MaiTai Skrevet 10. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2012 Australian Shepherd Takk for raskt svar! De er så fine.
Gjest Bobler Skrevet 10. juni 2012 #4 Skrevet 10. juni 2012 Takk for raskt svar! De er så fine. De er det, men ikke for alle og enhver. En veldig krevende gjeterhund, med mye dårlig psyke og linjer. 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 10. juni 2012 #5 Skrevet 10. juni 2012 Har hatt en selv. Verdens beste hund. Han var helt unik og verdens enkleste hund. Men så levde han slik en aussie skal leve - mye utetid og en hel gård med masse hester og passe på samt at han var med på alt. Dette er ingen byhund for koseturer (noe ganske mange hunderaser ikke er) men en hund som er skapt for å jobbe. Vår var etter brukslinjer. Lever man et aktivt liv og vil ha et aktivt hundeliv, så er dette en kjempefin hund. Vil man ha en kosehund skal man ikke ha en aussie. 2
Evitas Skrevet 10. juni 2012 #6 Skrevet 10. juni 2012 Også kalt Aussiehunder. Her har du adressen til en TOPP oppdretter!! http://www.espeseth.net/New_Thinking/KENNEL_NEW_THINKING.html Lykke til!
MaiTai Skrevet 10. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 10. juni 2012 Leste litt om den nå på ASKN-sidene. Kanskje det ikke er en hund for meg som bor i tettbygd rekkehusstrøk nei, leste at den også har sterkt vokterinstinkt, kanskje ikke så bra med barn..? Men fin er den iallefall Jeg har lyst på en hund jeg kan trene agility med. Tror den hunden er god til det, ettersom den er så smart, men det finnes nok mange andre raser som egner seg.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 10. juni 2012 #8 Skrevet 10. juni 2012 Du burde heller se på sheltiene. De er en mindre og mykere variant av aussiene nesten. Mye mer barnevennlige og alikevel lynraske på agillitybanen.
Minya Skrevet 10. juni 2012 #9 Skrevet 10. juni 2012 Ååååh, sheltie! Sånne jeg kalte mini-collie når jeg var liten. De er så innmari søte med stor-hund-mentalitet imotsetning til sånne hjemmestrikka sofaputer med innebygd bjeffeknapp.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #10 Skrevet 11. juni 2012 Kjempe fin rase! Har en venninne som kjøpte en slik da hun var 17 år fordi hun synes de var så søte. Litt sann "første og beste ledige valp i nær fremtid" impulskjøp. Hun likte å gå tur, men da en kort tid på skogsvei rundt ett lite vann. Endte opp med at moren til slutt tok over store deler av hundeoppdragelse + turer. Men moren jobbet ofte og var gjerne borte i 12 timer når hun skulle på jobb pga pendling. Hunden ble kjempe sjalu om venninnen min koste(type holde hender, sitte tett i sofaen, klemming) på andre. Da hun fikk en sønn kunne de ikke stole på at hunden ble sjalu på babyen. Hunden var understimulert da den som oftest som eneste trening fikk gå på lange fjellturer ett par dager i uken. Ellers var det kun en kort tur rundt nabolaget 3-4 ganger om dagen. Så det er ikke en hun for alle! trenger også mental trim og få slitt seg ut
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #11 Skrevet 11. juni 2012 Kjempe fin rase! Har en venninne som kjøpte en slik da hun var 17 år fordi hun synes de var så søte. Litt sann "første og beste ledige valp i nær fremtid" impulskjøp. Hun likte å gå tur, men da en kort tid på skogsvei rundt ett lite vann. Endte opp med at moren til slutt tok over store deler av hundeoppdragelse + turer. Men moren jobbet ofte og var gjerne borte i 12 timer når hun skulle på jobb pga pendling. Hunden ble kjempe sjalu om venninnen min koste(type holde hender, sitte tett i sofaen, klemming) på andre. Da hun fikk en sønn kunne de ikke stole på at hunden ble sjalu på babyen. Hunden var understimulert da den som oftest som eneste trening fikk gå på lange fjellturer ett par dager i uken. Ellers var det kun en kort tur rundt nabolaget 3-4 ganger om dagen. Så det er ikke en hun for alle! trenger også mental trim og få slitt seg ut AB her igjen:) Endte forresten opp med at de tidligere i år ga bort hunden som da var 5 år gammel fordi ingen av de "ville" ha hunden lenger fordi den krevde så mye og de synes den var litt travel og uoppdratt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå