Mady Skrevet 11. juni 2012 #1 Skrevet 11. juni 2012 Jeg har da altså en diamantring med MANGE små diamanter, og nå har jeg mistet en. Den er umulig å finne da den er så liten. Ringen er ikke et år gammel en gang, dette skal vel ikke kunne skje? Vil bjørklund rette feilen tror dere? Har jo rett til det etter forbrukerkjøpsloven mener jeg, men lurer litt på hva jeg kan forvente når jeg kommer dit...
^^Belle^^ Skrevet 11. juni 2012 #2 Skrevet 11. juni 2012 Jeg mistet en bitteliten diamant i en ring som var nesten to år gammel og fikk det dekket uten problemer. Det var ikke Bjørklund da, men en lignende butikk. Jeg synes egentlig bare det skulle mangle, når man betaler mange tusen for en ring. Vet dessverre ikke reglene på sånne ting, men har man ikke reklamasjonsrett en del år? På elektriske varer er det vel 3 år? Eller 5?
Mady Skrevet 11. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 11. juni 2012 Det er to år på de fleste ting, og 5 år når de er ment å vare lenger. Takk for svar. Da regner jeg med at jeg ikke møter store problemer når jeg kommer dit i dag. :-)
Athene Skrevet 11. juni 2012 #4 Skrevet 11. juni 2012 Jeg har opplevd det flere ganger. I utgangspunktet retter de, med mindre de kan vise til at du har brukt ringen på en måte som medfører unormal slitasje. Eksempel er om du bruker de på jobb dersom du jobber mye med hendene. Jeg ble nektet reperasjon da jeg hadde brukt diamantbånd i "stabel" sammen med andre ringer. Dette slet visst mye på festene. En liten diamant er ikke så dyr, bare noen få hundrelapper. Det er arbeidet som koster. Mener jeg har betalt 1-2 000 for denne typen reperasjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå