Gå til innhold

Kjole til forloveren.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal dere kjøpe/ leie den til henne? Har sett fler pene som jeg kunne tenkt meg på min forlover, men vet jo ikke om hun ville syntes det samme. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gidder ikke engasjere meg i hva hun skal ha på seg. Regner med at hun som er en voksen dame klarer å finne seg en flott kjole som hun selv føler seg vel i. Det eneste vi har snakket om på den kanten er at hun ikke velger helt samme farge som meg, eller har langt slep. Ellers står hun fritt til å velge selv.

Om du skal betale for kjole for din forlover så bør du vel få litt å si om saken, men om du ikke skal betale synes jeg heller ikke du bør ha så mye å si om hva hun skal ha på seg. Men det er nå min mening.

Skrevet

Jenta er 33 år. Tipper hun klarer å finne kjole selv, jeg :-)

Men litt mer seriøst:

Overlater dette HELT og HOLDENT til min forlover. Tanken på at jeg skal blande meg opp i hva hun skal ha på seg har ikke slått med engang.

Jeg engasjerer meg ikke i hva verken forlovere eller andre gjester har på seg. Det får de jammen finne ut av selv.

Når vi gifter oss har hun nettopp fått barn også, så jeg tror nok det er best at hun selv finner noe hun føler seg vakker i.

Ber hun meg om å bli med på shopping eller vil ha min mening, så er det selvsagt at jeg stiller opp :-)

Skrevet

Syns de bør få bestemme kjole selv jeg. Så får de noe som de trives i og som de kan bruke senere. Kanskje har de kjole fra før også. Har faktisk aldri vært borti at noen har kjøpt/leid klær for forloveren heller....

Mine to forlovere har kjøpt seg kjoler helt på egenhånd, etter å ha fått vite hvordan min kjole ser ut. En skal ha mørk grønn kjole, og hun andre skal ha mørk rød kjole. Og siden jeg skal ha mørk blå kjole selv så tror jeg vi kommer til å bli utrolig stilige sammen! :D

Gjest Madam Felle
Skrevet

Kunne aldri falt meg inn å bestemme hva et voksent menneske skulle gå med i mitt bryllup. Hun er da voksen og vet hvordan en bør gå kledd i et bryllup.

Men har dere blitt enige om dette er det jo en helt annen sak, men for min del kunne jeg aldri falt meg inn å bestemme noe slikt.

Skrevet

Det skal forlovern min bestemme selv og hun kjkøper kjolen selv..Av egne penger

Skrevet

Når jeg giftet meg fikk forloveren min bestemme hva slags kjole hun ville bruke selv, det eneste kriteriet jeg hadde var at hun ikke fikk bruke rød kjole (jeg har lest ett sted at forloveren ikke bør ha denne fargen - overtro etc..... :oops: )

Hun kjøpte seg 2... kjoler og ville selv at jeg skulle "godkjenne" de, til tross for at jeg sa at jeg ikke hadde behov for det.

Når jeg nå skal være forlover for en venninde, kjøper/leier jeg min egen kjole. Hun jeg skal være forlover for har lest det samme som meg om rød kjole så det er den eneste fargen jeg ikke får lov til å ende opp med :D Men hun har vært med på prøving av opp til flere kjoler fordi jeg har bedt om det og fordi jeg selv gjerne vil at hun skal like kjolen....

Skrevet

Hei forresten! Ny i forumet! (Smuglest en stund...)

Besøkte forloveren min i går, og hun går inn for oppgaven med liv og lyst. Hun har flere flotte kjoler i skapet, og jeg regnet med at hun ville bruke en av dem, men hun ville gjerne at vi skulle gå og kikke etter en ny en dag!

Fin unnskylding for en ny.. :D Rød, eller ikke. (Aldri hørt om.. men gamle tradisjoner er jo så mangt.. min bestemor giftet seg i sort kjole, det er jo og en gammel tradisjon, ikke at jeg kommer til å følge den..)

Jeg stoler jo fullt og helt på at hun finner noe selv, jenta har superbra smak, og det er jo hyggelig med en tur på shopping sammen!

Jeg var redd for at hun synes jeg prater for mye bryllup (det hjertet er fullt av renner munnen over med!) men der er det hun som er aktiv. Moro!

M

Skrevet

Hun kjøper sin selv, ja. Hun kommer til å være høygravid på dagen (hvis hun ikke ligger og føder da :sjarmor: ) så da må hun bestemme hva hun selv føler seg komfortabel i, men hadde hun ikke blitt gravid var denne en av hennes favoritter:

http://www.snart-gift.no/turkis.htm

Skrevet

Min forlover har kjøpt seg kjole selv, og stod selvsagt helt fritt i forhold til hva hun skulle velge. Men klart vi hadde snakket om det, vi er jo bestevenninder og snakker sammen hver dag....

Hun tok hensyn til fargen i kjolen min og har kjøpt seg en kjole som er i "sølv-blått" på en måte... Den er egentlig lyseblå men egentlig sølvfarget, og min kjole er jo ivory med masse sølvbroderier i...

Den er i silkelook, spaghettistropper, smal helt til livet og skrår utover fra livet og ned. Hun blir dritlekker, men hun er i utgangspunktet svært vakker og ser bra ut i en potetsekk :kgblunk:

Skrevet

Jeg har ikke tenkt på hva hun skal ha og ikke har jeg tenkt til å gjøre det heller.......!

Skrevet

Her er jeg enig med de andre.

Kjole synes jeg forloveren selv bør få bestemme, med mindre du skal betale den for henne. Da kan det være naturlig at du har et ord med i laget.

Min forlover kjøpte seg kjole til anledningen, og denne kan hun jo bruke senere også. Hun bad meg se på den før den store dagen slik at jeg kunne si om det var OK eller ei, men for min del kunne hun hatt på seg nesten hva som helst....bare ikke hvitt.

Skrevet

Min forlover bestemmer dette og betaler kjolen selv. Men, hun spør meg jo om hva jeg mener. Hadde det vært opp til meg så hadde hun faktisk hatt kjole i noe samme farge som meg, men vil ikke pålegge henne det da hun sikkert ikke kan bruke den i andre bryllup feks..

Skrevet

Der står hun helt fritt. Jeg synes hun må få gå med noe hun selv føler seg konfortabel i, ikke noe jeg har valgt.

Skrevet

Der står ho helt fritt.

Selv har ho riktignok satt foten ned for enkelte ting, etter å ha vært i diverse bryllup. Så om den endelige kjolen, vet jeg bare dette:

-Ikke rød, var i et bryllup med skikkelig rød cocktailkjole i glinsestoff, og øya sklei bare vekk fra brudeparet og over på forloveren. Det vil ho ikke ha noe av.

-Ikke blå ballkjole heller, det blir så kræsj (og ikke kler ho slike kjoler heller, hvorfor ikke blå,- aner jeg ikke).

-Ikke slep, gjestene skal jo ikke ta feil av oss (tviler på det, men fin tanke)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...