Gå til innhold

lyd-problemer når pc kobles til tv med hdmi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Acer Aspire 5742G med Nvidia Geforce GT 420M skjermkort. Når jeg kobler den til min Samsung HDTV via HDMI kabel, kutter lyden med jevne mellomrom.Hvis jeg går ned på skjermoppløsningen til 800x600 skjer ikke dette, men til gjengjeld får jeg ikke utnyttet hele bildet på tv-skjermen :angry::forvirret: Noen som vet hvorfor dette skjer og har noen forslag til løsning? Alt taes i mot med stor interesse og et stort takk :dagens-rose::Nikke:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv en annen hdmi-kabel.

Oppdater lydkortdriveren.

Skrevet

Prøv en annen hdmi-kabel.

Oppdater lydkortdriveren.

Det kan jeg prøve. Den beste hdmi-kabelen er vel den som er gull-belagt, eller? Takk for svarene. Skal prøve å oppdatere nå, jeg. Så får vi teste og håpe på det beste :tommelopp:

Skrevet

Da er oppdateringen gjort, men lyden hakker fortsatt.Vet noen om det er noen innstillinger man kan justere/konfigurere som kan løse dette problem?

Hvis ikke får jeg teste med en bedre hdmi-kabel.Min kone har en Aspire 5741g med Nvidia Geforce GT 320M og hun har ingen problemer med samme tilkobling.Derfor ekstra irriterende for meg :frustrert:

AnonymBruker
Skrevet

Da er oppdateringen gjort, men lyden hakker fortsatt.Vet noen om det er noen innstillinger man kan justere/konfigurere som kan løse dette problem?

Hvis ikke får jeg teste med en bedre hdmi-kabel.Min kone har en Aspire 5741g med Nvidia Geforce GT 320M og hun har ingen problemer med samme tilkobling.Derfor ekstra irriterende for meg :frustrert:

Prøv heller å oppdatere driverne til skjermkortet. Finn ny enten hos nvidia selv, eller let hos produsenten av pcen.

Anonym poster: 4df98d4ea146daed04c539ba2c171d1b

Skrevet

Du, det var skjermkortet jeg oppdaterte. Du skrev jo lydkortet, men i mitt hodet tenkte jeg skjermkortet. Da prøver jeg dette senere i dag. Takk for din support. En annen ting, har du noen erfaring med å koble pc til stereoanlegg? Jeg har en ledning som passer til hodetelefon-jacket på pc'n og som har hvit, gul og rød plugger. Bak på anlegget har jeg flere hvite og røde inn-kontakter.Vil dette fungere bra og er det noen innstillinger på pc'n som skal foretaes?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...