Høna Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 HAr flere ganger opplevd å bli sjekket opp av menn ute, og hver gang jeg forteller hva jeg jobber som når de spør meg så sier de alltid ok og stikker ! Men om jeg drar en løgn og sier at jeg jobber i butikk eller på kontor da er jeg plutselig mer interessant ... Hvorfor er kvinnelige ledere så turn off ? 2
Høna Skrevet 10. juni 2012 Forfatter #2 Skrevet 10. juni 2012 (endret) Hvorfor er det negativt at jenter også er ledere? Endret 10. juni 2012 av Høna
Sweet77 Skrevet 10. juni 2012 #3 Skrevet 10. juni 2012 Med mindre du er ute etter en ONS, så tror jeg bare du skal være glad til. Effektiv måte å sile ut uinteressante mannfolk på - du vil uansett ikke kaste bort tiden på veike fyrer som ikke tåler den du er. Fortell i vei, du, de som blir igjen er langt mer interessante å dele en samtale eller noe mer med 2
Høna Skrevet 10. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 10. juni 2012 Er på ingen måte ute etter noe ONS ( da hadde jeg jo i såfall bare sagt jeg var flyvertinne :gjeiper: ) Men lurer rett og slett på hvorfor kvinner i leder yrker er turn off?
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #6 Skrevet 10. juni 2012 Antageligvis fordi suksessfulle mennesker ofte stiller høye krav, så det kan hende de tror du er vanskelig å imponere.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #7 Skrevet 10. juni 2012 Menn liker å føle seg overlegene. På samme måte som kvinner liker å se opp til mannen. Det er en gjensidig problemstilling.
Steinar40 Skrevet 10. juni 2012 #8 Skrevet 10. juni 2012 HAr flere ganger opplevd å bli sjekket opp av menn ute, og hver gang jeg forteller hva jeg jobber som når de spør meg så sier de alltid ok og stikker ! Men om jeg drar en løgn og sier at jeg jobber i butikk eller på kontor da er jeg plutselig mer interessant ... Hvorfor er kvinnelige ledere så turn off ? Det finnes ikke mange gode ledere. Dessverre.
Sweet77 Skrevet 10. juni 2012 #9 Skrevet 10. juni 2012 Er på ingen måte ute etter noe ONS ( da hadde jeg jo i såfall bare sagt jeg var flyvertinne :gjeiper: ) Men lurer rett og slett på hvorfor kvinner i leder yrker er turn off? I og med at du er leder, er det mange som (dessverre) går ut fra at du er mer intelligent enn dem, eller flinkere til å posisjonere deg, dersom de selv har en mindre krevende posisjon. For menn som er ledere eller er trygge på seg selv, så er dette intet problem. Menn som er utrygge på seg selv, derimot, kan fort bli redde for at de skal fremstå som tapere, føler seg ukomfortable, og skygger heller banen til fordel for en de anser som mindre "truende". 1
Gjest BM2 Skrevet 10. juni 2012 #10 Skrevet 10. juni 2012 HAr flere ganger opplevd å bli sjekket opp av menn ute, og hver gang jeg forteller hva jeg jobber som når de spør meg så sier de alltid ok og stikker ! Men om jeg drar en løgn og sier at jeg jobber i butikk eller på kontor da er jeg plutselig mer interessant ... Hvorfor er kvinnelige ledere så turn off ? De vet at du aldri vil ha tid til en familie. 2
JC89 Skrevet 10. juni 2012 #11 Skrevet 10. juni 2012 Innerst inne tror jeg mange mannfolk hadde digga å være "stay at home dad", kjenner noen som var det i nesten ett år. Gjorde ikke han noe å gjøre husarbeid å passe barn, for han slapp kjedlige møter og lang overtid. 3
Kamikatze Skrevet 10. juni 2012 #12 Skrevet 10. juni 2012 Hvorfor er det negativt at jenter også er ledere?Det er ikke negativt at jenter er ledere, det er ofte positivt. Men, det er ikke sikkert at det som kreves for å være en god leder er det som gjør en til en god partner. Skal en først gjøre seg umaken med å være i et forhold, vil en jo gjerne se dama si, sånn dann og vann.
Gjest Anna.S Skrevet 10. juni 2012 #13 Skrevet 10. juni 2012 De vet at du aldri vil ha tid til en familie. Jeg går også for denne. Når mange menn er ute for å finne seg en å dele livet med, så er det familielivet som har begynnt å friste. De ønsker å finne ei dame som vil sette familielivet først og ikke karrieren sin. Det hjelper ikke at du sier at du kan kombinere de to, for de vil ha ei som går hjemme med barnet og lar han ta seg av karrieren. Det er ikke feil noen av delene, man har bare forskjellige instillinger og ønsker til hvordan livet skal leves og hvordan rollefordelingen skal være. Du finner nok en mann som synes det er sexy at du er leder og som ønsker din måte å leve livet på til slutt
pressplay Skrevet 11. juni 2012 #14 Skrevet 11. juni 2012 HAr flere ganger opplevd å bli sjekket opp av menn ute, og hver gang jeg forteller hva jeg jobber som når de spør meg så sier de alltid ok og stikker ! Men om jeg drar en løgn og sier at jeg jobber i butikk eller på kontor da er jeg plutselig mer interessant ... Hvorfor er kvinnelige ledere så turn off ? Rettelse: Du _antar_ at du blir dumpet fordi du har lederstilling. Årsaken er sannynligvis en annen. Ingen av mine kamerater har noen gang gitt uttrykk for at kvinner i lederstillinger er uaktuelle, faktisk er ikke kvinners jobb et diskusjonstema over hodet. 1
Gjest Anna.S Skrevet 11. juni 2012 #15 Skrevet 11. juni 2012 Rettelse: Du _antar_ at du blir dumpet fordi du har lederstilling. Årsaken er sannynligvis en annen. Ingen av mine kamerater har noen gang gitt uttrykk for at kvinner i lederstillinger er uaktuelle, faktisk er ikke kvinners jobb et diskusjonstema over hodet. Dette har kanskje med alder å gjøre, eller hva slags yrke mennene selv har. De fleste single menn jeg snakker med som er 35 pluss er ute etter en dame som vil jobbe deltid, og heller være mest hjemme med ungene de skal lage.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #16 Skrevet 11. juni 2012 Dette har kanskje med alder å gjøre, eller hva slags yrke mennene selv har. De fleste single menn jeg snakker med som er 35 pluss er ute etter en dame som vil jobbe deltid, og heller være mest hjemme med ungene de skal lage. Ja, men da bør man nok heller gå for de mennene som har barn fra før og ikke ønsker flere, de som ser for seg å være hjemme en del med barn selv, eller de som ikke ønsker barn i det hele tatt. Det finnes mange andre grupper av menn som ikke leter etter hjemmekone. 1
Hapa Skrevet 11. juni 2012 #17 Skrevet 11. juni 2012 HAr flere ganger opplevd å bli sjekket opp av menn ute, og hver gang jeg forteller hva jeg jobber som når de spør meg så sier de alltid ok og stikker ! Men om jeg drar en løgn og sier at jeg jobber i butikk eller på kontor da er jeg plutselig mer interessant ... Hvorfor er kvinnelige ledere så turn off ? Hvis det er jobben din som er problemet så har du nok møtt på menn som er usikre på seg selv og redde for at du er veldig kravstor siden du er leder. Personlig ville jeg ikke sett det som negativt en kommende kjæreste hadde en lederjobb, jeg ønsker ei jente som er oppegående, er trygg på seg selv og kan utfordre meg litt i diskusjoner, etc. Men, hvordan du legger frem at du er leder kan jo ha noe å si. Skryter du mye av det? Snakker du om hvor mye tid jobben tar? De fleste vil vel ha en kjæreste som er tilgjengelig, kjedelig å sitte alene hver kveld fordi kjæresten er på jobb....
Gjest Quake Skrevet 11. juni 2012 #18 Skrevet 11. juni 2012 Hvis det er jobben din som er problemet så har du nok møtt på menn som er usikre på seg selv og redde for at du er veldig kravstor siden du er leder. Personlig ville jeg ikke sett det som negativt en kommende kjæreste hadde en lederjobb, jeg ønsker ei jente som er oppegående, er trygg på seg selv og kan utfordre meg litt i diskusjoner, etc. Men, hvordan du legger frem at du er leder kan jo ha noe å si. Skryter du mye av det? Snakker du om hvor mye tid jobben tar? De fleste vil vel ha en kjæreste som er tilgjengelig, kjedelig å sitte alene hver kveld fordi kjæresten er på jobb.... Tenkte noe i de baner jeg også. Snakker du veldig mye om jobb? Jobber du mye? Nå er jeg jente, men skygger også banen om en potensiell partner jobber mye. Fritiden de har igjen skal jo gå til familie,venner,avslapning,obbyer og da er det ikke mye kjærestetid igjen. 1
Høna Skrevet 11. juni 2012 Forfatter #19 Skrevet 11. juni 2012 Jeg snakket ikke mye om jobb og skryter ikke av det heller. Det holder med at jeg sier at jeg er dagligleder . Jeg syntes selv det er fordel å være leder for da kan man ofte tilpasse dagen sin selv slik at man får tid til det man ønsker som eks barn. Det er da mye lettere å få fri fra jobb om du er sjef ! Og jeg kan også ha hjemme kontor om jeg ønsker det ! Ja jeg jobber mange timer i uka, men jeg kan ofte tilpasse jobb hverdagen etter hvordan jeg vil ha det , det hadde jeg ikke kunnet om jeg jobbet som eks en selger i butikk. Men ser vel noen grunner over her og med tanke på at mine ekser alltid har hatt høyere stillinger eni meg og tjent bedre ( har skjønt at å tjene mer er viktig ) så er det vel noe i disse teoriene over at menn vil ha hjemme koner , som de kan forsørge og disse damene skal ha dårligere stillinger å se opp til mannen.... Men jeg vet ihvertfall at om det er slik så begynner jeg nok å lyve.... DVs si at jeg jobber som kontormedarbeider og så får jeg heller si etterhvert at jeg har. Blitt forfremmet eller noe ?
*Vilje* Skrevet 11. juni 2012 #20 Skrevet 11. juni 2012 Når forteller du at du er leder, på første date? Er selv leder men forteller som regel ikke dette med en gang samtalen dreier seg om jobb. Sier heller at "...er ingeniør og jobber med ...." , så får lederdelen komme opp på et senere tidspunkt hvis de synes jobben min er veldig interessant å snakke om (noe de som regel ikke synes). Er du dagligleder kan du vel heller si at du jobber innen "x" bransje og si noe om arbeidsoppgavene dine. Må jo si at jeg heller ikke blir imponert over menn som på første date drar fram tittelen sin om de forteller om jobb, det sier meg som regel ingenting om hva de gjør. Og dagligleder kan jo være så mangt; Stor forskjell på å være dagligleder for en butikk og en bedrift med 500 ansatte... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå