Gå til innhold

MD Formulations for tørr, sensitiv hud?

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

Dermalogica er ikke helt min ting, spesielt ikke om vinteren. Det eneste som egentlig har overbevist meg, er Daily Microfoliant.

For tida bruker jeg Decleor, men hudpleieren solgte meg Facial Cream med glykolsyre som jeg fikk beskjed om å bruke under den normale kremen dag og natt.

Ellers kjenner jeg produktene i Antioxidant-serien; jeg bruker øyenkremen (best one there is!), fuktighetsmasken (ditto, med fruktsyrer), og serumet i samme serie. Alle disse produktene er glimrende, og derfor lurer jeg på om jeg kanskje burde switche til komplett MD Formulations.

Er det noen som har erfaringer med MD, BORTSETT fra produktene for fet hud/kviser evt. solskadet/aldret hud?

Jeg har tørr hud som har en tendens til å flasse til tross for alle peelinger, og hvis jeg i det hele tatt får en kvise, er det på haken.

Give me all the feedback you've got!

Thanks a lot!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nettopp begynt med MD! Etter en sommer og høst med Dermalogica og plenty problemer (ujevn hud, masse kviser/ujevnheter etc) har jeg nå gått over til MD for sensitiv hud.

Kjøpte (med hudpleiers velsignelse) startkit for sensitiv hud på Essentialdayspa.com. Rens, lotion og øyekrem er glimrende! Moisture Defense Antioxidant Creme gir imidlertid alt for lite fukt for min hud nå om vinteren, så jeg opplever det du sier med hud som flasser. Du bør nok velge en moistruriser som gir deg nok fukt i overhuden slik at huden balanseres. (men ikke for mye til underhuden)

Gjest Ethereal
Skrevet

Akkurat nå er jeg jo i Nederland, men skal hjem om to uker, og da skal jeg ta meg en snakk med hudpleier om hva jeg skal gjøre. Huden min føles kaotisk, og de siste ukene har jeg knapt turt å bruke Daily Microfoliant engang! Jeg får om mulig hamstre med meg litt produkter hjemmefra, gidder ikke å bestille dit ned mtp. tollkluss osv.

Jeg har prøvd serumet i Antioxidant-serien, og det er nydelig når du bruker det under dagkrem, spesielt om sommeren. Jeg fikk noe eksemgreier, og det tok knekken på det meste.

Hvordan er rensen? Jeg bruker øyensminkefjerner først, men vil helst ikke ha noe som tørker ut huden for sterkt. Nå bruker jeg som sagt Decleor, produkter for tørr hud, men innbiller meg at MD kan være bedre for meg, hvis jeg får tak i riktige produkter. Den pakken du har, kan muligens være riktig for meg også.

Skrevet

Hvordan er rensen? Jeg bruker øyensminkefjerner først, men vil helst ikke ha noe som tørker ut huden for sterkt. Nå bruker jeg som sagt Decleor, produkter for tørr hud, men innbiller meg at MD kan være bedre for meg, hvis jeg får tak i riktige produkter. Den pakken du har, kan muligens være riktig for meg også.

Rensen er god. Virker veldig mild og snill, blir ikke tørr i det hele tatt.

Gjest Ethereal
Skrevet

Er det den som heter "Facial Cleanser Sensitive Skin Formula" eller noe slikt? Det er vel mer som en rensemelk, ikke sant?

Ultracalming Cleanser fra Dermalogica er heller ikke så dum, men jeg ble lei etter en porsjon av gigaflasken.

Hvilken hudtype vil du si at du har? Sensitiv, ja, men ellers? Blandingshud? Tørr?

Jeg er så tørr at hudpleiere klør seg i hodet, og tror egentlig at Dermalogica har gjort det verre. Decleor hjelper litt, men jeg får ikke bukt med flassingen, og det at jeg får kviser i underhuden på haken irriterer meg noe enormt. Samtidig kan jeg ikke bruke fettfrie kremer. Antar du skjønner dillemmaet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg trodde vi skulle være veldig forsiktig med peeling nå på vinteren.?

Jeg har kombinasjonshud og våger ikke å peele mer enn 2 ganger i måneden.vi tar jo bort fettlaget, du bør også gjøre det bare om kvelden.

Gjest Ethereal
Skrevet

Daily Microfoliant er ikke en normal peeling, men en mild enzympeeling. Normale hudtyper kan visst bruke den hver dag, men jeg bruker den maks 1g/uke. Peeling med korn ville jeg ikke bruke nå.

Ang. vinter: jeg bor for tiden i Nederland, og her er det ca 10-12 grader for tiden :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Har du prøvd MD sin Facial Lotion? Jeg har bare prøvd den for normal hud, men den finnes for sensitiv også, så vidt jeg vet. Syns den virker veldig bra på tørr hud. Har både umiddelbar, kosmetisk virkning og gjør huden bedre på sikt.

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg brukte Facial Cream i en periode, under den vanlige kremen dag og natt. Dette etter råd fra hudpleieren. Men jeg ble lei, og sluttet, selv om hun sa jeg burde bruke den i hele vinterhalvåret...

Skrevet

Jeg bruker nå MD. Hadde veldig tørr og rød/irritert hud. Brukte Decleor for tørr og sensitiv hud, men hadde problemer med at jeg faktisk så solbrent ut. Knall rød og hud som flasset.

Jeg så pakkene med "prøver" på tørr hud og snakket med hudpleieren. En 10 min. "hudanalyse" og hun anbefalte meg å prøve.

Jeg bruker i dag:

Facial cleanser med glykol

Facial cream med glykol

Moisture Defense Antioxidant Creme

Dette regimet bruker jeg 2 ganger om dagen. Huden min sluttet å flasse etter ca 2 uker og rødfargen ble gradvis borte. I tillegg bruker jeg Moisture Defense Antioxidant soothing hydrating mask. Denne skulle jeg bruke 2 ganger i uken til å begynne med. Smurte på som hun hadde vist meg og i løpet av et par minutter var alt sugd opp av huden. Etter ca 6-7 uker så har jeg gått over til å bruke maske en gang i uken og den fungere nå som normalt - smør på og la sitte på i 10 minutter og fjern overflødig. Nå har jeg faktisk noe overflødig å fjerne.

Jeg hadde tidligere noen "underjordiske" kviser - svære som fjell i forbindelse med mens og EL. Disse har også forsvunnet. Har noen få små overfladiske i stedet.

Hudpleier anbefalte meg å ta noe som heter MD pensling (intensiv fukt) men jeg syntes det ble for dyrt.

Selv om jeg fremdeles har tørr hud, så ser og føles den normal ut.

Hvis du får tak i starterkit/prøvepakke så lønner det seg å prøve. Du bør jo merke forskjell. Prøvepakken jeg kjøpte kostet 595,- men inneholdt produkter for ca 1 måned, samt en prøvetime med MD pensling (vanlig pris på pensling var 490,-).

Gjest Ethereal
Skrevet

Kanskje jeg skal bestille en prøvepakke på Essential Dayspa? Isåfall prøver jeg meg med den for sensitiv hud. Ifølge Essential Dayspa vil et slikt kit koste meg 64CAD inkl. porto, dvs ca 335NOK.

Gjest Ethereal
Skrevet

Jepp, akkurat der jeg sjekket. Men i tillegg kommer 15CAD porto :-?

Uansett blir det billigere enn å handle hjemme, så kanskje jeg bestiller en pakke slik at den venter på meg når jeg kommer hjem?

Men jeg tror kanskje pakken for tørr hud vil passe meg best.

Gjest Étoile
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvordan rensen for sensitiv hud er, men har prøvd glykol cleanseren (det står forøvrig i brosjyren jeg har at den for sensitiv hud er lik, bare tilsatt beroligende ingredienser). Den er alt for sterk for meg, huden går helt på tverke hvis jeg bruker den to ganger daglig. Jeg blir bare stram og tørr og flasser enda mer... Den er ikke som en rensemelk, mer som en vaskegele. Konsistensen minner meg om Ultracalming Cleanser.

Gjest Ethereal
Skrevet

@Étoile: Hmm, og vi har ganske lik hud? Min er kanskje enda tørrere enn din? Jeg skal be om en prøve hos hudpleieren, og så ta fram igjen Facial Creamen fra tidligere i vinter.

Bruker du fortsatt Facial Lotion? Hvilken krem bruker du i tillegg?

Gjest Étoile
Skrevet

Jeg bruker fortsatt facial lotion ja, men bare i t-sonen, og angelique olje i kinnene. Bruker den letteste Nutri-Delicen oppå, ikke alltid nok så må supplere med litt angelique balm i kinnene innimellom.

Er ikke så sikker på om jeg ser noen effekt i det hele tatt av Facial Lotion.

Bruker rensen en gang i blant, men hadde kun den med hjem på juleferie. Etter bare ett par dager var jeg helt inntørket, gikk over til å vaske med bare vann og ble bedre. Kan jo være at den fo sensitiv hud er bedre. Hadde tenkt å forhøre meg litt mer om Md neste gang jeg er hos hudpleier jeg også!

Hvilket MD serum og maske var det du nevnte over? Kunne tenkt meg en god fuktighetsmaske.

Gjest Ethereal
Skrevet

Begge to er fra den Antioxidant-serien som har den fantastiske øyenkremen. Jeg kjøpte serum og maske i pakkeløsning hos hudpleieren sommeren 2002. Masken inneholder 14% glykolsyre, så svir ganske mye, men funker faktisk.

Ellers er Estee Lauders So Moist en knallgod fuktighetsmaske, og den svir ikke i det hele tatt (ikke i lommeboka engang :wink:)

Gjest Anonymous
Skrevet

rensen kremen UTEN glycol er helt nydelig,trengervell nikke glycol i alle produktene?

Gjest Ethereal
Skrevet

Poenget er at huden min er tørr og flassete, og glykolsyre hjelper mot det ved å fjerne døde hudceller slik at huden lettere kan nyttegjøre seg kremene jeg bruker. Men jeg tror nok jeg heller vil bruke Ultracalming Cleanser i tillegg, for den liker jeg veldig godt.

Skrevet

Fikk en folder med info. om MD produkter for sensitiv hud iforb. med en bestilling.

Der anbefales følgende produkter(nevner nå ikke Cleanser, Lotion osv). Det virker som disse produktene er SOS produkter, høres ut som du er passe desperat :D , mulig de kan hjelpe deg:

Critical Care Skin Repair Complex(For very dry skin):

With new ProVitaminer Technology this complex targets environmental factors to help defend against future skin demage. Whith anioxidans C, E, & q10............

Critical Care Shielding Creme(For very dry skin):

Breakthrough Polysilicone and epidermal fortfying lipids technology strengthen the skin's natural protecive barrier, providing a shield of protection from evironmental ssault while anti-irritans sothe and calm. bla, bla sjønner ikke halvparten....

Vit-A-Plus Illuminating Masque(den anbefalte min hudpleier, men så har jeg fet hud, men jeg tror den virker for alle hudtyper). Fritt oversatt:

Ellers så anbefales Vit-a-plus anit-aging lotion og Moisture Defense Antioxidant Serum.

Vet ikke om du ble noe klokere :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...