Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk servert en rømmesaus igår som var helt nydelig.

Men så var det oppskriften da...

Det var ihvertfall smør, rømme, sitronsaft, litt sukker og dill i den.

Noen som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smør i rømmesaus?

Aldri hørt om. Jeg bruker det samme som du nevner bortsett fra smør og har i en liten klype med salt

Skrevet

Jeg stusset også på det med smør.Ellers enig med Ryvre, men det kan også varieres med litt sennep eller litt pepperrot og jeg har også gjerne litt pepper i. Man kan også ha litt væske fra glass med sånn syltet agurk.

AnonymBruker
Skrevet

Man kan jo feks lage en smørsaus med rømme (da seterrømme) i en reduksjon med feks vin eller fiskekraft først, og så piske kalde smørterninger inn i dette. Så TS må nesten beskrive sausen litt mer for å få et skikkelig svar, tror jeg.

En kaldrørt saus med smør i må jo være en umulighet. Så enten var sausen kald og uten smør, eller varm og med.

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at hun smeltet smøret først.

Jeg får spørre etter oppskriften igjen, men er ikke sikkert hun vil dele den ut. Hun er kokk, så hun vet nok hva hun gjør angående smør/rømme i sausen.

Skrevet

Jeg bruker dette spesiellt til laks og makrell. Rømme, fløte og sukker. Rør sammen. Server med frisk issalat. Lag også agurksalat ved siden av.

Kokt ut stekepannen med smøret fra fisken og litt fløte og bruk som saus.

Skrevet

Enkleste sausen ever (og beste) er å ta en fiskebuljong, smuldre den opp og "steke" den i kjelen før du tilsetter en boks rømme ell creme fraiche og smaker til med salt og pepper... Utover det kan du tilsette hva du vil, feks. sitronsaft og dill =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...