Gå til innhold

hvordan gjøre det med egne barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal gifte oss neste år og har da en liten gutt på 1 1/2 år.

siden alle de som egentlig kunne ha passet lillegutt den kvelden/natten er i bryllupet selv lurer jeg på hvem som kan ha han den kvelden/natten?

hva gjør/gjorde dere?

hva med bryllupsreise?hadde dere barnet med?

hvordan gjorde/gjør dere det sånn praktisk sett med barnet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg har vært barnevakt i bryllup. dette var bryllup til mamma og stefaren min.

jeg passet ungen i bryllupet først. å så dro jeg hjem med barnet var der resten.

Skrevet

Vi har en jente på 1,5 når vi gifter oss i juli, og har samme problemstilling. Vi skal gjøre det sånn at min mor har anvar for henne under seremonien, fordi hun er tryggest på henne, også skal hun kjøre henne hjem før middagen. Da skal vi få en jente i nabolaget på 16 til å passe henne om kvelden, også skal mine foreldre sove hos oss etter bryllupet og passe henne om natten mens vi er på hotell. Og de skal ha henne hjemme hos seg når vi drar på bryllupsreise. Har ikke vært borte fra henne før, så litt nerver ja!

Gjest sensasjon
Skrevet (endret)

Mine kusiner har fått jenter i nabolaget til å passe eller venninner av yngre familiemedlemmer som de kjenner litt. Har også sett at eldre barn som er f.eks 13-14 passer barna etter middagen sånn at de drar hjem med barnet før festen.

Når jeg var yngre hendte det også at kollegaene til mor som skulle gifte seg spurte om jeg ville tjene noen penger ved å sitte barnevakt, noe jeg selvfølgelig sa ja til.

Kanskje du har noen venninner ,kolleger eller bekjente med eldre barn som vil tjene litt penger :)?

Endret av sensasjon
AnonymBruker
Skrevet

Kusinen til mannen passet barnet vårt mens festlighetene pågikk. Kusinen ble så kjørt hjem til mine foreldre etter middagen. Når foreldrene mine kom hjem tok de over barnevaktrollen over natten mens mannen og jeg var på hotell. Bryllupsreise hadde vi ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Her var hun med hele veien (1 år og 8 mnd)... Men nå hadde vi et litt mindre bryllup med middag ute og så samling hjemme hos oss. Så under middagen tok alle litt ansvar, hun ble bla underholdt av søskenbarn og fikk litt leker, is osv... Da vi kom hjem så ble hun lagt etter en liten time med lek. Så leggetiden ble litt tøyd, men var jo mye som skjedde for hun også så hun var litt gira. Og vi sov jo hjemme vi også, i tillegg så drakk ikke svoger og svigermor, jeg tok litt vin til maten og litt til da hun hadde sovnet.

Bryllupsreisen ble for vår del en lang weekendtur 2 mnd senere, da var svigerforeldrene hjemme hos oss og passet henne der.

Skrevet

Vi har hatt samme problemstillingen, alle datteren vår kjenner er invitert i bryllupet og eneste kusina mi som er gammel nok til å passe henne og ikke invitert er bortreist. Her løste det seg med at min svigerinnes mor blir med for å passe sitt eget barnebarn (som er like gammel som jenta vår) og så tar hun seg av jenta vår også.

Mamma skal ha henne i kirka siden det er henne minien er mest trygg på utenom oss, så skal barnevakten ta henne med hjem til oss (de kommer langveisfra og skal alle bo hos oss). I tillegg skal mamma være forsiktig med vinen så hun kan dra hjem (blir da kjørt) om vesla skulle tulle seg siden hun ikke kjenner barnevakten sin så godt.

Skrevet

Her var det ei venninne av min mor som passet guttungen i bryllupet mitt. Det gikk kjempefint :)

Skrevet

Dersom barnet går i barnehage, kan du spørre en der. Enkelte barnehager har en regel om at de ansatte ikke skal være barnevakt på fitiden for barna i barnehagen, men har hørt at det gis dispensasjon for en så spesiell anledning som bryllup.

Skrevet

Søsteren til en av mine venninner skal paase gutten vår.

Skrevet

Vår gutt er bare 3mnd når vi gifter oss, og jeg har planer om å ha han med. Vi overnatter på stedet, og jeg håper det fungerer at han sover på rommet vårt, med babycall.

Krysser fingrene for at han sover mye, ellers er jo hele slekta der til å passe på.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Da jeg giftet meg for lenge siden, var sønnen vår 3 måneder. Naboene til mine foreldre passet han under bryllupet, og han sov til og med der om natten. Det gikk kjempefint! De hadde en liten gutt selv, og vi kjente dem godt, så jeg hadde ingen betenkeligheter med at de passet han.

Vi reiste på bryllupsreise uten han også. Da var han hos foreldrene mine en uke :)

AnonymBruker
Skrevet

Vår gutt er bare 3mnd når vi gifter oss, og jeg har planer om å ha han med. Vi overnatter på stedet, og jeg håper det fungerer at han sover på rommet vårt, med babycall.

Krysser fingrene for at han sover mye, ellers er jo hele slekta der til å passe på.

Nei, det er de ikke. Var jeg deg ville jeg skaffet en barnevakt som tok ungen om det ble for ille. Ellers risikerer du å ende opp på et hotellrom med et hylende barn hele bryllupsfesten din.

Anonym poster: f6bdc02582a3cd760ef6e3f5ecd4bfc8

AnonymBruker
Skrevet

Har dere ikke noen ikke så nære venner som barnet kjenner, som kan komme og hente han etterhvert? Type noen fra barselgruppe eller liknende?

Skrevet

da søstra mi gifta seg i fjor sommer passa jeg jenta demmes som da var 1,5 år hele bryllupsdagen, dro hjem til dem med henne og hadde henne over natta. Bodde så hos de og passa henne mens de var 5 dager på bryllupsreise. Det gikk bare fint, da var hun hjemme i sine kjente omgivelser hele tiden mens foreldrene var borte.

Skrevet

En av grunnene til at det er lurt å gifte seg FØR man får barn. ;)

Skrevet

Nei, det er de ikke. Var jeg deg ville jeg skaffet en barnevakt som tok ungen om det ble for ille. Ellers risikerer du å ende opp på et hotellrom med et hylende barn hele bryllupsfesten din.

Har allerede alliert meg med begge bestemødrene, og flere av venninnene mine, så jeg tenker det går bra. Har ingen barnevakter som ikke allerede er gjester, så jeg må nok bruke slekta.

AnonymBruker
Skrevet

Har allerede alliert meg med begge bestemødrene, og flere av venninnene mine, så jeg tenker det går bra. Har ingen barnevakter som ikke allerede er gjester, så jeg må nok bruke slekta.

Heldige dere som kan får bestemødre(?) og ikke besteforeldre som stiller opp.

Jeg må innrømme at jeg som bestemor ikke blir å passe barnebarn i bryllupet. Ei heller på bryllupsreise. Jeg har full jobb og er ferdig med ungefasen.

Det er da ikke noen problemer med å få andre til å passe ungene. Nok av tenåringer som gjerne tar den jobben. Planlegger du godt nok så er tenåringen og ungene kjent med hverandre i forkant.

Anonym poster: 8385ab2246aac5b722393f7f9114e2b2

• Liker 1
Skrevet

Heldige dere som kan får bestemødre(?) og ikke besteforeldre som stiller opp.

Jeg må innrømme at jeg som bestemor ikke blir å passe barnebarn i bryllupet. Ei heller på bryllupsreise. Jeg har full jobb og er ferdig med ungefasen.

Det er da ikke noen problemer med å få andre til å passe ungene. Nok av tenåringer som gjerne tar den jobben. Planlegger du godt nok så er tenåringen og ungene kjent med hverandre i forkant.

Anonym poster: 8385ab2246aac5b722393f7f9114e2b2

Skjønte ikke den første setningen din.

Bestemødrene har begge selv tilbydd seg å passe på, så det går fint. Å få noen tenåring til å ta jobben er verre i vårt tilfelle. Glad vi har slike bestemødre :)

Skrevet

En av grunnene til at det er lurt å gifte seg FØR man får barn. ;)

Tenkte det samme, men vi er kanskje en utdøende rase.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...