Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en bachelorgrad i sosiologi.....Det er helt umulig å få seg jobb, har søkt på alt mellom himmel og jord i tre år nå. Enten mangler jeg erfaring, eller så er jeg overkvalifisert. Har B i snitt og hadde egentlig tenkt å ta en master, men da jeg så at det ikke hjalp mine medstudenter noe som helst å ta mer utdanning skrinla jeg det.

Nå er jeg så lei at jeg vurderer å begynne helt på nytt, men hva skal jeg studere? Noen gode forslag til hva som er lurt å kombinere med den utdannelsen jeg allerede har?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje statsvitenskap?

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje statsvitenskap?

Statvitenskap er like ille som sosiologi å få jobb innenfor.

Skrevet

Ja, der er nok en ide, men har en del fag fra statsvitenskap og organisasjon og ledelse i graden fra før. Men kan nok være det lureste, får vondt i magen av tanken på økonomifag :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Statvitenskap er like ille som sosiologi å få jobb innenfor.

Det kommer an på. Tar man en master stiller man sterkt. NAV trenger i alle fall en del statsvitere.

Et annet forslag kan være PPU, så blir du lærer visemor.

Skrevet

Er statsvit. like ille? Må tenke hardt denne gangen, ikke bare ta det om er mest interessant.

Har tatt noen oppdrag som frilansjournalist, kanskje et år med journalistikk kan være en ide?

AnonymBruker
Skrevet

Er statsvit. like ille? Må tenke hardt denne gangen, ikke bare ta det om er mest interessant.

Har tatt noen oppdrag som frilansjournalist, kanskje et år med journalistikk kan være en ide?

Jeg begynte på statvitenskap for tre år siden, men sluttet etter ett år. Hittil har så og si ingen fått jobb etter bachelor, og de fleste har fortsatt med master.

Kjipt med 5 års studielån for å bli saksbehandler på NAV og i tillegg skulle komme seg inn på boligmarkedet med den lønnen + det lånet.

Hvis du skal ta en bachelor anbefaler jeg å styre utenom samfunnsfagene.

AnonymBruker
Skrevet

Alle jeg kjenner som ble ferdig med sosiologimaster våren 2011 er i full jobb. De fleste tok på NTNU.

• Liker 2
Skrevet

Er nok lurt å styre unna samffag ja....Huff, irriterende å vite at en har kasta bort så mange år med studier. Og all den gjelda :skratte:

• Liker 1
Skrevet

Jeg er nettopp ferdig med 1. året på bachelor i sosiologi ved UiO, og bytter studie til høsten, sammen med store deler av kullet. Vi var vel 120 som ble tatt opp i høst, 93 tok sos1000-eksamen, mange forsvant etter det, og til høsten er de kanskje 20-30 igjen hvis de er heldige. Føler med deg, visemor! Sosiologi er jo interessant, men makan til ubrukelig studie skal du lete lenge etter. Men det er kanskje ikke så rart når det undervises ved 17 institusjoner her til lands (så det i avisen i høst en gang, men har ikke link).. :sjenert:

Uff, det er dumt at det blir sånn! Du har ikke vurdert å ta master da? Det blir jo flere muligheter med master vs bachelor uansett hva man studerer. Men siden du har en bachelor fra før får du sikkert innpasset en del også, så kanskje du ikke trenger mer enn 1 år +/- på å ta en ny bachelor? Har tenkt å ta min neste på 2 år, blir 40-50 stp i semesteret, men det får gå (håper jeg) :sukk:

Lykke til! :klemmer:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en bachelorgrad i sosiologi.....Det er helt umulig å få seg jobb, har søkt på alt mellom himmel og jord i tre år nå. Enten mangler jeg erfaring, eller så er jeg overkvalifisert. Har B i snitt og hadde egentlig tenkt å ta en master, men da jeg så at det ikke hjalp mine medstudenter noe som helst å ta mer utdanning skrinla jeg det.

Nå er jeg så lei at jeg vurderer å begynne helt på nytt, men hva skal jeg studere? Noen gode forslag til hva som er lurt å kombinere med den utdannelsen jeg allerede har?

Jeg ville kombinert bacheloren din med en bachelor i f.eks økd-ad. Med økonomifag og sosiologi kan du sikkert lett få en jobb i human resources.

Skrevet

Jo, er vel ikke mulig å komme utenom økonomifag :-D.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ville tatt master + ppu

AnonymBruker
Skrevet

ville tatt master + ppu

eller master + phd for den saks skyld

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...