Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nettopp kommet hjem etter møte med NAV, og har med følgende lyst til å rive av meg selv ørene over hvor vanskelige de er...

Jeg fikk innvilget uføretrygd FRA Juli måned, Nav leste feil på vedtaksbrevet og trodde jeg skulle få uføretrygden utbetalt denne måneden, og fordi jeg får AAP utbetalt denne måneden også så har de trukket AAP i skatt som om det skulle vært en bi-inntekt,. Alt det rotet gjør at jeg får 3000 mindre denne måneden. Nav sier de ikke kan gjenopprette feilen de gjorde, ja for de innrømmer at feilen ligger hos dem. Og at hvis jeg vil ha de 3000 kronene så må jeg søke sosialkontoret om å få dem, fordi de kan ikke gjøre om på feilen og gi meg pengene de trakk feil. Da jeg fikk tårer i øynene så så saksbehandleren min på meg som om jeg var en idiot som gråter over skarve 3000 kr. Men det er jo nesten hele husleien min, og jeg får bare 10.000 i mnd, 3000 er MYE penger!

Måtte bare blåse ut litt... :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Åh, så kjipt. Har inntrykk av at når Nav først innrømmer en feil som gjør at klienten får får lite penger, vil de ikke rette opp. Men når NAV gjør en feil som gjør at klienten får for MYE penger, DA skaper de et helvete for klienten som både må betale tilbake og få straff... Bakvendt.

AnonymBruker
Skrevet

Har de betalt de kronene i skatt så kan de ikke rette opp her og nå. De kan rette opp ved neste utbetaling. Du kan også endre skattekortet ditt sånn at det blir mindre skatt framover.

Uansett. Det er snakk om kun en måned. Det klarer du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...