AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #1 Skrevet 11. juni 2012 Hei! Jeg har veldig lyst til å bli byggingeniør. Jeg har noen år på baken, og er nå supermotivert for skolebenken. Jeg tenker i første rekke på bygg, og da bachelorgrad. Er det noen her som veit hvordan jobbmulighetene vil være for en nyutdannet 30-åring (jente) i denne bransjen? Og om det holder med en bachelor? Lønna er ikke av særlig betydning, det viktige her er at jeg har mulighet for å jobbe i mange år når jeg er ferdig. Er det noen her ute som kan hjelpe meg, og kanskje få meg til å roe nerva litt?? Er så kjipt å være arbeidsledig når jeg ikke er ferdig før jeg er 30... Tusen takk for alle svar!
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #2 Skrevet 11. juni 2012 Er ikke ingeniør selv, men alle jeg kjenner som tok dataingeniør fikk seg relevant jobb rimelig greit etter studiet. Min nærmeste venn fikk flere jobbtilbud og kunne velge, og valgte en stilling som systemintegrator/systemutvikler. En annen venn av meg tok maskiningeniørlinja og fikk seg tydeligvis også greit jobb etterpå, men her har jeg bare en referanse, så jeg vet ikke hvor sikkert det er med maskinfolkene generelt eller for de andre retningene innen ingeniør.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #3 Skrevet 11. juni 2012 Akkurat nå er jobbmulighetene veldig bra, og enda bedre for jentre. Ja, jenter er ønsket i mannsdominerte yrker, og bygg er en av de. Jeg har flere venninner som tok bachelor i bygg, de har i etterkant tatt master i bygg, eller ingeniørdesign, eller bedriftsøkonomi. Og ingen av de har problemer med å finne jobb, eller klager på lønna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå