Gå til innhold

Spillets gang?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha vært i et langt forhold har jeg mer eller mindre vært singel i 3 år (2 kortere forhold). Jeg kan i perioder dra ofte på date, men det skjer lite. Jeg er verdensmester i avvisning med mindre det er noen jeg virkelig virkelig liker, og det er svært sjelden. Jo mindre interessert jeg er jo mer interessert blir mennene. Andre som jeg liker kan være veldig på å prøve å få meg i seng. Der er jeg ganske restriktiv, fordi jeg ønsker ikke ONS, men å treffe en som liker meg for meg. Det har resultert i at jeg har gitt litt opp med dating, og har fokusert på barn

På en vennemiddag i helgen traff jeg en mann noen år eldre enn meg, begge skilt like lenge, begge har barn, ganske lik personlighetstype mye tilfelles etc. Det var en ganske umiddelbar tiltrekking, først diskusjoner, så flørt.. osv. Det var pang. Endte med at vi rømte middagen, og alle mine prinsipper om ikke sex på første date etc forsvant. Og for en natt! Det ble ikke mye soving for å si det slik, har aldri opplev å få så mange orgasmer med en jeg har hatt sex med for første gang. Mye prat og kos også, han var veldig åpen om mange ting, og jeg følte det var en utrolig bra kjemi. Han ba om telefonnummeret mitt før jeg dro litt ut på dagen.

Så begynner det jeg hater mest... spillet om hva som skjer videre. Normalt sett er jo dette ikke viktig for meg, men nå er jeg virkelig, virkelig interessert. Jeg sendt en kort, søt og ganske anonym sms noen timer etter at jeg hadde dratt, han svarte i samme stil... og jeg sendte en tilbake igjen noen timer senere, fortsatt bla bla men la til at jeg gjerne ville se han igjen. Dette var i går ettermiddag og han har ikke svart ennå.

Føler meg som en tenåring og ikke en dame i slutten av 30 årene. Lurer på hvorfor han ikke har svart. Hvor lenge skal jeg vente, er det case gone? Hvis jeg er ordentlig interessert så svarer jeg jo. Min mannlige kollega som jeg snakket litt med i sted sier det er 3 utfall; 1. han er ikke interessert, 2 han er interessert, 3 han er usikker. Men hvordan finner jeg dette ut, uten å skremme han bort? Er det noe jeg kan gjøre bortsett fra å holde meg unna telefonen?

Tar gjerne i mot gode råd av erfarne datere ;-)

Videoannonse
Annonse
Gjest .-L-.
Skrevet

Pass på at du ikke oppfører deg slik som mennene du beskriver. Jo mindre interessert han er, jo mer interessert blir du. Det her er noe som skjer når vi menn har damer etter oss også. Det er ganske turn off når hun ikke forstår hintet :gjeiper: Dog, det kan fort snu! Dersom du er likegyldig blir han plutselig interessert. Vil du ha han på kroken kan et godt råd være å behandle han slik som du gjør med de mennene som løper etter deg.

Det virker jo til å funke :), med tanke på å skape tiltrekkelse.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Føler meg så patetisk, som i det hele tatt tenker så mye på han. Jeg pleier lett å avfeie menn jeg ikke høre noe fra med at da er han bare ikke interessert. Men nå vil jeg jo at han skal være interessert :rodmer: . Hvorfor skal det være så vanskelig, og må man alltid ha et ”spill”?

Sist jeg hadde et forhold med en mann som ga meg slike følelser ga han klare indikasjoner på at han var interessert ganske umiddelbart. På slutten av første date at han skulle slette sukkerprofilen sin (noe slikt kunne jeg ikke si at jeg var klar for), dagen etter overtalte han meg å treffes igjen. Jeg var nok litt skremt, og holdt igjen på sex i nesten 2 uker (den var fantastisk forøvrig), følelsene mine holdt jeg igjen lenger. Han sjarmerte meg i senk, sa han hans og mine venner at han aldri hadde vært så forelsket i noen som meg etc. Til slutt ga jeg etter, og var totalt forelsket. Den gjensidigheten jeg følte fikk meg til å gå på skyer. Noen uker etter det var han plutselig ikke interessert lenger. Etter noen mnd total stillhet hørte jeg fra han igjen, og vi ble elskere. Det var imidlertid dead end, for innerst inne jeg ville at han skulle være mer enn elsker, og kuttet han ut etter noen mnd. Han har hatt noen flere store forelskelser etter meg, den siste har han vært sammen med i over et halvt år, og de er virkelig lykkelige. Lurer av og til på hva som gikk med oss.

En stund etter dette traff jeg en annen mann som var interessant, det var ikke de sterkeste følelsene fra min side, men nok til at jeg ville finne ut av om det var noe. Han ga også tidlig indikasjoner på at han var interessert, men ikke too much. Det virket som en fornuftig tilnærming fra min side etter den forrige. Jo mer jeg ble kjent, jo mer likte jeg han, vennene mine likte han, vi tilbrakte mer og mer tid sammen, barna våre møttes etc. Han ville vi skulle si at vi var kjærester ganske tidlig, men selv om jeg ikke datet noen andre enn han klarte jeg ikke å være offisiell før jeg var helt sikker. Det tok meg vel 7-8 uker å bli sikker, noen dager etter dette kom det frem at han levde på løgner. Så store løgner at jeg ikke kunne ha han i livet selv om mye med han var bra. Han ble helt irrasjonell og jeg brukte noen uker på å få han til å forstå at nok var nok. I etterkant er jeg lykkelig for at jeg holdt så lenge igjen, men skremt over at jeg ikke så tegnene tidligere.

Etter dette er jeg blitt ennå mer forsiktig, har begravd meg i jobb og egentlig ikke truffet noen aktuelle. Før mannen traff jeg i helgen som tok meg helt med storm. Da er det selvfølgelig skuffende at han ikke føler som meg. Forstår jo det når han ikke har svart på min sms over et døgn etter.

Trøste meg med at det er bra jeg traff en som kunne få meg til å føle slik, da finnes det kanskje flere der ute, selv om det på en annen måte er vanskelig fordi jeg setter standarden høyt. Singellivet er virkelig oppskrytt :snurt:

• Liker 1
Gjest .-L-.
Skrevet

Synes det er kjekt å være singel jeg, kan gjøre som jeg vil :)

Gjest Grønnblomst
Skrevet

Synes det er kjekt å være singel jeg, kan gjøre som jeg vil :)

Nå som jeg begynner å komme over eksen, er det akkurat den tanken jeg tenker også :lur:

AnonymBruker
Skrevet

På noen områder er det supert å være singel.. har et mye mer sosialt og aktivit liv enn i de årene jeg var gift. Kan jobbe sent når jeg ikke har barna, er mye ute etc. Men... savner noen som er litt mer i livet mitt. Betyr ikke at jeg vil gifte meg eller bli samboer ASAP, men bare ha en kjæreste. En å dele små og store ting med, sex, kos, opplevelser.

Men ikke kjæreste for en hver pris, vil nemmlig ha en som gir meg de sommerfuglene som jeg fikk fra han i helgen. Er heller singel enn å bli sammen med noen bare for å bli sammen med noen. Det må være litt lidenskap :-)

Blir litt stresset av tanken på at man blir mer og mer sær av å være singel. Og også det faktum at jeg ikke treffer noen det klikker med.

Har ikke hørt noe mer fra mannen i helgen, og forstår at det er lost case. Gjør bare litt vondt fordi han ikke var som alle andre, men traff noe i meg. Det var åpenbart ikke helt gjensidig, og det er litt vondt, og jeg lurer selvsagt på hvorfor.

AnonymBruker
Skrevet

På noen områder er det supert å være singel.. har et mye mer sosialt og aktivit liv enn i de årene jeg var gift. Kan jobbe sent når jeg ikke har barna, er mye ute etc. Men... savner noen som er litt mer i livet mitt. Betyr ikke at jeg vil gifte meg eller bli samboer ASAP, men bare ha en kjæreste. En å dele små og store ting med, sex, kos, opplevelser.

Men ikke kjæreste for en hver pris, vil nemmlig ha en som gir meg de sommerfuglene som jeg fikk fra han i helgen. Er heller singel enn å bli sammen med noen bare for å bli sammen med noen. Det må være litt lidenskap :-)

Blir litt stresset av tanken på at man blir mer og mer sær av å være singel. Og også det faktum at jeg ikke treffer noen det klikker med.

Har ikke hørt noe mer fra mannen i helgen, og forstår at det er lost case. Gjør bare litt vondt fordi han ikke var som alle andre, men traff noe i meg. Det var åpenbart ikke helt gjensidig, og det er litt vondt, og jeg lurer selvsagt på hvorfor.

Hadde du ventet med sex, hadde kanskje utfallet blitt annerledes..

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du ventet med sex, hadde kanskje utfallet blitt annerledes..

Det er det jeg tenker også, og angrer på det selv om jeg på en annen måte ikke angrer på (for mange runder med amazing sex trengte jeg, har aldri opplevd å få så mange orgasmer med en jeg har sex med for første gang. Det er over et halvt år siden sist jeg hadde sex og kan leve litt på dette tror jeg :-)).

Jeg har aldri sex med noen på første eller andre date, og aldri ONS. Dette var derfor totalt irrasjonell oppførsel fra min side.

Men jeg lærer... sukk. Tilbake til no more sex :sjenert:

Anonym poster: 44681af8ffe11438d8232b09cdda4f04

Skrevet

Jeg må si at jeg er fullstendig motstander av såkalte regler når det gjelder dating. Liker man noen, fortell det! Hvis ikke vedkommende tåler det, er ikke vedkommende verdt det. Hvis vedkommende ikke svarer, er hun/han ikke interessert. Så enkelt kan det gjøres. Man må tåle avslag, selv om det gjør vondt der og da. Det er bedre enn å gå rundt å lure hele tiden og analysere. Hopp i det!! Ta en sjanse, tenk om den andre parten tenker som deg, da skjer det jo ingenting :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er det jeg tenker også, og angrer på det selv om jeg på en annen måte ikke angrer på (for mange runder med amazing sex trengte jeg, har aldri opplevd å få så mange orgasmer med en jeg har sex med for første gang. Det er over et halvt år siden sist jeg hadde sex og kan leve litt på dette tror jeg :-)).

Jeg har aldri sex med noen på første eller andre date, og aldri ONS. Dette var derfor totalt irrasjonell oppførsel fra min side.

Men jeg lærer... sukk. Tilbake til no more sex :sjenert:

Men han kan tro det er vanlig for deg å ha sex på første date, mange menn ser da ikke på dama som en potensiell kjæreste

Anonym poster: 974fab705a1164ba97a18554921a7987

Gjest .-L-.
Skrevet

:klemmer: Kjipt at man ikke får den man vil ha :(

• Liker 1
Gjest Anna.S
Skrevet

Jeg har vært i mot regler alltid, men har endret meg litt i det siste ut i fra det jeg har sett hos andre. Nå har jeg 3 kvinner som jeg følger i datingfasen utenom meg selv og det slår ikke feil. Hvis de viser interesse etter daten så blir han mer lunken. Hvis de ikke gir lyd fra seg blir de ivrige. Betyr det at man lurer de til å bli mer intressert? At de ikke hadde vært inteessert i utgangpunktet? Vet ikke, men hvis poenget er å få mannen så gjør man jo det man kan for å få han?

Jeg skal i allefall aldri mer jage etter en mann. Er han intressert så tar han kontakt. Er han ikke så får han ha det så godt. Det er mange flere fisker i havet og er man tolmodig får man den beste fisken.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si at jeg er fullstendig motstander av såkalte regler når det gjelder dating. Liker man noen, fortell det! Hvis ikke vedkommende tåler det, er ikke vedkommende verdt det. Hvis vedkommende ikke svarer, er hun/han ikke interessert. Så enkelt kan det gjøres. Man må tåle avslag, selv om det gjør vondt der og da. Det er bedre enn å gå rundt å lure hele tiden og analysere. Hopp i det!! Ta en sjanse, tenk om den andre parten tenker som deg, da skjer det jo ingenting :)

Er egentlig motstander av det jeg også (jeg er jo liksom en voksen kvinne ;-)) og sendte sms. Og derfor jeg forstår at han ikke er interessert når han ikke svarer. Men ser jo her at jeg får råd om at jeg ikke burde ha hatt sex, felles venner sier jeg må spille "cool" etc. Selv om dette ser ut til å være en tapt sak, tenker for mye på hva jeg burde ha gjort anderledes. Antagelig fordi han er en av få som jeg er blitt så betatt av, og fordi han fikk meg til å droppe alle prinsipper og bare være i øyeblikket. Regler eller ei, han er bare ikke interessert (den boken har jeg lest!)

Noen som har erfart at ulike dating regler fungerer?

Skrevet

Jeg tenker det er forskjell på å jage etter en mann og fortelle at en er interessert. Menn liker fremdeles å jage, men det får da være måte på hvor tilgjengelig vi skal være hele tiden. Vis interesse, på en skikkelig måte, slik at fyren vet hvor han har deg, og se om han tar kontakt. Ikke sitt og stirr på telefonen eller på FB for å se om han tar kontakt. Lev livet ditt, og vær ærlig med fyren :)Og har man først tatt kontakt, ikke overdriv teksting/ringing. Det gjør man jo heller ikke til venner. Med mindre det tar av av seg selv da :).

Vet at det ikke er enkelt, men syns man skal prøve å ha et avslappet forhold til dating. Ikke hause det opp så veldig.

• Liker 1
Gjest Anna.S
Skrevet

Jeg tenker det er forskjell på å jage etter en mann og fortelle at en er interessert. Menn liker fremdeles å jage, men det får da være måte på hvor tilgjengelig vi skal være hele tiden. Vis interesse, på en skikkelig måte, slik at fyren vet hvor han har deg, og se om han tar kontakt. Ikke sitt og stirr på telefonen eller på FB for å se om han tar kontakt. Lev livet ditt, og vær ærlig med fyren :)Og har man først tatt kontakt, ikke overdriv teksting/ringing. Det gjør man jo heller ikke til venner. Med mindre det tar av av seg selv da :).

Vet at det ikke er enkelt, men syns man skal prøve å ha et avslappet forhold til dating. Ikke hause det opp så veldig.

Dette svaret var ett av de bedre jeg har lest her inne, om hvordan date på en fin måte.

Helt enig! :) Dating skal være morro og man skal ta det som det kommer. Noen ganger blir man intressert mens han ikke er det, andre ganger blir han intressert mens hun ikke er det, og noen ganger klaffer det for begge.

Skrevet

Er egentlig motstander av det jeg også (jeg er jo liksom en voksen kvinne ;-)) og sendte sms. Og derfor jeg forstår at han ikke er interessert når han ikke svarer. Men ser jo her at jeg får råd om at jeg ikke burde ha hatt sex, felles venner sier jeg må spille "cool" etc. Selv om dette ser ut til å være en tapt sak, tenker for mye på hva jeg burde ha gjort anderledes. Antagelig fordi han er en av få som jeg er blitt så betatt av, og fordi han fikk meg til å droppe alle prinsipper og bare være i øyeblikket. Regler eller ei, han er bare ikke interessert (den boken har jeg lest!)

Noen som har erfart at ulike dating regler fungerer?

Jeg tenker at man må gjøre som man selv ønsker. Ønsker du sex første kvelden og han stikker, var han ikke mannen for deg. Og husk at vi som oftest blir betatte av de vi ikke kan få :). Ergo er man tilbake til de såkalte "reglene" som gutta er flinkere til enn oss damer. De tar det ikke så tungt, og de analyserer heller ikke så mye som oss. Hadde vi jenter hatt en mer avslappet forhold til både oss selv og andre rundt oss, hadde vi ikke hatt så mye problemer med dating. Klarer jenter å "slå av" hjernen og bare ta ting som det kommer, tror jeg ting blir lettere for alle parter. Gutter kan ikke fordra desperate damer....

Håper det ordner seg for deg! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i mot regler alltid, men har endret meg litt i det siste ut i fra det jeg har sett hos andre. Nå har jeg 3 kvinner som jeg følger i datingfasen utenom meg selv og det slår ikke feil. Hvis de viser interesse etter daten så blir han mer lunken. Hvis de ikke gir lyd fra seg blir de ivrige. Betyr det at man lurer de til å bli mer intressert? At de ikke hadde vært inteessert i utgangpunktet? Vet ikke, men hvis poenget er å få mannen så gjør man jo det man kan for å få han?

Jeg skal i allefall aldri mer jage etter en mann. Er han intressert så tar han kontakt. Er han ikke så får han ha det så godt. Det er mange flere fisker i havet og er man tolmodig får man den beste fisken.

Du bekrefter det jeg tror! Selv om jeg innerst inne mener at det det ikke burde være sånn, for enten liker man noen eller ikke. Nei det skal ikke være så lett. Håper jeg en dag finner en mann hvor det er gjensidig attraksjon :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

Sophie-Ann: tusen takk for noen veldig gode svar :klemmer:

Jeg har heldigvis ikke jaktet så veldig (kun 2 sms, den siste svarte han ikke på), selv om dette tar opp tankene mine langt mer enn normalt. At vi endte med sex var helt uanturlig for meg, men i den settingen ble det riktig. Prøver å si til meg selv at det er utrolig bra at jeg kan få slike følelser for noen, og at jeg kanskje en dag treffer den rette.

Vi har veldig mye til felles (og mange felles bekjente), så våre veier kommer nok til å krysses. Forstår at han ikke er interessert, og lar det være med det. Jeg får plassere denne mannen langt bak i tankene mine, og fokusere på jobb, barna, venner, trening og alt slikt.

• Liker 1
Gjest Månestøv
Skrevet

Det er fælt at man må "spille spill" for å få noen på kroken, men det fungerer jo sånn i de fleste tilfeller dessverre. Har den tendensen selv at de jeg ikke er interessert i nærmest stalker meg, mens de jeg er interessert i skremmer jeg vekk :fnise: Så mitt beste råd er, vær deg selv slik du er når du ikke er super interessert i noen. Driv på med ditt, og sjekk mobilen i ny og ne, og svar når det passer. Det er lett å bli besatt og sjekke mobilen hvert 3 min og avlyse planer for å være med den utkårede.

Skrevet

Sophie-Ann: tusen takk for noen veldig gode svar :klemmer:

Jeg har heldigvis ikke jaktet så veldig (kun 2 sms, den siste svarte han ikke på), selv om dette tar opp tankene mine langt mer enn normalt. At vi endte med sex var helt uanturlig for meg, men i den settingen ble det riktig. Prøver å si til meg selv at det er utrolig bra at jeg kan få slike følelser for noen, og at jeg kanskje en dag treffer den rette.

Vi har veldig mye til felles (og mange felles bekjente), så våre veier kommer nok til å krysses. Forstår at han ikke er interessert, og lar det være med det. Jeg får plassere denne mannen langt bak i tankene mine, og fokusere på jobb, barna, venner, trening og alt slikt.

Bare hyggelig!! Det viktigste er at du får det bra med deg selv, da kan du ta fatt på datingen igjen. Da vil du føle deg mye tryggere og ikke bli så opphengt i hva mannfolkene tror, mener og gjør :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...