Gjest *Røyskatt* Skrevet 11. juni 2012 #1 Skrevet 11. juni 2012 Jeg trenger hjelp. Minsteknotten mintrenger snart ett nytt bilsete. I første omgang kjøper jeg ett til familiebilen vår, og det er fint, men ikke ett krav, at vi også kan skvise dette inn i reservebilen, en tredørs opel corsa. Familiebilen er en volvo stasjonsvogn, så der passer nok det meste Vi har ikke Isofix, så det må kunne festes med bilens egne seler. Selv har jeg tenkt litt på Brio Zento, mest fordi vi har Brio babysete, og er strålende fornøyd med dette. Zento fikk dårlige kritikker for noen år siden, men har fornyet sete etter det, og får ganske bra tilbakemeldinger nå, men det er så få som har det så jeg finner lite informasjon om det.. Vil gjerne ha ett sete som kan brukes en god stund, men minimum til 18 kg.
charactouy Skrevet 11. juni 2012 #2 Skrevet 11. juni 2012 Vi har BeSafe Izi Combi X3 med isofix, og er godt fornøyd. Det finnes også uten isofix, og kan da festes både forovervendt og bakovervendt med bilens egne seler. BeSafe X3 er ikke det rommeligste setet, så det kan være du vil bli mer fornøyd med et sete som har bedre plass til barnet. De fleste Britax-setene går f.eks til 25kg bakovervendt, tar forholdsvis liten plass i kupeen og har god plass til barnet.
Gjest *Røyskatt* Skrevet 11. juni 2012 #3 Skrevet 11. juni 2012 Tusen takk Jeg trodde Besafe var umulig for mente at det bare kunne brukes med Isofix, men ser nå at det kan brukes med vanlig sele. Da ble jeg ganske glad, gitt
charactouy Skrevet 11. juni 2012 #4 Skrevet 11. juni 2012 BeSafe er et godt sete ja Men jeg har hørt om flere som har vokst ut av akkurat det setet før de ble 4 - så siden du tenker å ha barnet bakovervendt så lenge som mulig kan det være du vil ha større glede av et annet sete
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #5 Skrevet 11. juni 2012 BeSafe er et godt sete ja Men jeg har hørt om flere som har vokst ut av akkurat det setet før de ble 4 - så siden du tenker å ha barnet bakovervendt så lenge som mulig kan det være du vil ha større glede av et annet sete Besafe er ikke et godt alternativ hvis man har lange/store barn. Vår vokste ut av det før han var tre.
charactouy Skrevet 11. juni 2012 #6 Skrevet 11. juni 2012 (endret) Besafe er ikke et godt alternativ hvis man har lange/store barn. Vår vokste ut av det før han var tre. Og nettopp derfor anbefalte jeg Røyskatt å vurdere seter med bedre plass til barnet dersom hun ønsker å ha barnet bakovervendt lenge For BeSafe er et godt sete - for de som ikke har barn som vokser tidlig ut av det. Endret 11. juni 2012 av charactouy
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #7 Skrevet 11. juni 2012 Og nettopp derfor anbefalte jeg Røyskatt å vurdere seter med bedre plass til barnet dersom hun ønsker å ha barnet bakovervendt lenge For BeSafe er et godt sete - for de som ikke har barn som vokser tidlig ut av det. Jeg tror ikke de er noe bedre enn andre, bortsett fra det ene som har fått 5 av 5 i frontkollisjon kanskje. Også er de veldig dyre
Harlekin Skrevet 11. juni 2012 #8 Skrevet 11. juni 2012 Og nettopp derfor anbefalte jeg Røyskatt å vurdere seter med bedre plass til barnet dersom hun ønsker å ha barnet bakovervendt lenge For BeSafe er et godt sete - for de som ikke har barn som vokser tidlig ut av det. Enig. Vi har BeSafe til vår 3-åring. Hun er liten og knappe 13 kg, så hun kan nok bruke dette setet lenge
ini Skrevet 11. juni 2012 #9 Skrevet 11. juni 2012 BeSafe Izi Combo X3 (tror jeg det heter) kjøpte jeg til min niese. Hun er 3 1/2 år, og sitter fortatt bakovervendt. Hun er veldig glad i setet sitt, og sovner lett i setet - noe som er veldig praktisk på lengre bilturer. Det er heller ikke noe problem å montere i biler som ikke har isofix. Det eneste er at dersom det brukes i flere biler bør man ha egne forankringsseler til hver bil, da disse ikke har godt av å bli flyttet så mye. Koster vel kanskje et par hundrelapper for selene. Setet står til gjengjeld helt fast i bilen, og er veldig stabilt for barnet. At noen bruker argumenter som at setet er for dyrt syns jeg blir feil. Det er jo sikkerhetsutstyr til barna det er snakk om, så det bør man nesten kunne ta seg råd til.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #10 Skrevet 11. juni 2012 BeSafe Izi Combo X3 (tror jeg det heter) kjøpte jeg til min niese. Hun er 3 1/2 år, og sitter fortatt bakovervendt. Hun er veldig glad i setet sitt, og sovner lett i setet - noe som er veldig praktisk på lengre bilturer. Det er heller ikke noe problem å montere i biler som ikke har isofix. Det eneste er at dersom det brukes i flere biler bør man ha egne forankringsseler til hver bil, da disse ikke har godt av å bli flyttet så mye. Koster vel kanskje et par hundrelapper for selene. Setet står til gjengjeld helt fast i bilen, og er veldig stabilt for barnet. At noen bruker argumenter som at setet er for dyrt syns jeg blir feil. Det er jo sikkerhetsutstyr til barna det er snakk om, så det bør man nesten kunne ta seg råd til. Hadde det vært et fantastisk sete hadde prisen vært fin den, men det kommer sjeldent noe bedre ut på tester enn andre seter og ikke er det spesielt kjekt for oss med store barn.
ini Skrevet 11. juni 2012 #11 Skrevet 11. juni 2012 Hadde det vært et fantastisk sete hadde prisen vært fin den, men det kommer sjeldent noe bedre ut på tester enn andre seter og ikke er det spesielt kjekt for oss med store barn. Jeg sier ikke at det er et bedre sete enn andre seter, men det er det setet jeg har erfaring med, og har kun positive ting å si om det.
Gjest pysepusen Skrevet 11. juni 2012 #12 Skrevet 11. juni 2012 Vi kommer nok også til å ha BeSafe-setet en god stund. Han er to år og 13 kg. Jeg ville ha kjøpt iZi Kid da ettersom det er et rent bakovervendt sete, og PLUS-godkjent. Venninna mi har Corsa og der fikk de plass til Britax Hi-Way Vi har det samme i mannens bil og er kjempefornøyde med det
charactouy Skrevet 11. juni 2012 #13 Skrevet 11. juni 2012 Jeg tror ikke de er noe bedre enn andre, bortsett fra det ene som har fått 5 av 5 i frontkollisjon kanskje. Også er de veldig dyre Jeg sa ikke at det var bedre enn andre seter, jeg sa at det er et godt sete! Det scorer godt på kollisjonstester, er enkelt å montere og ungen vår sitter veldig godt i det. I tillegg er det et norskprodusert sete, og jeg synes det er viktig å støtte opp om norsk næringsliv. Prisen gir jeg personlig blaffen i, så lenge setet tester godt, ungen sitter godt og vi faktisk har pengene det koster.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #14 Skrevet 11. juni 2012 Jeg sa ikke at det var bedre enn andre seter, jeg sa at det er et godt sete! Det scorer godt på kollisjonstester, er enkelt å montere og ungen vår sitter veldig godt i det. I tillegg er det et norskprodusert sete, og jeg synes det er viktig å støtte opp om norsk næringsliv. Prisen gir jeg personlig blaffen i, så lenge setet tester godt, ungen sitter godt og vi faktisk har pengene det koster. Besafe kommer ikke alltid like bra ut i tester nei...
flickan Skrevet 11. juni 2012 #15 Skrevet 11. juni 2012 Besafe izi kid X3 setet scorer vel jevnt over veldig høyt på tester. Vi har Besafe IZI combi (som er det samme som kid, men det kan brukes forovervendt også. Det scorer imidlertid ikke så bra forovervendt, og vi bruker det som et rent bakovervendt sete. Ifølge butikken er izi kid det samme setet, men det er blombert sånn at det ikke kan brukes forovervendt. ) Ulempen med besafe-setet er at vår gutt vokste tidlig ut av det. Det er ikke snakk om at han kan bruke det til han er 4. Lillebror har overtatt det nå, og vi har har kjøpt Britax multitech til storebror, et sete som også gjør det veldig bra bakovervendt, ikke så bra forovervendt.
La Luna Skrevet 12. juni 2012 #16 Skrevet 12. juni 2012 Vi har Brio zento, veldig fornøyde, står fjellstøtt.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #17 Skrevet 12. juni 2012 Vi har Brio zento, veldig fornøyde, står fjellstøtt. http://forbrukerportalen.no/produkter/10590/ Men det har kanskje utviklet seg siden da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå