Gå til innhold

Dette huset er så stilig:)

Minette

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blir ikke helt fortrolig med den funkisstilen på hus jeg, det er fresht innvendig, men for stramt og for store flater utvendig.

Er veldig tradisjonell der, har sans for sveitserhus og litt eldre stilarter jeg, iallefall utvendig.

Innvendig prøver jeg å ha sveitserstilen/århundreskiftet(18/1900) som er utvendig som referansepunkt, men det er ikke til å komme utenom at det blir litt stål og glass enkelte steder..

Angående areal, vi er midt i husbygging nå, og det blir på ca.200 i boa.

Full kjeller (ikke utleie), 1 etg og 2 etg med skråtak.

Akkurat passe til en familie på 4 syns vi, ikke for trangt, alle får plass til å drive med sine egne ting, eget rom til kontor og gjester, men på den annen side ikke for stort til at det blir uoverkommelig å holde det rent og i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gjerne hatt nr 4066 på Viktoria hus :Hehe:

eller dette

eller dette

eller dette

eller dette

Liker sørlands / vestlandsstilen,- "gamle" hvite trehus med sjel og en klassisk stil. Gjerne to etasjer. Liker murhus og. Gjerne klassiske murvillaer med søyler ved unngangspartiet - sukk.... :)

Ville nok bygget et hus av litt størrelse,- jeg regner med at vi må spare en del, og da drøye en stund, for å få det vi helst vil.

Men det kommer jo selvfølgelig an på hva slags tomt som er å "oppdrive" da... Jeg er redd de fine plassene er opptatt når vi har byggeplaner :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicoline

Jeg har bygd hus i funkis-stil - det er på ca. 180 kv.m. boareal - akkurat passe for oss.

Siden huset mitt er i funkis-stil så er det ingen skråvegger - dermed blir det veldig store og luftige rom :)

Man må jo bygge etter omgivelsene - det er det viktigste, men det er uten tvil funkis-stilen med sine glatte og moderne flater og masse vinduer og lys som tiltaler meg mest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også mer tradisjonell og er ikke så glad i funkis. På samme måte som med minimalisme, så ser det jo stilig ut, men jeg kunne ikke tenkt meg å ha et slikt hus selv.

Jeg liker små hus i typisk norsk byggestil. Gjerne med oppløft eller ark på taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme smak som Lea jeg :D

Vi har et lite hus i norsk byggestil, og trives med det.

Og vi har delvis panel på veggene på stua :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt vi er forskjellige :wink: Kunne overhodet ikke tenke meg å bygge et "lykkebo" hus, som vi kaller alle disse typene hus med hyttepreg og smårutete vinduer, som store lekestuer :oops:

"Alle" i nabolaget har likt hus. Jeg personlig elsker hus som er like tidløse alltid, er noe utenom det alle andre har, liker så godt interiør løsningene etc. Men som sagt godt vi er forskjellige.

Men veldig gøy å høre meningene deres:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det er godt vi er forskjellige :wink: Kunne overhodet ikke tenke meg å bygge et "lykkebo" hus, som vi kaller alle disse typene hus med hyttepreg og smårutete vinduer, som store lekestuer :oops:

Amen til det!

Jeg flytter gjerne inn i samme gate som deg Minette, så kan vi vår egen lille funkis-koloni :-) (selvsagt med åpen kjøkkenløsning :sjarmor: og gjerne en Corbusier liggestol i ponnyskinn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er i startgropa med å bygge hus som har mye av Jugenstil i seg. Litt oppløft og ark er det også. Vi skal bygge der det mest gamle hus rundt oss.

Vi har tegnet huset innvendig og har hatt mange ideer om hvordan det skulle være utvendig. Arkitekten har ferdig tegnet det etter våre ønsker. I morgen skal antageligvis byggesøknaden leveres til kommunen.

Vi har valgt å bygge et lite hus da flere av barna har flyttet ut. Bruttoflate 125m2 + noen boder ute og inne.

Nå må vi begynne å bestemme hva vi skal ha på gulver og vegger.

Det har vært en fin periode med hustegninger frem og tilbake fra arkitekten. Gleder meg til å komme i nytt hus.

Drømmehuset skal være "hvitt" med rødt tak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i startgropa med å bygge hus som har mye av Jugenstil i seg. Litt oppløft og ark er det også. Vi skal bygge der det mest gamle hus rundt oss.  

Vi har tegnet huset innvendig og har hatt mange ideer om hvordan det skulle være utvendig. Arkitekten har ferdig tegnet det etter våre ønsker. I morgen skal antageligvis byggesøknaden leveres til kommunen.  

Vi har valgt å bygge et lite hus da flere av barna har flyttet ut. Bruttoflate 125m2 + noen boder ute og inne.  

Nå må vi begynne å bestemme hva vi skal ha på gulver og vegger.  

Det har vært en fin periode med hustegninger frem og tilbake fra arkitekten. Gleder meg til å komme i nytt hus.  

Drømmehuset skal være "hvitt" med rødt tak.

Jugendstil er flott! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Amen til det! Jeg flytter gjerne inn i samme gate som deg Minette, så kan vi vår egen lille funkis-koloni :-) (selvsagt med åpen kjøkkenløsning  :sjarmor:  og gjerne en Corbusier liggestol i ponnyskinn)

Jeg vil også være med på funkis-koloni! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres ut som en flott ide med funkis koloni, Mrs. B og Lula!:D

Det er jo absloutt det peneste, et helt nabolag med stilige hus 8)

Og ja, åpen kjøkkenløsning, PH lampe, Egget stolen, kanskje et par Barcelona stoler? :blunke:

Til dere som liker funkis stilen,har dere sett på denne adressen?

http://handverkshus.no/indexx.html (se under nyheter bl.annet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig hus dette siste også ja. Bor i funkisaktig blokk nå (1 år gammel bare) men et eget funkishus hadde vært det beste. :) *drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...