AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 Har ei på 16 mnd som for tiden har fullstendig matnekt. Hun vil ikke spise mer enn 2 biter av en skive, 3-4 skjeer grøt eller middag - uansett hva hun får. I dag har jeg fått i henne en kvart brødskive, en smoothie (sånn Ellas Kitchen), en halv flaske melk og litt vann. Hun har holdt på sånn i 4-5 dager nå. Har ikke feber, gråter ikke når jeg trykker på verken mage, ører eller hals. Ser ingenting uvanlig, og hun har fått ut det lille hun tar inn, både tiss og bæsj. Jeg ser ingen antydninger til tenner (mangler bare 2 hjørnetenner). Jeg hører at magen hennes romler, og hun vil ha mat, men så fort hun får en bit eller to så hyler hun og sier "ferdig" og "nei". Er det noen som har noen som helst råd å gi meg? Skal på helsestasjonen på tirsdag, og har legetime til meg selv på onsdag som jeg kan ta henne med på. Men før dette så er jeg ganske rådvill. Hun har vært sånn i barnehagen også. Men er stort sett blid og fornøyd utenom måltidene, bortsett fra når hun skal legge seg, da har vi masse hyl og skrik uansett om jeg holder og koser eller om jeg legger henne som vanlig.
charactouy Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 Fortsett å tilby mat, og forsøk å ikke gjøre det til noen stor greie. Etter det jeg hører, er det vanlig at småbarn har lengre perioder der de spiser svært lite, og som regel så går det seg til igjen av seg selv
Gjest Annaires Skrevet 11. juni 2012 #3 Skrevet 11. juni 2012 Her har det alltid vært slik. Det går i bølgedaler. Vi tilbyr det vi har til middag f.eks, men tvinger ikke i noe. Ikke stress! Ingen unger har vel sultet i hjel i Norge så lenge de får tilbud om mat. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå