AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 Ei venninne av meg venter ei lita jente i løpet av sommeren. Jeg har lyst å lage noe i barselgave, ikke kjøpe på butikk. Men hva? Jeg strikker og syr, men er ikke noen racer i noen av delene så det må være enkelt. Deler tankene mine med dere: Tenkte på å strikke et teppe, men hva kan hun egentlig bruke det til med unntak av vognteppe? Blir litt dumt og bortkastet om hun har vognteppe fra før eller får av noen andre. Å strikke genser/jakke eller slikt er ikke helt min greie, og heller ikke sokker osv. Det blir for smått og knotete. Kanskje sy eller strikke en enkel liten selekjole? Men så hadde jeg også lyst at det skulle være en gave som varer en stund, og klær til babyer kan jo bare brukes i 2-3 måneder før babyen er vokst ut av det. Derfor litt tanken på et teppe, som jo kanskje kan brukes i flere år? Men hvilken størrelse bør teppet være i da? Og hva slags garn? Kaotisk? Jepp. Hjelp meg gjerne å sortere tanker.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 jeg var på en garn butikk i helgen, å leitet gjennom mønster der til vognteppe. jeg synes de var litt små disse teppene så jeg tenkte å gjøre den litt større da kan den brukes lengre. damen der kan hjelpe deg med hva slags type garn, du får med mønster å der står det str.
Gjest pysepusen Skrevet 10. juni 2012 #3 Skrevet 10. juni 2012 Min erfaring er at man får aldri nok tepper! Og at det er kjekt å bytte på vognteppene også - om man ikke gidder å strikke tepper i rettstrikk hele veien. Jeg elsker teppet på bilde nr. 7 og kommer til å lage det neste gang Godt å pakke babyen inn i!
Silfen Skrevet 10. juni 2012 #4 Skrevet 10. juni 2012 Man har jo dette teppet i nøstebarnull som alle driver på og elsker. Det haddde sikkert vært genialt. Jeg husker selvsagt ikke hva det heter.
Wildy Skrevet 10. juni 2012 #5 Skrevet 10. juni 2012 Gode tepper er gull verdt når man har baby. En venninne av meg har straks termin, og jeg har stikket ett teppe i dominostrikk i ønskefarger. Laget det litt stort, slik at det kan brukes lenge.
Jane F. Skrevet 10. juni 2012 #6 Skrevet 10. juni 2012 Jeg strikket et teppe i havskum mønster til vårt Gudbarn i barselgave. Det har blitt brukt masse selv om de har flere tepper. Jeg lagde mitt litt større enn den vanlige vognteppestr. strikket også en liten lue til snuppa i samme mønster:)
Gjest pysepusen Skrevet 11. juni 2012 #7 Skrevet 11. juni 2012 Man har jo dette teppet i nøstebarnull som alle driver på og elsker. Det haddde sikkert vært genialt. Jeg husker selvsagt ikke hva det heter. Mor Signe? Det er fint! Men jeg personlig liker ikke Nøstebarn-garnet. Jeg laget det i Mini Alpakka (Sandnes) til min gutt, men kommer til å lage det i Baby Alpaca Silk (Drops) til nestemann. Mormor laget et i babyull (Dale) og det ble også mykt og godt
Wonders Skrevet 18. juni 2012 #8 Skrevet 18. juni 2012 (endret) hva med å broddere noe, fra panduro. Endret 18. juni 2012 av Wonders 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #9 Skrevet 18. juni 2012 Jeg strikket teppet i oppskriften nedenfor da jeg bedrev redebygging... Drops Og tepper er veldig kjekt, mitt ble stort (1 x 1 meter, fulgte ikke helt oppskrifta med tanke på pinner og garn, bare mønsteret) og 3-åringen bruker det ennå. Kjekt i vogn og bil. Og jeg hadde satt veldig pris på et strikket teppe som man kan bruke (dvs ikke et rent pynteteppe). Min erfaring er at det er kjekt med et litt tykkere til vinteren + kalde dager på vår og høst og et lettere ett (feks med hullstrikk) til sommeren. Anonym poster: 9b98440d24df6d7f0777176da73fa339
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #10 Skrevet 18. juni 2012 Kjoler kan ofte brukes lenge, ei venninne av meg fikk en strikket kjole da babyen var et par mnd, og den passet helt fram til ungen var et år! En ting som er enkelt å sy, er siklesmekker. Sy dem med flere sett trykknapper i nakken, så kan de brukes lenge. Anonym poster: 8a26713e393e266efd415b4808b8d551
Niennas Skrevet 18. juni 2012 #11 Skrevet 18. juni 2012 Tja, her har ikke tepper blitt brukt særlig lenge, men det er oss Hvis du er flink til å sy (og du må selvfølgelig se ann venninna di!), så hadde det jo vært genialt å sydd en meitai?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå