AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 jeg har blitt ganske så glad i rødvin. men med tanke på prøvingen, har jeg kuttet ut det meste. litt vin nå og da. men det er vanskelig å se for seg 9mnd uten vin. flere? mister man lysten på vin når man er gravid? eller må man bare minne seg på grunnen til at man ikke drikker? nå er det slik at jeg aldri ville tenkt på å ta meg et glass vin hvis jeg faktisk var gravid.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 Jeg tror nok du kommer til å få lyst på et glass nå og da, men man lar det selvfølgelig være med lysten:)
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #3 Skrevet 10. juni 2012 Jeg hadde en gravid kollega, rett før hun gikk ut i permisjon sa hun at hun gledet seg til å ta et glass vin igjen. Tror nok man kan ha lyst på vin selv om man er gravid.
Athene Skrevet 10. juni 2012 #4 Skrevet 10. juni 2012 Jeg kjenner meg igjen. Jeg er glad i et glass vin til god mat, og et-par glass på kvelden innimellom. Jeg trur det er vanlig å kjenne på at man har lyst på smaken og kosen med rødvin gjennom graviditeten. Jeg har selv vært prøver i tre år nå, og er fortsatt veldig bestemt på at rødvin ikke hører hjemme etter eggløsning. Basert på hva jeg har lest om skader dette kan føre til. Selvfølgelig savner jeg vin i disse periodene, men med tanke på hva alkohol kan føre til synes jeg offeret er veldig lite.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #5 Skrevet 13. juni 2012 Jeg vil bare nevne at å drikke litt vin i seg selv ikke nødvendigvis betyr at da blir du garantert ikke gravid. Jeg har en venninne som er 23 år, som har blitt gravid flere ganger, og hun har aldri vært en prøver, derfor har hun vært mye på fylla slik man ofte er i den alderen, hun drakk seg full så og si hver eneste helg (da snakker vi ikke "litt vin", men sprit og øl og ja, dere skjønner), tok ibux etter hver fyllekule og gjorde vel egentlig alt man ikke skal gjøre ifølge de som er prøvere for å bli gravid.. men som sagt, hun prøvde jo ikke å bli gravid.. (Hun tåler ikke p - piller og har vel ikke vært den mest ansvarlige med å sørge for at det i hvertfall blir brukt kondom, ikke de guttene hun har hatt seg med heller).. Poenget mitt med dette innlegget er ikke å diskutere denne jentas livsstil (hun har forresten fått en datter nå, en sunn,frisk og nydelig baby - fordi hun ikke kunne ta flere aborter..), men at å drikke et glass vin mellom eggløsning og forventet mensen nok ikke er avgjørende faktor for om du blir gravid eller ikke. Da er det nok noe annet som ligger bak vil jeg tro. Narkomane prostituerte for eksempel blir jo gravide i ett sett virker det som, de fører vel ikke akkurat den sunneste livsstilen, og selv om barnet da kan bli født som narkoman, så er poenget mitt at å bli gravid blir dem alikevel, til tross for alt drittet de kjører inn i kroppen.. Anonym poster: d4d9df910389e24f6c58c2d5d4243a7b
Sol79 Skrevet 13. juni 2012 #6 Skrevet 13. juni 2012 Vin og øl er antagelig det jeg har savnet aller mest på mat/drikkefronten gjennom svangerskapet mitt. Er vanligvis ikke så glad i øl, men nå syns jeg bare lukta av en iskald øl i sola er helt herlig.. Har termin på lørdag.
Sol79 Skrevet 13. juni 2012 #7 Skrevet 13. juni 2012 Vin og øl er antagelig det jeg har savnet aller mest på mat/drikkefronten gjennom svangerskapet mitt. Er vanligvis ikke så glad i øl, men nå syns jeg bare lukta av en iskald øl i sola er helt herlig.. Har termin på lørdag.
cogito Skrevet 13. juni 2012 #8 Skrevet 13. juni 2012 Har nok av og til hatt lyst til å ta meg eit glass vin, spesielt når mannen har gjort det. Men har prøvd å sørge for å ha litt anna god drikke i huset, og det har dekka litt av lysten til å kose seg iallfall. :-) Gode juicer for eksempel.
Tirius Skrevet 13. juni 2012 #9 Skrevet 13. juni 2012 Jeg er sjeleglad for at Hansa null finnes - hvis ikke hadde jeg nok savna øl veldig Det er vel ikke så rart. Om man derimot kvir seg for å bli gravid fordi man må gi opp vin eller øl så tror jeg man må gå en runde med seg selv om hvor viktig dette er.
Gjest Gjesteninnom Skrevet 19. juni 2012 #10 Skrevet 19. juni 2012 Narkomane prostituerte for eksempel blir jo gravide i ett sett virker det som, de fører vel ikke akkurat den sunneste livsstilen, og selv om barnet da kan bli født som narkoman, så er poenget mitt at å bli gravid blir dem alikevel, til tross for alt drittet de kjører inn i kroppen.. Anonym poster: d4d9df910389e24f6c58c2d5d4243a7b Gravide blir både utmagrede og fattige på feil kosthold, narkomane, alkoholikere m.m men faren for spontanabort er stor, og mange føder ikke friske og sunne barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå