AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 Har fått en vond og "underjordisk" kvise mellom øyenbrynene. Vil ha den bort så raskt som mulig. Har dere noen gode tips? I skapet har jeg blant annet disse produktene - er det noen vits å pøse på med noen av dem? - Ren grønn leire (pulver) - MD continuous renewal serum - MD skrubb - MD continuous renewal maske (den for uren hud)
iskaffe Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 Vond og underjordisk kvise? Da er jeg redd for at det eneste du kan gjøre er å la den være i fred mest mulig. Her snakker du med en person som har laaang erfaring med underjordiske kviser mellom øyenbrynene. Den eneste ut av dette som jeg tenker kan funke på noe vis er den grønne leiren. Vet ingenting om ingrediensene, men det kan jo hende den kan bidra til å minke rødheten. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #3 Skrevet 10. juni 2012 Steriliser en nål, knip rundt kvisen og stikk nålen inn der kvisen blir hvitest Du må stikke veldig bestemt og langt nok inn, men selvsagt ikke for langt. Knus litt aspirin med pittelitt vann og smør på etterpå.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #4 Skrevet 10. juni 2012 Jeg fikk en vond og underjordisk kvise på torsdag. PÅ LEPPA! Gjorde dritvondt hver gang jeg skulle spise, drikke, ta på leppepomade osv. Jeg klemte og klemte på den, men gjorde bare dritvondt uten hell. Jeg har en sånn kvisemiddel som jeg bruker i dusjen, og jeg tok på en dæsj sånn om kvelden og venta en stund før jeg skylte det vekk.. Det kom litt lengre opp, da men ikke tilstrekkelig. Så hørte jeg av en venn at han hadde fått tips av legen å masere underjordiske kviser. så jeg begynte med det.. Og har egentlig gjorde det helt til i dag, da den endelig hadde kommet opp og jeg fikk tatt rotta på den
Fanta Exotic Skrevet 10. juni 2012 #5 Skrevet 10. juni 2012 Steriliser en nål, knip rundt kvisen og stikk nålen inn der kvisen blir hvitest Du må stikke veldig bestemt og langt nok inn, men selvsagt ikke for langt. Knus litt aspirin med pittelitt vann og smør på etterpå. Dette funker vel ikke på underjordiske?
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #6 Skrevet 10. juni 2012 man skal ikke klemme på slike kviser. Bakterier kan sige ut i blodstrømmen og i værste fall føre til betennelse i hjernen
Zakuro Skrevet 10. juni 2012 #7 Skrevet 10. juni 2012 Er noen som sverger til tannkrem:P De har litt på og lar det sitte i noen timer så kvisen tørker ut. Men har ikke prøvd det selv, men er neppe så bra for huden heller.
Annie142 Skrevet 10. juni 2012 #8 Skrevet 10. juni 2012 Er en av de som bruker tannkrem! Og det funker faktisk for meg, merkelig nok. Det haster "prosessen" på en måte. Når den er tørket ut, smører jeg på salve for eksem. Huden min har hitill ikke (såvidt jeg kan se) tatt noe skade.
Minya Skrevet 10. juni 2012 #9 Skrevet 10. juni 2012 Tannkrem er ikke helt heldig om du har mellom- til sart hud. Du kan risikere å misfarge huden med de stoffene som finnes i tannkremen, samt tørke ut huden i området slik at du ender opp med en kronisk kviseplass. Beste rådet for underjordiske kviser er å la dem være, selv om det er noe så borti natta vanskelig.
iskaffe Skrevet 10. juni 2012 #10 Skrevet 10. juni 2012 Tannkrem fungerer bare på kviser som ligger lengre ut i huden, der man gjerne ser det gule pusset gjennom huden. Har ingen som helst nytte på underjordiske kviser. Annet enn at visse typer muligens kan kjøle og fjerne rødhet. Knust aspirin, ibux, e.l på huden fungerer ikke. Det har jeg prøvd flere ganger. Nytter heller ikke å svelge en god del av disse betennelsesdempende pillene. Det har jeg også forsøkt. Om det virker så er effekten mikroskopisk i så fall. Og du må ihvertfall ikke stikke hull på den med nål. Djevelskapen ligger såpass langt nede i huden at du i beste fall bare vil få ut det ytterste pusset. Og da blir bare vondt værre. Av og til er ikke kvisen én eneste klump, men spredd mer rundt omkring. Da er det kun kroppens eget immunforsvar som kan ta knekken på den. Noen nevnte å massere kvisen. Det har jeg av og til merket at kan fungere bra, dersom kvisen ikke ligger alt for langt under huden.
Mady Skrevet 11. juni 2012 #11 Skrevet 11. juni 2012 Jeg har også vært en av de som klemmer og klemmer og det blir bare vondere og vondere. Trikset er rett og slett å la den være. Det har jeg erfart flere ganger. Noen ganger kommer den til overflaten, men oftest blir den faktisk bare borte av seg selv! :-) og da slipper du kvise i ansiktet som lager sår og arr. :-)
Debra1984 Skrevet 11. juni 2012 #12 Skrevet 11. juni 2012 Klemmer du på disse kan det spre seg. Alltid klem med avstandrundt. De kan sprekke innvendig og lett få arr.
Gjest Loverdose Skrevet 12. juni 2012 #13 Skrevet 12. juni 2012 Vet hva du mener med underjordiske kviser, har veldig mange av dem selv. :gjeiper: Men jeg dro til hudpleier og hudpleieren klemte dem ut. Ufattelig vondt, men hun klemte og klemte til dem var tømte, deretter renset hun huden... Så det eneste du kan gjøre egentlig, er å klemme dem ut. De kan spre seg, ja, men de forsvinner ikke på noen som helst annen måte. Dem skal klemmes ut. Det som er viktig er at du bruker en steril nål til å stikke hull på dem, deretter klemme dem ut, uten å bruke neglene. Det er sinnssykt vondt, men som sagt, det eneste som hjelper... Noen sier at man skal la det være.. Jeg lot dem være i 3 år og de forsvant ikke. Så...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå