: Ellers skal vi ha vin til maten, men ingen alkoholservering seinere på kvelden.

Skrevet

Avec er jo like selvsagt som dopapir på doen...... :briller:

Skrevet

Du må gjerne bruke maken avatar som meg. Har begynt å gå litt lei av den så jeg vurderer å bytte snart uansett... ;)

Skrevet
Avec er jo like selvsagt som dopapir på doen...... :briller:

:enig:

Med mindre bryllupet er helt alkoholfritt synes jeg det er merkelig om man ikke får avec til kaffen.

Skrevet

Vi kommer til å ha avec til kaffen.

Kjæresten min er en stor cognacelsker og har sterke meninger om hvilken cognac han vil servere, så det tror jeg ikke det er noe spørsmål om å droppe.

For de som ikke liker cognac skal vi ha Bailey´s.

Skrevet

Jeg synes avec hører med, hvertfall hvis dere serverer alkohol ellers i bryllupet!

Det trenger jo ikke bli den helt store utgiften heller. En flaske eller to med cognac og en flaske eller to med Baileys gjør susen.

Skrevet

Ingen av oss er så begeistret for hverken cognac eller Baileys, men det blir begge deler til kaffen hos oss. Hvor mange cognac og Baileys regner man egentlig pr. person?

Skrevet

Snorkie, tror det holder med ett glass til hver.

Vi skal også ha avec, det hører med til en bedre middag, og siden vi skal ha 3 -retters så har det liksom vært obligatorisk med avec. Hvis man skal ha enklere middag, feks koldtbord, så er det ikke sikkert folk forventer avec-

Skrevet

Vi gjør det slik at vi spiser ferdig koldtbordet, og serverer kaffe avec i kaffesalongen rett etterpå, sammen med diverse smågodterier.....

Skrevet
... Hvor mange cognac og Baileys regner man egentlig pr. person?....

Avec (som forresten er fransk for "med", altså "kaffe med....." ) skal vi servere ja (fri bar) Vi har 8 flasker cognac'er av forskjellige sorter. Av ca 55 gjester drikker vel ca halvparten cognac og èn person drikker nok iallefall 2-3 cognac à 3-4 cl (uten å skulle bli FOR teknisk her :lol: ) så det burde holde. Av likør har vi Baileys, Avocado, Amaretto Disoronno (nyyydelig mandellikør) og Kahlua. Likør mengden er ca den samme som cognac-mengden. Er litt vanskelig å regne ut hvor mye man skal ha - og "skrekken" er jo å gå tom for drikkevarer da....hm... :-?

8 flasker likør - det burde holde?!

Skrevet

Beregn 4cl drikke til avec pr person.

Vi hadde cognac, Baileys, 43-likør og portvin som avec. Da fant alle noe som de likte, og det var jo bra :)

Skrevet

Takk for svar. Da skal jeg begynne å regne hvor mange avec-drikkende personer det er snakk om :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...