Gå til innhold

Joggesko om vinteren

bluebird

Anbefalte innlegg

Noen som kan forklare?

Ute er det ti minus. Eller flere centimeter med snø. Likevel går mange med joggesko. :o

Er det en mote jeg ikke har fått med meg? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Hva er galt med det? Selv bruker jeg stort sett samme typer sko hele året (med unntak av sandaler, da), spesifikke sko til vinterbruk har jeg ikke, de fleste ser helt dustete ut. Det viktigste er vel at man ikke fryser, og da er det bare å bruke andre sokker i skoene på vinterstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint med joggesko-type-sko om vinteren. Ivertfall hvis man får plass til ullsokker oppi. De må jo ikke være goretex hvis det er tørt ute, og hvis det er vått så MÅ man jo ikke plumpe oppi alle dammene. Det er vel viktigere med vintersko for de som løper rundt i løssnø hele dagen, les: barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har joggesko beregnet til vinterbruk. Får fint ullsokker i dem og de er kjempegode å gå på shopping i f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor man i byen går det greit å gå med joggesko året rundt. Også dersom det er begrenset hvor lange turer man går ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker joggesko året rundt. Finner ikke vintersko jeg liker. Er mer joggesko - typen. Fryser ikke på bena, det er det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi joggesko ofte har tjukke såler kommer en godt opp fra bakken. Da vil det hjelpe fordi det isolerer mot kulda. Kulda kommer fra bakken.

Hvis du fortsatt fryser da, er det enten bare å bytte ut hele sålen ( de er ofte løse i joggesko) og bytte med en isolerende såle, eller(hvis du har plass) legge en isolerende oppå. e koster ca. 50 kroner og fås kjøpt i de fleste skobutikker.

Ekstra sokker er ikke alltid det beste alternativet, fordi hvis du får mindre plass rundt foten blir det kaldt. Det er derfor trange sko er kalde, selv med ullsokker. Som f.eks skøyter.

ofte ikke så god idé uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

eg går og kun med joggesko...har fleire par som eg elska å gå i:) Det er lett å få dei på seg og føles himmelsk å gå med! Kjenner fleire som har det likeeins:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også joggesko, hvis jeg ikke bruker støvletter. Joggesko er absolutt det beste, og så har jeg fått noen magnetsåler av mamma som jeg har oppi, som er kjempedeilige......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan forklare?  

Ute er det ti minus. Eller flere centimeter med snø. Likevel går mange med joggesko.  :o  

Er det en mote jeg ikke har fått med meg?  :klø:

Hmm - jeg tenker de syns de er gode å gå i. :) Kanskje de har et par raggsokker i dem fordi det er litt kalt når det er snø, eller kanskje de ikke fryser. Kanskje de syns de har gode myke såler som ikke er så glatte som mange vintersko.

Vet ikke - men tror det er fordi de syns de er gode å gå i jeg da.

Atmi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 19 år senere...

Annonse

Gjest Tigerlilje86

Jeg bor en plass der det blir mye snø i gatene. Og folk går med småsko/joggesko og ankelsokker! Man blir jo våt på føttene, men neida de skal på død og liv ALLTID ha sånne sko. (Foreksempel lave adidas småsko). 

Jeg hakke sjangs for jeg sliter sko pga hovne bein pga gamle skader, men jeg elsker joggesko..men ikke på vintern! Det er jo glatt under snøen, og så blir jeg alltid våt på føttene uansett!

Er jo typen joggesko det kommer an på, men er jo flertallet som bruker småe joggesko i snøen hær i vertfall😅

Hva er greia? Er det en mote eller er det fordi det er godt å ha på? Eller fordi de ikke ser "kule eller fine ut" i vintersko??

Jeg gleder meg alltid til å kunne ta fram joggesko om våren. Den følelsen er så bra, men den følelsen får de folkene ikke kjenne på siden de bruker det hele tiden..

🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...