Gå til innhold

You Can Do It!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil bare komme med en liten gladhistorie:

Jeg har aldri jogget før, alltid tenkt jeg ikke får det til (husker med gru de forferdelige gymtimene der vi måtte jogge og jogge i det uendelige, og jeg aldri klarte mer enn noen hundre meter i slengen før jeg måtte stoppe for å puste...)

Men jeg skjønte etter hvert at det var løping som måtte til for at jeg skulle klare kampen mot kiloene!

For en måned siden sleit jeg meg fram 3 kilometer på 35 minutter... og var stolt som en hane!

I dag jogget jeg, sammenhengende, 6 kilometer på 40 minutter.

Det går an, selv om man ikke er i toppform i utgangspunktet... Man kommer helt utrolig raskt i form, og hver gang kan man løpe litt raskere eller litt lenger. Mestringsfølelsen er gull verdt, jeg har blitt rakere i ryggen og utrolig stolt av meg selv.

Så lenge man er frisk og rask og ikke blir skadet, sitter den eneste begrensningen i hodet. Når jeg skjønte at det ikke var kroppen min som hindret meg, men det mentale, klarte jeg mer enn jeg noen gang hadde trodd.

Dette var en måneds intensiv trening, nå skal jeg bli enda raskere og enda mer utholden!

You Can Do It!

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer, kjempebra:-) Dette er alle tiders. Slike flere historier vil vi ha flere av :klemmer:

Skrevet

Åh, det er kjempebra! :D Stå på! :hoppendeglad:

AnonymBruker
Skrevet
:danse:
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har trent mye, helt til jeg flyttet siste gang. Nå har jeg ikke trent regelmessig på 10 år, og en mer krevende, men sittestillende jobb, kombinert med bedre lønn, har ført til dårlig form og 10 kg for mye.

Jeg har forsøkt masse, mindre kalorier, mindre karbo, osv osv

Det eneste jeg ikke har gjort disse 10 årene er å trene.

Derfor begynte jeg den tunge prosessen med å jogge igjen. Som TS skriver, det er ett mareritt til å begynne meg. Jeg gikk mer enn jeg jogget, var så vidt de tunge bena mine løftet seg av bakken. Nå, etter 3 mnd, har jeg lyst til å jogge hver dag!

Nå som formen gradvis blir bedre skal jeg også begynne med styrketrening. Men en ting om gangen.

Resultater?

Jeg går ikke på vekta akkurat nå, da det er uinteressant.

Jeg har fått strammere lår, penere legger, og jeg ser at magen har blitt mindre. Jeg har fått MYE mer energi og tar meg selv i å kjede meg på kveldene der jeg før var mer enn fornøyd med å ligge på sofaen og se på tv. Jeg kjenner at enkelte klær sitter bedre.

Å bli slank uten muskler ligger ikke for meg. Derfor vil jeg trives mye bedre med en trent kropp som er fast og fin, selv om jeg fremdeles skulle være noen kilo for mye:-)

AnonymBruker
Skrevet

he-he...jeg er anonym bruker som har sittestillende jobb, altså stillesittende:-))

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Kjempebra! Selv mista jeg og helt lysten på å løpe på skolen og har ikke løpt siden. Men nå, mange år senere, så løper jeg 5K på 30 mins uten problem. Jeg trodde aldri det skulle være så enkelt og komme dit, som det det var. Begynte med å løpe 2 mins i vinter og nå kan jeg løpe og løpe.

• Liker 1
Skrevet

Vil bare komme med en liten gladhistorie:

Jeg har aldri jogget før, alltid tenkt jeg ikke får det til (husker med gru de forferdelige gymtimene der vi måtte jogge og jogge i det uendelige, og jeg aldri klarte mer enn noen hundre meter i slengen før jeg måtte stoppe for å puste...)

Men jeg skjønte etter hvert at det var løping som måtte til for at jeg skulle klare kampen mot kiloene!

For en måned siden sleit jeg meg fram 3 kilometer på 35 minutter... og var stolt som en hane!

I dag jogget jeg, sammenhengende, 6 kilometer på 40 minutter.

Det går an, selv om man ikke er i toppform i utgangspunktet... Man kommer helt utrolig raskt i form, og hver gang kan man løpe litt raskere eller litt lenger. Mestringsfølelsen er gull verdt, jeg har blitt rakere i ryggen og utrolig stolt av meg selv.

Så lenge man er frisk og rask og ikke blir skadet, sitter den eneste begrensningen i hodet. Når jeg skjønte at det ikke var kroppen min som hindret meg, men det mentale, klarte jeg mer enn jeg noen gang hadde trodd.

Dette var en måneds intensiv trening, nå skal jeg bli enda raskere og enda mer utholden!

You Can Do It!

Kjempebra!! Jeg er i startgropa sjøl, men merker allerede at løpeformen har blitt MYE bedre. Jeg klarte ikke jogge 100 meter en gang, men nå blir det lengre og lengre økter, og det kjennes FANTASTISK ut :danse:

Yes I can!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...