Gå til innhold

bmi 35, hvor få hjelp til slanking?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bmi på 35,7 og ønsker å gå ned i vekt til en bmi på ca 24, dvs 34 kg lettere. Men jeg tror at det kan bli veldig vanskelig å slanke seg på egenhånd, har prøvd det før, både på egenhånd og grete rode. Sliter itillegg med trøstespising. Går til psykolog pga psykiske problemer. Jeg tenker at det lureste er å ikke følge noen kur, men heller legge om livsstilen til å spise sunt og trene.

Er det noe sted jeg kan få hjelp til vektreduksjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kompis av meg er svært overvektig, og har fått mye hjelp gjennom vektklubb.no

Der finner du ut hvor mye du skal spise for å gå ned, og du må registrere det spiser. Da ser du også hvor mye fett, karbo og proteiner du får i deg. Hvis du trener kan du registrere det også, da kan du spise mer om du vil.

Kompisen min har iallfall gått ned et par kilo i uken på dette og er strålende fornøyd:)

Skrevet

Du finner også sunne matoppskrifter inne på siden. Det koster penger å melde seg inn, men det kan fort være verdt det.

Sunne oppskrifter kan du også finne på matprat.no

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte med BMI på 36, er nå nede på 27. Brukt vektklubb.no slavisk i ett år, men selv med god hjelp derfra er det jo en selv som må gjøre all jobben.

Skrevet

Ja, det er jo din egen viljestyrke det står på. Det er viktig med en god motivasjon som holder deg gående. Også er det viktig å ha et mål du kan nå... DEt er mange som gir opp fordi de aldri klarer å oppnå målet sitt.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor bor du?

Haukeland har en egen fedmeavdeling.

AnonymBruker
Skrevet

AB #4 her, jeg fokuserte aldri på det totale vektmålet, det virket så uendelig langt unna. Tok heller 5 og 5 kg av gangen, mye kortere til hvert mål. Anbefales. :)

• Liker 1
Skrevet

Nå mangler jeg motivasjon selv, så jeg er kanskje ikke den rette til å si noe:)

Skulle gjerne gått ned de siste kiloene jeg ønsket bort... Men jeg synes det blir vanskeligere og vanskeligere jo mer "normalvektig" man blir. Jeg har BMI på 19, men jeg har fortsatt mye på lårene og rumpa. BMI er nok ikke helt nøyaktig heller, for ifølge den er jeg liksom "undervektig" om jeg går ned 5-6kg til, og det er nok langt fra sannheten.

Skrevet

Midjemål kan også anbefales istedetfor å bare fokusere på vekt. Dersom du trener vil du jo fort gå opp noen kg i muskler, uten at det er negativt!

Skrevet

Sjekk om kommunen din har frisklivssentral. Her kan du få hjelp til både trening, kosthold og gode samtaler. Tror man går via fastlege for å få en resept, som gjelder i 3 mnd, og i tillegg oppfølging resten av året.

Skrevet

Det aller beste stedet å få hjelp til kostholdsvaner er på butikken!!!

Du sier at du sliter med trøstespising pga psykiske problemer, og at du får behandling for det. Da vil nok dette trøstespiseproblemet forsvinne etter hvert som terapien fungerer. Masse lykke til med det :)

Når du er på butikken så er det DU som velger hva som går i handlekurven. Sjokoladen frister deg, men det betyr ikke at den MÅ i handlekurven. Gå rett forbi! Ha heller en "lek", prøv en ny grønnsak hver dag.

For å unngå de umotiverende dagene anbefaler jeg deg å rett og slett skrive ned/tegne målene dine og henge de opp på kjøleskapet, på stuen, foran TV-en, ved inngangsdøren osv. Så du ALLTID ser målene dine og ikke glemmer de.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle svar:) Bor utenfor Stavanger. Skal sjekke ut tipsene deres:)

Skrevet

Jeg har en bmi på 35,7 og ønsker å gå ned i vekt til en bmi på ca 24, dvs 34 kg lettere. Men jeg tror at det kan bli veldig vanskelig å slanke seg på egenhånd, har prøvd det før, både på egenhånd og grete rode. Sliter itillegg med trøstespising. Går til psykolog pga psykiske problemer. Jeg tenker at det lureste er å ikke følge noen kur, men heller legge om livsstilen til å spise sunt og trene.

Er det noe sted jeg kan få hjelp til vektreduksjon?

Det kan være lurt å snakke med fastlegen og legge opp et program sammen. Evt kan du få en henvisning til noen som kan hjelpe.

Ellers kan man kjøpe Personlig Trener timer på diverse treningssenter, men dette koster. Internettbaserte vektklubber kan være en idé, men siden du har prøvd Grete Roede er kanskje ikke dette bra nok? Du får prøve deg frem, men legen er nok et greit sted å starte.

Skrevet

Tror jeg ville tatt en tur innom legen siden du er såpass stor, bare for å være på den sikre siden:) Legen kan vel også hjelpe deg med å lage en kostholds- og treningsplan:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Overvektsoperasjon anbefaler jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Overvektsoperasjon anbefaler jeg.

For 34kg, det er kanskje litt drøyt..

• Liker 2
Skrevet

Har ikke vært borti problematikken selv, men jeg tenkte å si noe som kanskje kan være motiverende;

Du kan fint klare å miste ALLE dine 34 kg på UNDER ett år på en SUNN måte :)

Det er altså ikke slik at du trenger å styre med dette for alltid! Et år er jo en stund, men samtidig - tenk hvor lite det er i det lange løp!

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

TS er rund 104 kg, trenger man da virkelig å gå til legen for å miste vekt?

Anonym poster: 3ca213e26ce9a9304da32214ff5ce675

AnonymBruker
Skrevet

-Bruk en av de mange gratis nettsidene hvor du kan føre kostholdslogg. MyFitnessPal.com f. eks.

Bare ved å skrive ned absolutt alt du spiser så får du deg noen aha øyeblikk. F. eks en spisekje olivenolje er 120 kalorier.

-Jeg sliter også med trøstespising og det jeg har gjort er å lage en liste med ting som "trøster" meg som er alternativ til å binge når jeg kjenner lysten. På min liste er vindusshoppe på eBay, male negler, ta ansiktsmaske, høre på favorittmusikken min, kose med bikkja,

Anonym poster: 098c0acadbb9c1f86f5e7b5e5d45a8cc

Gjest Eurodice
Skrevet

Nå mangler jeg motivasjon selv, så jeg er kanskje ikke den rette til å si noe:)

Skulle gjerne gått ned de siste kiloene jeg ønsket bort... Men jeg synes det blir vanskeligere og vanskeligere jo mer "normalvektig" man blir. Jeg har BMI på 19, men jeg har fortsatt mye på lårene og rumpa. BMI er nok ikke helt nøyaktig heller, for ifølge den er jeg liksom "undervektig" om jeg går ned 5-6kg til, og det er nok langt fra sannheten.

Når jeg leser slikt som du skriver, tenker jeg at du har et forvrengt syn på kroppen din og at dette er et psykisk problem.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...