Gjest MariawithaK Skrevet 5. februar 2004 #1 Skrevet 5. februar 2004 Jeg har et stoooort problem og blir snart gal! For ca 3,5 mnd siden begynte jeg å chatte med kameraten til broren min. Han hadde da jobbet som forsker i utlandet i 4 år og var på vei tilbake til Norge og Oslo. Vi fikk fort veldig god kontakt , chattet mange timer hver dag og etterhvert sa han at han hadde blitt forelsket i meg. Han hadde imidlertid brutt med sin kone etter 14 års ekteskap (hun var med han til utlandet) og tok godt vare på henne under bruddet ved å innfri hennes ønske om å gi henne tid, slik at de bodde sammen i ett år etter bruddet. Under denne tiden traff han en jente fra Norge som ønsket å samarbeide med han om en bok hun skulle skrive. Hun kom til USA og han kjente fort at han følte noe for henne. De samarbeidet via mail om boken og etterhvert ble mailene mer personlige, men de snakket aldri ordentlig sammen da hun aldri lot han nærme seg henne. Hun visste at han bodde med sin ekskone, han forklarte hvorfor. Han ønsket et forhold til henne, men hun holdt tilbake. Han tror at hun ikke ville gå ut av det hun var i med samboer og barn før han var helt ledig og hun var sikker på han. Etter lang tid på mail, og etter mange førsøk fra hans side om å komme nærme tilspisset alt seg og plutselig var alle mailene hans fra henne borte (han tror hun har tilknytning til et hacker-miljø og kan styre andres pc'er). Han hørte ikke noe mer fra henne, men fant en link til henne da han søkte på navne sitt på nettet. Det var en link til en diskusjonsside der hun hadde skrevet om hans arbeid. Hun fremsto på denne siden med etterhvert flere nick og han begynte å skjønne at det var noe merkelig med henne. Hun beskrev seg selv ved å skrive om indirekte ting og han skjønte etterhvert at hun hadde blitt misbrukt seksuelt av sin pakistanske familie (han tror hun var adoptert). Han gjorde seg opp tanker om at hun ikke klarte å nærme seg menn og at hun hadde store psykiske problemer, spaltet personlig osv. Han klarte aldri å få kontakt med henne og kontakten ble etterhvert borte, bortsett fra at det dukket opp nok et nick (og nok en personlighet)på hans Messenger. De har hatt kontakt siden og har det fremdeles, men kontaken er totalt blottet for personlighet og nær kontakt. Og så traff han meg da...han hadde jobbet som forsker og hadde fått store problemer med sin arbeidsgiver...så han dro til Norge (og meg) med hodet under armen, kun en koffert og ikke noe sted å bo. Han var veldig sliten og nedkjørt. Det var et spesielt møte, han stoppet opp hos meg og bodde der i 1,5 uke. Han fortalte meg hele historien, også at han hadde vært veldig forelsket i denne jenta han hadde truffet. Han sa til meg at han følte noe for meg, og at det var synd vi hadde møttes nå siden han ikke var klar for noe forhold grunnet disse tingene. Han sa at han ønsket å ha meg i livet sitt og at han først og fremst ønsket å ha meg som en venn. Jeg følte fort noe for denne mannen og har vel tenkt at det er mannen i mitt liv. Vi har hatt det mye fint sammen og har vært veldig nære når vi har hatt kontakt. Problemene har kommet når han har trengt tid for seg selv og vendt seg bort. Rundt juletider ga jeg ham et ultimatum. Jeg sa at han måtte finne ut av det med denne jenta eller kutte henne ut fra Messenger og at vi til da bare kunne være venner. Han brukte noen dager på å tenke og oppdaget fort at han følte mye for meg og at det var meg han ønsket kontakt med. Så han kuttet henne ut og sa at han ønkset et forhold til meg. Han har sagt at han vil ha kontakt med henne fordi han ønsker å være der for henne som et ordentlig menneske og ikke som nok en mann hun ikke kan stole på- men han sier at det er kun på det menneskelig planet og at han ikke lenger er interessert. Det kan se ut som hun har fulgt han hele tiden, da det ofte har skjedd noe med pc'ene til de meneskene han har hatt kontakt med (inkl. min pc :evil: ) Han har vist meg disse forumene di kummuniserte i og jeg har lest hans kjærlighetserklæringer til henne. Jeg elsker deg! Jeg kan vel ikke akkurat si at jeg har hørt han si det til meg noe særlig, og jeg lurer på hva han egentlig føler for meg. Vi var sammen en mnd, jeg ville mer enn han og har vel vært litt for pågående (kontrollerende), noe han sier han tåler lite da han har vært bundet på hender og føtter i så mange år. Plutselig en dag, etter at vi hadde hatt problemer sa han at han hadde lagt henne jenta tilbake på Messenger. Han hadde aldri fjernet henne helt (fordi han ikke hadde blokket henne) slik at han hadde fått inn meldinger fra henne hele tiden. Jeg ble veldig lei meg, men han instisterte nok en gang at jeg ikke hadde noe å frykte. Så nå har vi et kall-det-hva-du-vil-forhold og jeg sliter med tanker om han fremdeles elsker denne kvinnen og at han ikke elsker meg. Han sier at vi aldri må kutte kontakten, uansett og at han liker meg, liker å være sammen med meg og liker å være nær meg, men ikke kan si noe om hva fremtiden vil bringe sett fra et kjæreste-perpektiv. Jeg tenker på å trekke meg tilbake da jeg merker at jeg allerede føler at jeg elsker han og ikke vet om jeg klarer dette noe mer...men det er så vondt og vanskelig å gjøre det! Hva skal jeg gjøre?
Gjest som Factor Skrevet 5. februar 2004 #2 Skrevet 5. februar 2004 Høres ut som om han har lagt både deg og den andre jenta på Messenger (hva nå enn det er... :o ). Etter hva du skriver, tror jeg dette er en fyr som har problemer med å si i fra hva han vil evt. hva hva ønsker (ref: bo sammen med eks- kone). Det må kanskje være opp til deg å slå litt hardt i bordet? A) Si at dette kan du ikke akseptere og gå B) Forlange at all elektronisk kontakt brytes mellom han og denne jenta Harde bud, ja, men jeg er stygt redd for at du kommer til å bli såret hvis du ikke setter foten ned.
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2004 #3 Skrevet 5. februar 2004 Takk for svar! Messenger er et chatte-program.Grunnen til at han bodde sammen med sin eks-kone var fordi hun ba om tid til å "jobbe seg ut av forholdet". De hadde da ikke noe intim kontakt i denne tiden. Etter 14 års ekteskap tar det tid å venne seg til at forholdet er over. De kjærlighetserklæringen han skrev, var et siste forsøk på å få kontakt med henne og han sier at han vel eg ikke kunne stå for det han skrev der. Det var bare et forsøk på å gjøre henne trygg nok til å nærme seg. Han sier at han trenger tid nå for å få alt det han opplevde i den tiden ut av kroppen...
Gjest som Factor Skrevet 6. februar 2004 #4 Skrevet 6. februar 2004 Dreier alt seg om han i denne saken? Hans fortid? Hans eks? Hans chatting? Hans vanskelige fortid? Hans tidligere opplevelser? Synes du skal fokusere på deg selv litt. Hva vil du? Hva synes du? Innbiller meg at det meste dreier seg om han og hans ting i forholdet deres?????
Gjest Vega Skrevet 6. februar 2004 #5 Skrevet 6. februar 2004 Grunnen til at han bodde sammen med sin eks-kone var fordi hun ba om tid til å "jobbe seg ut av forholdet". De hadde da ikke noe intim kontakt i denne tiden. Etter 14 års ekteskap tar det tid å venne seg til at forholdet er over. De kjærlighetserklæringen han skrev, var et siste forsøk på å få kontakt med henne og han sier at han vel eg ikke kunne stå for det han skrev der. Det var bare et forsøk på å gjøre henne trygg nok til å nærme seg. Han sier at han trenger tid nå for å få alt det han opplevde i den tiden ut av kroppen... For en tosk, denne mannen - en stor drittsekk av en ego (MEG, MEG, MEG!). Kom deg vekk! Tror du virkelig at de ikke hadde intim kontakt (han og kona)? Klart han påstår det, når han har noe på gang med deg... De er begge voksne - tror du virkelig at voksne mennesker blir for den andres skyld når de selv vil ut av forholdet. Å gi tid, er kanskje å gi noen uker - men ett år! For meg høres han virkelig patetisk ut (unnskyld at jeg sier det) - og burde vært med i hypokonderforeninga eller noe sånt. Og alt det surret og alle unnskyldningene om henne på messenger - han høres lettere forvirret ut. Hvorfor skal han ta sånn hensyn til alle kvinner (kona, nettkontakter) - men ikke til deg? Han er sikkert sjarmerende og hyggelig (alle har gode sider). Han manipulerer deg. Og sikkert mange andre også. Han elsker deg ikke. Da hadde han visst det. Sånt vet man. Glem han. (Unnskyld at jeg er brutal) Er du sikker på at det ikke er han som tar hensyn til seg selv? At han ikke vil gå fra kona før han har minst to han kan velge mellom - som han føler seg sikker på at han kan manipulere videre... (slik at han kan ha kontakt med nettvenninner og andre kvinner og fortsette surret sitt...)
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2004 #6 Skrevet 8. februar 2004 Det ekteskapet de hadde var ikke noe vanlig ekteskap. Hun var fra Polen og de måtte gifte seg etter kort tid for at de skulle kunne være sammen. De passet vel egentlig ikke så godt sammen og skled fra hverandre slik at de fungerte mest som venner. Men han burde jo ha gjort noe med det før etter 14 år.... Hun var suicidal og ble menneskelig avhengig av han slik at et brudd ble veldig vanskelig. Derfor dette året etter at han brøt. Jeg kjenner han så godt at jeg VET han ikke hadde intim kontakt med henne i denne tiden (ihvertfall ikke seksuelt orientert). Jeg har også tanker om at han nok ikke elsker meg, da hadde han vel sagt det? Han sier at han ønsker å ha meg i livet sitt og tror vel kanskje at jeg bli være kvinnen i hans liv etterhvert. Han sa når vi møttes at han nok ikke ville være klar for noe forhold på et par år. Han kan ikke være i noe seriøst forhold nå, og sier at dette ville gjelde hvem som helst på denne jord. Jeg plages med tanker om at hvis man er forelsket så ønsker man det uansett forholdene rundt... Og ja, han ER forvirret, han sier det selv... og varierer sterkt i sinnstemning og humør. Det er bare det at når vi er sammen så oppfører han seg omtrent som han elsker meg...det er kjempevanskelig! Det er umulig å ikke få masse følelser for han...men jeg burde kanskje bare trekke meg tilbake før det blir enda vanskeligere. Hvor mye kan man ofre for kjærligheten? For jeg tror faktisk at jeg elsker han...har allerede ofret mye... Heartbroken and confused
Gjest Moonshadow Skrevet 8. februar 2004 #7 Skrevet 8. februar 2004 Virker som han bare passer på at du er der i tilfelle han går tomm for muligheter. Jeg hadde en sånn man en gang jeg å og det tok lang tid før jeg skjønte at han bare ville ha en sikkerhet så han ikke skulle bli helt alene. Hadde han elsket deg hadde han kuttet kontakten med hun andre og ikke vært så tvilende om hva han vil. Mannfolk er redde for å sitte igjen uten noe så de finner noen som er en slags nødløsning. Hadde han brydd seg om deg hadde han ikke vært så "usikker"!! Kom deg unna så fort som mulig. Jeg gikk i ett og ett halvt år med en slik mann og det brøyt meg helt ned til slutt.
Gjest Vega Skrevet 8. februar 2004 #8 Skrevet 8. februar 2004 Tror ikke det er så uvanlig at man oppfører seg som om man elsker den andre når man har et intimt forhold... (uten å si at man elsker denne). Har dere ikke hatt kortvarige forhold/lengre litt løse forhold? Klart man er kjærlig, kosete og gir oppmerksomhet og deler av seg selv. Uten å elske/være overforelsket, kan man jo ha respekt og være glad i og like et annet menneske - ellers var man vel ikke dennes elsker/elskerinne/kjæreste. Du har rett, når han sier at han ikke er klar for noe forhold - da har han sannsynligvis ikke de rette følelsene... Hadde vært noe annet om kona gikk fra han, og han nå måtte gjennom en tid hvor han måtte finne ut av seg selv og komme over sjokket - men som du sier - han har lenge vært ferdig med ekteskapet. Å forsvare fjorten års ekteskap med "at det var ikke noe" - virker litt merkelig, for å si det mildt. Fjorten år er ingen lek. Dersom hun truet med å ta livet sitt i alle de årene, burde han sendt henne til psykiater, og hun burde kanskje vært innlagt (mest sannsynlig ville hun det), for kortere eller lengre tid. Og dersom han mistenkte at det kun var trusler, ville han ikke tatt det seriøst. Dersom du har sterke følelser for han, og det ikke er gjengjeldt, så kutt han ut. Ikke vær der for han - du må i stedet komme over det, go gå videre. Sannsynligvis mener han at han vil være fri for å rote rundt, og det ville han ikke sagt dersom han elsket deg... (og hadde han elsket deg, ville han visst det) Sorry.
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2004 #9 Skrevet 8. februar 2004 Det han sier er at han må komme seg over kontakten med denne jenta og finne ut av seg selv. Han bodde jo ikke alene mer enn noen få mnd før han kom hit. Han er hverken ferdig med "mønster" fra ekteskapet eller alt kontakten med denne jenta gjorde med han. Jeg har sendt han en mail nå...et dikt...om å ta farvel...miste de men er glad i...jeg orker ikke mer! Takk for råd!
Gjest Moonshadow Skrevet 8. februar 2004 #10 Skrevet 8. februar 2004 Tror nok du gjorde rett i det. Det er vanskelig men om han hadde følelser for deg hadde han vist det og ikke nølet sånn.
Gjest Vega Skrevet 8. februar 2004 #11 Skrevet 8. februar 2004 Det var ikke morsomme råd... Men noen ganger er kjærligheten enveis. Det er så lite å gjøre med det... Når han ser at du nå trekker deg, kan det kanskje bli en tankevekker for han. Men bare kanskje - . Skulle skrive i sted, at når han vingler slik mellom flere - så virker han ikke særlig seriøs... og han sa at han helst vil ha deg som venn, men som en del av livet sitt. Hvis han vet at du har sterke følelser for han, er det frekt av han å holde kontakta med deg (holde deg varm), men kanskje han ikke vet det? I alle tilfelle er det best for deg, og du vil komme lettere over det når det blir avstand, enn om du vikler deg inn i et forhold hvor du ikke får like mye tilbake følelsesmessig.
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2004 #12 Skrevet 8. februar 2004 Fem meldinger, tlfoppringning (som jeg ikke svarte på) og svar på mail. Meldingene sa: Det var et vakkert dikt kjære deg Jeg er glad i deg Ring hvis du vil. Jeg er ikke sint. Savner deg og er glad i deg. Og to meldinger med bare :-( Det er tøft å være hard nå...Først sa jeg at jeg ikke orket å si noe. Så sa jeg at vi snakkes senere. Og til slutt : Jeg er glad i deg. Sov og så snakkes vi senere... Jeg føler meg så slem som sender han kun et dikt uten å gi han sjanse til å snakke med meg Men han har jo heller ikke vært så hensynsfull hele tiden
Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2004 #13 Skrevet 9. februar 2004 Meldingene sa: Det var et vakkert dikt kjære deg Jeg er glad i deg Ring hvis du vil. Jeg er ikke sint. Savner deg og er glad i deg. Og to meldinger med bare :-( Du har gjort det klokeste valget. Se på meldingen han sendte deg en gang til: Viser han noen tegn til å kjempe for sin kjærlighet til deg? Er det overhode noen tiltak der som kan tyde på at han VIL ha deg? Beklager, men meldingen hans synes jeg var tuslete, veik, unnvikende og passiv. Dette er ikke mannen for deg.
Gjest Vega Skrevet 9. februar 2004 #14 Skrevet 9. februar 2004 Enig med gjest her - og synes han er egoistisk som holder fyr i henne - når han tydelig vet at hun har utviklet sterke følelser for han. Vil han henne så vondt - at hun skal "vente" - mens han raser fra seg par år? Sikkert praktisk for han. Mulig han bare er ubetenksom, men veldig egoistisk uansett... (Men han har også tidligere sagt at deres forhold må baseres på vennskap, hvis jeg ikke husker feil, så jeg vet ikke - kanskje han sender ut motstridende signaler, eller at hun har tolket dem feil, fordi hun vil det skal være dem...) Uansett, det beste er å kutte, uansett hvor vondt det er. Man kan ikke pisse i buksa for å bli varm...
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #15 Skrevet 11. februar 2004 Etter at jeg sendte det diktet har vi snakket ut og ting er ikke så ille som jeg trodde. Han er psykolog og denne dama har han ingen romantiske følelser for noe mer, det er mer et pasient- behandler- forhold. Han tror at hun er så syk at hun har knyttet seg til han så sterkt (på en eller annen måte) at han vil møte henne på det. Han har sagt at han tenker at han vil møte henne så fort som mulig slik at man kan få normaliert ting. Og han trenger faktisk tid til å få følelser på plass ift tidligere ekteskap, jobben som tok veldig på i USA og denne dama. Han sa at han burde ikke ha innledet et forhold til meg når han visste at han var der, men han klarte ikke å holde seg unna fordi vi traff hverandre så godt. Han sier at han begynner å føle mer for meg og ber meg om ikke å trekke meg ut siden jeg betyr veldig mye for hanDet er ike sånn at han ikke føler nok for meg pga meg, men fordi han trenger litt tid..og jeg tror han! Det var godt å snakke med han denne dagen og jeg skjønte at jeg betyr veldig mye for han. Livet smiler til meg igjen! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå