Mr Mister Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 Møtte for noen måneder tilbake en dame på en fest. Jeg la ikke så mye merke til henne før godt utpå kvelden og vi fikk en bra tone og det ble en litt småflørting. Dette er jo slikt som skjer - så jeg la ikke så mye i det. Vi blir venner på facebook og har litt sporadisk kontakt de neste ukene. Tema er stort sett "neste fest" - men det går altså flere måneder før vi får havner på samme fest igjen. Hun tar kontakt med meg og inviterer meg med og gjør det klart at jeg er grunnen til at hun kommer. Småflørtingen er i gang igjen "Gjengen" har festet en litt sammen uten oss og det har vært en del drama. Hvem er interessert i hvem - hvem kliner med hvem - og hvem kjører løpet helt ut med hvem. Vi er begge enige om at en ONS er utrolig teit i en sånn setting - det har skjedd - og vi har sett hvor mye trøbbel det fører med seg. Uansett er vi tydelig interessert i hverandre, men ingen av oss "tørr" å ta det første steget fordi vi er redd for hva som skjer om det går galt i ettertid. Tenker da på dramaet som har oppstått rundt oss med andre. Vi har begynt å bruke tid sammen på utenom fest - i helt vanlige situasjoner (ingen dating altså). Vi bruker mye tid på å snakke sammen, om tidligere forhold, om nåværende situasjon og hva vi leter etter i en evt ny partner. Jeg får tilbakemeldiger fra mange som kjenner oss om å "kjøre på" - blir forklart at hun er klar. Men jeg tenker litt langsiktig (faen - er jeg for feig???) og tror det er større sjans for å lykkes om jeg fortsetter å bruke tid på henne utenom gjengen. Samtidig er jeg småredd for å bruke FOR mye tid med henne uten at vi "kommer i gang" - for plutselig dør småflørtingen og vi er dømt til å være bare venner. Det som holder meg litt tilbake er at hun noen ganger forteller meg hvor godt det er å være singel å kun tenke på seg selv og ungene. Hun sier hun pr nå ikke kunne tenkt seg noe annet. Samtidig flørter hun både på meldinger og når vi møtes - men ikke noe mer altså. Hvordan spiller man kortene riktig videre? For jeg tror kanskje tiden snart er inne for å ta det ett hakk videre dersom vi skal få til noe
Gjest .-L-. Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 Som vennene dine sier så må du kjøre på. Hvis du bruker for lang tid med denne damen ut at det skjer noe fysisk så havner du i friendzone. Spør om hun vil finne på noe?
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #3 Skrevet 10. juni 2012 Forstår ikke helt problemet.. Hun er tydeligvis interessert i noe mer, hvis hun hele tiden inviterer deg med på ting, flørter, osv. Folk sier hun er "klar". Lurer du på hvordan du skal gå fram, eller lurer du på om DU er interessert i mer? Er det det første: be henne med ut på middag. Er det det andre: det kan bare du svare på. Som kvinne må jeg si at jeg også kunne funnet på å si at det er deilig å være alene, for å ikke være desperat, og spesielt hvis jeg ikke visste hvor jeg hadde mannen!!
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #4 Skrevet 10. juni 2012 At hun sier at det er digg å være singel betyr ikke nødvendigvis at hun ikke er interessert i deg, det kan fint være et generelt utsagn. Det er jo mange som syntes singeltilværelse er digg på den måten at de har det bra med seg selv på den måten de lever nå. Men det betyr ikke at de ikke kan tenke seg å finne en ny. Hvis dere alltid har en god og flørtende tone når dere treffes/snakkes så ville jeg vel nok tatt steget videre dersom jeg var interessert i noe mer. Kan være lurt å ta en date med en eller annen aktivitet i stedet for, da unngår man de "småkleine" samtalene som man gjerne har på en middag. Ta heller bowling, go cart eller et tandemhopp i fallskjerm sammen, da har dere det gøy samtidig som dere er på date.
Gjest BM2 Skrevet 10. juni 2012 #5 Skrevet 10. juni 2012 Du ER i vennesonen. Med andre ord, du har ingenting å tape på å bare dure på!
Gjest Janus Skrevet 10. juni 2012 #6 Skrevet 10. juni 2012 Make your move, brother. Hun har vært klar lenge og om du utsetter dette noe lengre så er det liten tvil om hva som kommer til å skje eller rettere sagt, ikke skje. Det er bedre å ta litt risiko, enn å leve så forsiktig hele tiden. Den største tabben menn gjør er å faktisk ikke være menn når de er rundt en kvinne de liker. Og før du i det hele tatt kan tenke på et eventuelt forhold, må du i det minste utveksle spytt med henne og se om dere passer sammen som noe mer enn venner. Ikke sett vognen fremfor hesten. 1
Mr Mister Skrevet 11. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 11. juni 2012 Som vennene dine sier så må du kjøre på. Hvis du bruker for lang tid med denne damen ut at det skjer noe fysisk så havner du i friendzone. Spør om hun vil finne på noe? Er fullstendig klar over det, vi har god kontakt utenom fest allerede så hva har jeg å tape?
Mr Mister Skrevet 11. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 11. juni 2012 Forstår ikke helt problemet.. Hun er tydeligvis interessert i noe mer, hvis hun hele tiden inviterer deg med på ting, flørter, osv. Folk sier hun er "klar". Lurer du på hvordan du skal gå fram, eller lurer du på om DU er interessert i mer? Er det det første: be henne med ut på middag. Er det det andre: det kan bare du svare på. Som kvinne må jeg si at jeg også kunne funnet på å si at det er deilig å være alene, for å ikke være desperat, og spesielt hvis jeg ikke visste hvor jeg hadde mannen!! At hun sier at det er digg å være singel betyr ikke nødvendigvis at hun ikke er interessert i deg, det kan fint være et generelt utsagn. Det er jo mange som syntes singeltilværelse er digg på den måten at de har det bra med seg selv på den måten de lever nå. Men det betyr ikke at de ikke kan tenke seg å finne en ny. Hvis dere alltid har en god og flørtende tone når dere treffes/snakkes så ville jeg vel nok tatt steget videre dersom jeg var interessert i noe mer. Kan være lurt å ta en date med en eller annen aktivitet i stedet for, da unngår man de "småkleine" samtalene som man gjerne har på en middag. Ta heller bowling, go cart eller et tandemhopp i fallskjerm sammen, da har dere det gøy samtidig som dere er på date. Jeg vet både hvordan jeg skal gå fram og jeg vet at JEG er interessert. Det eneste som holder meg tilbake er antakelig feighet - for hva som skjer med vennskapet vårt om det ikke går den veien jeg vil. -Men hvorfor skulle det bekymre meg egentlig??? Jeg har jo ikke kjent henne så lenge... Jeg også sier jo at det er digg å være alene - ikke minst fordi jeg ønsker at hun skal skjønne at jeg er fullstendig over tidligere forhold og at jeg har det godt med meg selv i nåværende situasjon. Som du påpeker, så er det mye mulig at både jeg og hun tenker helt likt. Hun har alt kommet med forslag om at vi burde finne på noe felles med ungene - og ettersom hun har begrenset med muligheter for å date (grunnet barn) så tenker jeg at det er en fin mulighet til å bruke tid sammen. -Selv om det blir mange øyer og ører rundt oss... -Men jeg synes muligheten er for god til å la gå i vasken. Men selvsagt burde vi gjort noe - bare oss to - når det byr seg en mulighet igjen
Mr Mister Skrevet 11. juni 2012 Forfatter #9 Skrevet 11. juni 2012 Og til BM2 og Janus: Point taken!!! Jeg var vel klar over det, forsåvidt... 1
Snella Skrevet 11. juni 2012 #10 Skrevet 11. juni 2012 Enig med de svar du har fått. Ta action! De menn som ikke tar initativ ovenfor meg (selv om jeg kan avvise pga mye på jobb, barna etc), oppfatter jeg som ikke interesserte og faller i kategori venn. Du taper ikke noe på å forsøke. Lykke til :-)
Mr Mister Skrevet 12. juni 2012 Forfatter #11 Skrevet 12. juni 2012 Enig med de svar du har fått. Ta action! De menn som ikke tar initativ ovenfor meg (selv om jeg kan avvise pga mye på jobb, barna etc), oppfatter jeg som ikke interesserte og faller i kategori venn. Du taper ikke noe på å forsøke. Lykke til :-) Jo takk Action will be taken! – Tror kanskje jeg taper mest på å IKKE gjøre noe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå