Gå til innhold

Vekta etter fødsel.

Anbefalte innlegg

Gjest Ann-Kristin
Skrevet

Heisann ! Jeg fødte ei jente i oktober ifjor.

Da jeg ble gravid var jeg rundt en 60kg. Jeg la på meg 22kg under svangerskapet. 15 av disse rant bare vekk rett etter fødsel, men de har kommet tilbake med tiden og nå er jeg tilbake på fødselsvekten. Jeg spiser nokså variert, å går nok hver dag. Noen ganger litt for lite, men jeg blir alstå ikke kvitt disse svangerskapskiloene. Jeg føler dette som veldig frustrerende da jeg alltid har vært en liten å nett frk på mellom 55-60. Ifølge BMI er jeg overvektig da jeg er 158.

Er det noen her som kjenner seg igjen og har lyst å dele noe ?

Takk for svar.

Mvh Ann-Kristin

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg var det først da jeg sluttet å amme at jeg fikk tilbake kroppen min. Hadde hørt mange si at kiloene renner av når man ammer, så jeg ble rimelig skuffet da månedene gikk og ingenting skjedde. Det var først et halvt år etter at jeg var ferdig å amme at alle kiloene var borte.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg ble gravid var jeg rundt en 60kg. Jeg la på meg 22kg under svangerskapet. 15 av disse rant bare vekk rett etter fødsel, men de har kommet tilbake med tiden og nå er jeg tilbake på fødselsvekten. Jeg spiser nokså variert, å går nok hver dag. Noen ganger litt for lite, men jeg blir alstå ikke kvitt disse svangerskapskiloene. Jeg føler dette som veldig frustrerende da jeg alltid har vært en liten å nett frk på mellom 55-60. Ifølge BMI er jeg overvektig da jeg er 158.

Takk for svar.

Mvh Ann-Kristin

Jeg tror personlig ikke det er så stor forskjell mellom vanlige ekstra kiloer, og disse baby-kiloene..Jeg tror det er samme type fett som forsvinner om man spiser riktig. :)

Kansje du skal se på dietten din? evt om du kan feks kutte ned på melkeprodukter, og mengde sukker og fett i maten/matlagingen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk ned så og si alt jeg la på meg i svagerskapet på 2 mnd.

Men så kom alle kg snikende tilbake mens jeg gikk hjemme... Og de kiloene har jeg nå kjempet med i 2 år, uten å gå ned noe som helst:(

Har gått på pulverkur, grete roede og lavkarbo, men går ikke ned noe som helst!

Det er ikke noe gøy!! Og nå er jeg gravid igjen om livredd for å få 10+ en gang til, for da er jeg pluttselig 25 kg overvektig...

AnonymBruker
Skrevet

Før kaloriregnskap - skriv opp alt du spiser, så ser du hvor du kan kutte ned på noe. En kakebit er bare en kakebit - men en kakebit hver dag blir en god del kilo etter hvert ...

Skrevet

Takk for svar.

Mvh Ann-Kristin

Da jeg ble gravid med nummer to begynte kiloene å stabilisere seg og nå 10 måneder etter fødsel er jeg tynnere enn før første svangerskap. Jeg hadde nok litt problemer med stoffskiftet, men i tillegg lurte jeg meg selv med å si; men jeg spise jo så sunt, men jeg trener jo så mye... Går du ikke ned i vekt så er det fordi du spiser mer enn du forbruker. Sorry, sånn er det. Ikke gi opp! Sett deg et mål og gi deg selv rom og tid til å nå målet ditt på en måte som gir deg lyst til varig endring.

Skrevet (endret)

Jeg har født 2 barn de siste 2 årene. Før graviditetene var jeg 68 kg (er 169 høy). I første svangerskap gikk jeg opp 15 kg, men de var forsvunnet igjen 2 uker etter fødselen. Mye vann i kroppen. I mitt andre svangerskap la jeg på meg 11 kg. 2 uker ette fødsel var jeg på vekta, og da hadde jeg gått ned 3-4 kg (!) Forstod jo ingenting, for jeg hadde jo nesten regna med at det skulle være borte alt sammen som forrige gang :skratte:

Jeg tenkte ikke noe mer over vekta før noen mnd etterpå.. da var jeg oppe i fødselsvekt igjen! Det var nok kaker og sjokolade som må ta skylden for det.. Hadde et grusomt sjokoladesug konstant! Innså at slik kunne det jo ikke fortsette, og kutta snop, brus, kaker og kjeks. Kom meg ut på joggetur et par ganger i uka, og trente inne i stua mens ungene sov midt på dag. (30 day shred). Holdt på i 3 mnd, og er nå 4 kg lettere enn jeg var før graviditetene.

Det lar seg alltid gjøre, men det krever en viss innsats!! (med mindre man har trøbbel med stoffskifte e.l...) :jepp: :jepp:

Fødte forresten gull nr 2 i oktober jeg også:)

Endret av Tarzani
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har født 2 barn de siste 2 årene. Før graviditetene var jeg 68 kg (er 169 høy). I første svangerskap gikk jeg opp 15 kg, men de var forsvunnet igjen 2 uker etter fødselen. Mye vann i kroppen. I mitt andre svangerskap la jeg på meg 11 kg. 2 uker ette fødsel var jeg på vekta, og da hadde jeg gått ned 3-4 kg (!) Forstod jo ingenting, for jeg hadde jo nesten regna med at det skulle være borte alt sammen som forrige gang :skratte:

Jeg tenkte ikke noe mer over vekta før noen mnd etterpå.. da var jeg oppe i fødselsvekt igjen! Det var nok kaker og sjokolade som må ta skylden for det.. Hadde et grusomt sjokoladesug konstant! Innså at slik kunne det jo ikke fortsette, og kutta snop, brus, kaker og kjeks. Kom meg ut på joggetur et par ganger i uka, og trente inne i stua mens ungene sov midt på dag. (30 day shred). Holdt på i 3 mnd, og er nå 4 kg lettere enn jeg var før graviditetene.

Det lar seg alltid gjøre, men det krever en viss innsats!! (med mindre man har trøbbel med stoffskifte e.l...) :jepp: :jepp:

Fødte forresten gull nr 2 i oktober jeg også:)

Godt å høre at det er mulig :) Men hvordan er det mulig å ikke merke at man går opp i vekt? Klæra blir jo trangere liksom...

• Liker 1
Skrevet

hehe, for å være ærlig så bodde jeg stort sett i baggy klær de første mnd etter fødsel :gjeiper: merka ikke at jeg gikk opp i det hele tatt før jeg plutselig stod der på vekta!

Skrevet

Må si at jeg sliter med det samme jeg også... er "kraftig" fra før... Veide 77kg da jeg ble gravid, gikk topp til 83 kg før fødselen (men da hadde jeg gått ned til 73 kg de første mndr pga kvalme/uvelhet!)... 2 mndr etter jeg fødte gikk jeg ned til 69kg (!!!ærlig tatt, LENGE siden siden jeg veide så lite!) og nå, 15 mndr seinere er jeg tilbake til 75 kg og ser ikke ut i det hele tatt!! har ikke trent i det hele tatt pga familielivet (og overspising selvfølgelig! :sjenert::tristbla: )... (sukk)...

Trodde ikke det ville vært så ille men nå håper jeg å ta vare på meg selv igjen når hun begynner på barnehage!!! må finne motivasjon liksom...

:sjenert:

Skrevet

Du skriver at du "går nok hver dag". Men - trener du? For å gå ned i vekt må man jo forbrenne mer enn man får i seg, for eksempel ved å bevege seg mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...