Gå til innhold

"låne" hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en nabo som har en fantastisk flott hund. Den er mørk, og veldig flott. Jeg går ofte bort til den og koser med den når jeg ser den, og den er veldig leken da den fortsatt er ung (3 år tror jeg). Den blir ofte glad for å se meg.

Det har seg også slik at jeg trener veldig mye i skogen borti høgget her. Ofte opptil flere ganger om dagen. Og jeg har flere ganger vurdert å ringe på hos naboen for å høre om jeg kan ta med hundene deres på en løpetur, men har aldri gjort det da jeg ikke er sikker på om det sømmer seg.

Hva synes dere? Bør jeg gå og høre med disse naboene om jeg kan løpe tur med hunden deres iblant?

Jeg bør vel også si at jeg "bare" er på hils med dem, og iblandt litt smalltalk. Vi kjenner hverandre ikke i særlig grad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slik jeg ser det så høres det bare koselig ut så lenge du spør slik at det kommer tydelig fram at du ønsker å gjøre det for din del (hyggelig med selskap, hunden er så søt og snill osv), og passer på at de ikke får følelsen av at du mener at de ikke tar godt nok vare på den og ikke aktiviserer den nok :)

Skrevet

Slik jeg ser det så høres det bare koselig ut så lenge du spør slik at det kommer tydelig fram at du ønsker å gjøre det for din del (hyggelig med selskap, hunden er så søt og snill osv), og passer på at de ikke får følelsen av at du mener at de ikke tar godt nok vare på den og ikke aktiviserer den nok :)

Ok, så for eksempel å si noe som "Hei! JEg er ofte ute og løper her i skogen, og har alltid likt hunder, men har ikke mulighet til å ha en selv. Derfor lurte jeg på om jeg kunne tatt med deres hund ut i skogen iblant for selskapets skyld?"

Eller?

Bare for å gjøre det klart, jeg er helt vanlig på sosiale sammenhenger, er bare akkurat denne situasjonen som har havnet litt i "gråsonen" min :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare å spørre dem! Ikke alle som har mulighet til å løpe i skauen med hunden så ofte, så det blir de nok glade for så lenge du legger frem at det er for din egen skyld som nevnt. :)

Skrevet

Ok, takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...