Gå til innhold

Sherpa reisebag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor kan jeg kjøpe denne billigst mulig?

Og på SAS sine sider står det: Maksimum tillatte mål på bur som er tillatt i kabinen på SAS er 40x25x23cm. Totalvekt for dyr + bur er maksimum 8 kilo.

Sherpa er:

Small 40,6 cm. L x 24 cm. H x 25,4 cm. (opp til 3 kg)

Medium 45,7 cm. L x 26,7cm. H x 28 cm. (opp tikl 7,5kg)

Min katt veier over 5 kg. Og ingen av disse passer inn i SAS sin kabin? :klo:

Setter stor pris på tips!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor kan jeg kjøpe denne billigst mulig?

Og på SAS sine sider står det: Maksimum tillatte mål på bur som er tillatt i kabinen på SAS er 40x25x23cm. Totalvekt for dyr + bur er maksimum 8 kilo.

Sherpa er:

Small 40,6 cm. L x 24 cm. H x 25,4 cm. (opp til 3 kg)

Medium 45,7 cm. L x 26,7cm. H x 28 cm. (opp tikl 7,5kg)

Min katt veier over 5 kg. Og ingen av disse passer inn i SAS sin kabin? :klo:

Setter stor pris på tips!

Målene fra SAS/Widerøe og Norwegian er satt slik at bur i hardplast skal få plass under setet foran. Norwegian anbefaler vel faktisk Sherpa Small om jeg ikke husker feil, men Sherpa Medium får plass under setet på på alle flytypene om man lirker litt. Bagen er jo fleksibel i motsetning til et Atlas

flybur.

Medium Sherpa 1,6 + 5 kg katt går helt fint.

Du kan bestille det her: http://stargatejohnny.mamutweb.com/Shop/Product/Transportbag-Sherpa-Original-medium/416

Skrevet

Jeg brukte medium sherpa til min hundevalp som var litt over 4 kg. Da reiste jeg med Widerøe og de har enda strengere krav til høyde på burdet fordi flyet er mindre. Men det var ingen som kommenterte det da jeg sjekket inn, de bare spurte om vekten på hunden. Og jeg hadde buret mellom bena på flyet og flyvertinnen sa ingenting, selv om hun så det. Hun bare kom med vann til hunden :-)

Jeg tok sjansen fordi alle jeg kjenner som har reist med hund har samme erfaringen, at så lenge man har godkjent reiseveske med tett bunn (som sherpa) så er de ikke så nøye på målet. Jeg hadde kanskje klart å skvise buret under setet hvis jeg måtte, det er jo litt mykt. Men det hadde ikke vært så behagelig for hunden da...

AnonymBruker
Skrevet

Og ta sjanser naar man reiser med dyr, er noe man ABSOLUTT ikke burde gjoere.

Hva ville du gjort om de hadde nektet deg fordi buret ikke passet under setet...protestert... tror ikke det hadde nyttet!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt om folk som har hatt med stor (L) bag og det har gått fint. Så lenge den passer under setet, så mener jeg at det bør gå fint. Det bekreftet også en venn av meg som jobber i et av de store flyselskapene - de bryr seg ikke så lenge den går under setet. Jeg skal ha med en "godkjent" bag i håndbagasjen for sikkerhets skyld :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...