Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2004 #1 Skrevet 5. februar 2004 Skal bake sjokoladekake til i morgen, og i oppskriften står det 600 g sukker. Jeg har bare 400 g... Kan jeg erstatte de siste 200 g. med brunt sukker? Haster litt!
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2004 #3 Skrevet 5. februar 2004 Jeg tar sjansen jeg... Kan jo fortelle hvordan det går etterpå.
Fru Snurp Skrevet 5. februar 2004 #4 Skrevet 5. februar 2004 Så lenge det ikke er mer enn 33% av den totale sukkermengden, er jeg enig i at det sikkert går bra. Spørs jo også hva slags sukker det er snakk om. Brunt sukker finnes jo i flere varianter.
Arkana Skrevet 5. februar 2004 #5 Skrevet 5. februar 2004 Det går nok bra, men smaken vil nok bli en del annerledes.
Gjest ragnhils i.i. Skrevet 5. februar 2004 #6 Skrevet 5. februar 2004 I mangel av vanlig sukker byttet jeg ut halvparten av sukkeret i sukkerbrød med brunt sukker en gang - smakte på eggedosisen før jeg hadde i mel, og fant ut at den trengte littegranne vaniljesukker.. Smaken blir litt annerledes - men det ble absolutt godt, så det er bare å bake! Går det i sukkerbrød, så går det ihvertfall i sjokoladekake, ikke sant?
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2004 #7 Skrevet 5. februar 2004 Nå er kaken ferdig, og den ble kjempefin! Ikke noe problem i det hele tatt (tror jeg da). Jeg brukte ikke vanlig "brunt sukker", men sånn demerarasukker eller hva det nå heter. Uansett: Takk for innspill!
Thomas Skrevet 5. februar 2004 #8 Skrevet 5. februar 2004 Sjokoladeterte med brunt sukker er kjempegodt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå