Gå til innhold

Til alle frisører!

Nette

Anbefalte innlegg

Er det slik at det er nyansatte og lærlinger som tar seg av mannfolk klippinga? (blir det ansett som "lettere" å klippe håret til en mann?)

Jeg begynner nesten å lure... Min mann og jeg går til samme salong. Jeg er kjempefornøyd, mens han har kommet hjem to ganger med skikkelig dårlig klipp! (og så er han av den typen som ikke ser det selv før han kommer hjem... :roll: ) D.v.s. skeiv klipp, delvis barbert i nakken o.l. Dette har hendt i to forskjellige salonger.

Må bare få legge til han har vært kjempefin når han har gått til "innvandrer salonger"! Kan det være at de legger mer stolthet i å klippe håret til en mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har blitt klippet et par gang av lærlinger og det har gått ganske greit for seg. Men jeg synes ikke det er rett å betale full pris når man blir behandlet av en lærling. Det som er med lærlinger er at de ikke er så hyppe som utdannete frisører til å gjøre 'det de selv mener er best' med håret til kunden. :roll:

Skal til frisøren imorn jeg. Gleder meg 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

ingen frisør for gjøre så mye med håret mitt lenger, da det er iferd med å bli skikkelig langt.

gjett om jeg er fornøyd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært til frisør, fordi de så gjerne vil eksperimentere med det lange håret mitt :roll: ...og sambo tar jeg under kjøkkensaksa!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Jeg er så heldig at han frisøren jeg går til, er Norges mester i form og klipp og kreativitet å sånt :P Slipper å si åssn jeg vil ha det. Gir han frie hende og blir alltid fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gitt en eneste frisør føringer for hvordan håret mitt skal være de siste 10-15 årene - stoler på at de vet hva som skal til.

Jeg har stort sett vært kjempefornøyd når jeg har gått fra frisørsalongen, og frisørene har vært megafornøyd med en kunde som ikke sier hva som skal gjøres... Og håret gror nå engang ut igjen da, hvis det skulle bli helt rævva *hehe*

Men til saken - her i byen står det som regel "Klipp hos lærling, 1/2 pris". Så er folket advart, og kan velge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moonshadow

Men til saken - her i byen står det som regel "Klipp hos lærling, 1/2 pris". Så er folket advart, og kan velge :-)

Her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Litt pinglete å bare klage hjemme uten å gå til ledelsen i salongen.Ikke skjønner jeg hvorfor han går tilbake.

Hos min frisør står det: klipp hos lælingene halv pris. Dette er lælinger som stort sett har kort tid igjen til fagbrev

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utdannet frisør (jobber ikke som det lenger) og dette er nok helt tilfeldig dette du beskriver! Er ikke lettere å klippe en mann, tvert i mot faktisk! Mye mer tidkrevende vanligvis, og vanskeligere klipp. (kommer litt an på, men generellt ihvertfall)

En lærling har ikke lov til å ta seg like mye betalt! En lærling skal ta mindre pris, og lærermesteren skal gå over klippen, sjekke at alt er gjort riktig etc før kunden slipper ut av salongen!

Hvis mannen din har vært 2 ganger i samme salongen og er like misfornøyd, må han gå tilbake å klage! Er jo som å kjøpe et hvilket som helst annet produkt dette da..Man går alltid tilbake med feilvarer ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lærling har ikke lov til å ta seg like mye betalt! En lærling skal ta mindre pris, og lærermesteren skal gå over klippen, sjekke at alt er gjort riktig etc før kunden slipper ut av salongen!

Det du sier her stemmer kanskje i teorien, men BARE der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg klipper meg fast hos en lærling og er kjempefornøyd!

Jeg betaler 100 for klipp, noe som er langt under halv pris.

Sist jeg var der fikk jeg klipt meg og farget håret (og satt i noen striper) til 300kr!

Jeg klipper meg ofte hos lærlinger- siden jeg ikke merker noe forskjell i klippen. Det er alltid faglærte som går over håret til slutt- og "godkjenner" det. Er det noen problem slipper man å betale (jeg har ikke vært borti å ikke være fornøyd- men har hørt andre si det..)

Dette varierer sikkert MYE fra salong til salong...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

Kanskje TinaK og finnslarken bor i samme by? :)

Ja, Vadsø og Trondheim er samme byen. Kanskje de er naboer :wink:Eller at de ikke har noe med hverandre å gjøre annet enn å ha likt system hos frisøren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorothy***

Tronheim?? Finnes det rimelige salonger, gjerne lælinger/frisørskoler, som noen kan anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje TinaK og finnslarken bor i samme by? :)

Nope - det gjør vi nok ikke *hehe*

Men penelene skriver noe interessant:

Er ikke lettere å klippe en mann' date=' tvert i mot faktisk! Mye mer tidkrevende vanligvis, og vanskeligere klipp. (kommer litt an på, men generellt ihvertfall) [/quote']

Hvorfor er det da sånn at den dameklipp koster mye mer enn en herreklipp?? Jeg betaler ca. kr. 200 for en klipp, og kona betaler 4-500...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg har vært hos "barbus" tar det 14 dager før skaden er gjenopprettet. Det nytter så lite å klage når håret ligger på gulvet, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
Gjest Anonymous

Til deg som lurer på hvorfor dameklipp er dyrer en herre klipp:

Frisørens priser er som hos andre håndverkere basert på timespris. For en erfaren frisør tar det som regel noe kortere tid å klipp en mann enn en dame. Spesielt hvis det er en kort herre frisyre man kan klippe med maskin.

I prisen som kona di betaler er det nok heller ikke bare en klipp, men både en klipp og føn :-)

Hilsen en frisør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope - det gjør vi nok ikke *hehe*

Men penelene skriver noe interessant:

Hvorfor er det da sånn at den dameklipp koster mye mer enn en herreklipp?? Jeg betaler ca. kr. 200 for en klipp, og kona betaler 4-500...

Er helt urimelig ja.. Men dette har vært oppe til debatt, og jeg tror nå at det jevnes ut prismessig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...