AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 Har ett problem med at flisene på badet er så seige så du føler ofte at sokkene henger litt igjen. Jeg vasker og gnukker,tror det blir bra.Hender det er bra en dag eller to,men som oftest ikke. Noen som vet hva slags såpe eller lignende man kan bruke for og bli kvitt problemet? Og hva kommer dette av egentlig?
muttra Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 (endret) ikke bruk grønnsåpe, det legger igjen en fett-film prøv å få det bort med fettløseren -zalo, men skyll godt så du er sikker på at ikke noe zalo blir igjen på flisene og fugene hjelper ikke det så fuktig klut oppvridd i salmiakkvann og igjen skyll godt bruk syntetisk vaskemiddel det med grønnsåpe gjelder alle gulv/overflater unntatt naturstein og ubehandlet treverk som skal settes inn med fett for ikke å sprekke (edit: tillegg) Endret 10. juni 2012 av muttra 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #3 Skrevet 11. juni 2012 ikke bruk grønnsåpe, det legger igjen en fett-film prøv å få det bort med fettløseren -zalo, men skyll godt så du er sikker på at ikke noe zalo blir igjen på flisene og fugene hjelper ikke det så fuktig klut oppvridd i salmiakkvann og igjen skyll godt bruk syntetisk vaskemiddel det med grønnsåpe gjelder alle gulv/overflater unntatt naturstein og ubehandlet treverk som skal settes inn med fett for ikke å sprekke (edit: tillegg) Takk for svar
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 11. juni 2012 #4 Skrevet 11. juni 2012 Hva med dampmopp? Har lest om det her, ikke brukt det selv. Har lyst på det selv for å shine alle gulvene!
Knitcat Skrevet 11. juni 2012 #5 Skrevet 11. juni 2012 Er du sikker på at det ikke er slike antisklifliser som er lagt der?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #6 Skrevet 11. juni 2012 Er du sikker på at det ikke er slike antisklifliser som er lagt der? Er antisklifliser seige?Isåfall rimelig irriterende. Nå har jeg prøvd zalo,som jeg forsåvidt vasker gulvene med hele tiden. Prøvde så med vann/klorin men forsatt seigt..! Ubehagelig og føler at det er møkkete.
Flisboden Skrevet 6. juli 2012 #7 Skrevet 6. juli 2012 Er antisklifliser seige?Isåfall rimelig irriterende. Nå har jeg prøvd zalo,som jeg forsåvidt vasker gulvene med hele tiden. Prøvde så med vann/klorin men forsatt seigt..! Ubehagelig og føler at det er møkkete. Hei, Dette høres ut som et 'klissete' problem: ) Jeg ville prøvd å finne ut hva klisset kom av. Det vil ikke komme fra flisene hvis det er keramikk eller porselensfliser, mest sannsynlig heller ikke flislimet eller membran da dette ikke ville komme opp til gulvet. Hvis det er brukt våtromssilikon i hjørner kan det være denne som går i oppløsning, så sjekk denne. De fleste vanlige rengjøringsmidler (som Zalo) er basert på fett og vil derfor ikke klare å løse opp seigt kliss fra f.eks silikon, kitt, tyggegummi, tjære o.l. Det du trenger er klinker - eller flisvask. Disse inneholder syrer som løser opp vanskelig skitt og smuss. Salmiakk kan også være en mulig løsning. Bare pass på å bruke hansker når disse kjemikaliene brukes. Hilsen Martin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå