Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når Lånekassen sier de stopper støtten om du blir mer enn 60 studiepoeng (1 år) forsinket, hva vil det si? Jeg har nå brukt 1,5 år på noe som skulle tatt ett semester pga at jeg har tatt opp igjen andre fag. Jeg kommer altså til å ta disse 30 studiepoengene 1 år etter det som var planen. Går det greit eller er det et semester for mye?

Huff, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre om jeg ikke får studiestøtte til høsten!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når Lånekassen sier de stopper støtten om du blir mer enn 60 studiepoeng (1 år) forsinket, hva vil det si? Jeg har nå brukt 1,5 år på noe som skulle tatt ett semester pga at jeg har tatt opp igjen andre fag. Jeg kommer altså til å ta disse 30 studiepoengene 1 år etter det som var planen. Går det greit eller er det et semester for mye?

Huff, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre om jeg ikke får studiestøtte til høsten!

Og har det betydning at jeg også har vært forsinket tidligere i studieløpet, så lenge jeg ikke overskrider 8 år med støtte?

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke mer støtte etter 8 år. Det som skjer er at dersom du bruker f.eks. 4 år på å ta en bachelor, som jo er normert til 3 år, vil alt du har fått det 4. året bli lån, ingenting vil bli gjort om til stipend. Jeg er litt usikker på hva som gjelder i ditt tilfelle, men tror det enkleste er å ringe Lånekassen og spørre der, så får du et så riktig svar som mulig.

Lykke til! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...