Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen aning om hva jeg egentlig skal gjøre nå (utdanningsmessig), så jeg har bestemt jeg for å jobbe et år for å finne det ut. Jeg har også akkuratt flyttet, og kjenner så å si ingen andre en kjæresten min som også flyttet. (Vi flyttet pga hannes jobb).

Og jeg vet helt ærlig ikke hvordan jeg skal få meg jobb her. Dette er ingen stor by, og jobbene som det annonseres for er i det meste industri jobber. Jeg er litt utenfor komfortsonen min nå, for tidligere så har jeg bare hørt rundt i byen og på den måten fått meg jobb (Den kjenner den også vidre). Men hva skal jeg gjøre nå da? Skal jeg bare kjøre rundt til alle arbeidsplassene her å høre om jobb? Eller ringe dem? Selvom de ikke har annonsert?

Tenkte litt på å jobbe som vikar i barnehage, noen som vet noe om jobbsøking der?

Er ikke så vant til dette arbeidsmarkede, men en gang må jo bli den første uansett..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville prøvd meg på åpne søknader, ja. Svært mange stillinger blir aldri utlyst. Bruk det nettverket du har - kanskje har kjæresten din kollegaer som vet om noen jobber? Møt opp, lever søknad og cv, smil og vær utadvent. Prøv deg på alt som er - butikker, industri, helsevesen, barnehager osv. Man kommer langt med et smil :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...