Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2004 #1 Skrevet 5. februar 2004 Tenk dere at en sjef "omplasserer" en pga "samarbeidsproblemer". Mens den egentlige grunnen til "samarbeidsproblemene" er forelskelse fra den underordnedes side, noe sjefen sannsynligvis tolker som at en ikke liker hverken jobb eller kolleger. Og tenk deg at du så forteller om årsaken til "problemene" og han ikke vil høre. Hvordan ville du ha tolket dette?
Suzy Skrevet 5. februar 2004 #2 Skrevet 5. februar 2004 Tenk dere at en sjef "omplasserer" en pga "samarbeidsproblemer". Mens den egentlige grunnen til "samarbeidsproblemene" er forelskelse fra den underordnedes side' date=' noe sjefen sannsynligvis tolker som at en ikke liker hverken jobb eller kolleger. Og tenk deg at du så forteller om årsaken til "problemene" og han ikke vil høre. Hvordan ville du ha tolket dette?[/quote'] Helt ærlig - dette skjønte jeg ikke bæret av... Kan du forklare dette en gang til - hvem er forelska i hvem og hvem har blitt omplassert av hvem - og hvor står du i det hele???? :klø:
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2004 #3 Skrevet 5. februar 2004 Slenger meg på Suzy ( på suzy :oops: ) uansett- Hvem gjorde hva med hvem når og hvordan?
Suzy Skrevet 5. februar 2004 #4 Skrevet 5. februar 2004 Slenger meg på Suzy ( på suzy :oops: ) uansett- Hvem gjorde hva med hvem når og hvordan? Au! :o *venter spent på en oppklarende runde.... * :D
Gjest som factor Skrevet 5. februar 2004 #5 Skrevet 5. februar 2004 Hun er forelsket i sjefen sin og har oppført seg rart i lengre tid. Sjefen skjønner ikke bæret av denne oppførselen og tror det er fordi hun ikke liker jobben og/ eller kollegaene, dvs. at hun har samarbeidsproblemer. Sjefen omplasserer henne og nå lurer hun på om hun skal si til han at hun ikke har samarbeidsproblemer men faktisk er forelsket i han. Skjønner?
tenker Skrevet 5. februar 2004 #6 Skrevet 5. februar 2004 Hun har allerede prøvd å fortelle det, står det vel? Men han velger å misforstå henne? Det er sikkert vanskelig å være forelsket i sjefen sin, men hvis han avviser ethvert signal og faktisk går til det skritt å omplassere deg, kan du vel være ganske trygg på at han ikke er interessert, hvis det var det du lurte på. Å bli omplassert er kanskje like greit i en slik situasjon? Saken stiller seg vel litt annerledes hvis omplasseringen betyr at du får en langt mindre interesant stilling og/eller dårligere lønn.
Suzy Skrevet 5. februar 2004 #7 Skrevet 5. februar 2004 Aha... da skjønner jeg og støtter siste innlegg...
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2004 #8 Skrevet 5. februar 2004 Om jeg skal si det som det er så fikk jeg faktisk "sparken"... Hadde jeg vært smellvakker; "dum og deilig" så hadde jeg nok fremdeles hatt jobb.
Suzy Skrevet 5. februar 2004 #9 Skrevet 5. februar 2004 Om jeg skal si det som det er så fikk jeg faktisk "sparken"... Hadde jeg vært smellvakker; "dum og deilig" så hadde jeg nok fremdeles hatt jobb. Fikk du sparken fordi du er forelska i sjefen din??? Hva har du gjort da? :o :o Det er jo ikke lov å sparke deg på dette grunnlaget. Kom deg til tillitsvalgt og legg det fram for han/henne..
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2004 #10 Skrevet 5. februar 2004 Om jeg skal si det som det er så fikk jeg faktisk "sparken"... Hadde jeg vært smellvakker; "dum og deilig" så hadde jeg nok fremdeles hatt jobb. "sparken" betyr det at du fikk sparken eller ikke ? Hvis du faktisk fikk sparken støtter jeg suzys innlegg. Det er faktisk ikke lov.
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2004 #11 Skrevet 6. februar 2004 "sparken" betyr det at du fikk sparken eller ikke ? Er du litt treg eller...? Forøvrig så støtter jeg de andre på at du må ta dette opp med tillitsvalgt. Forelskelse er ingen grunn til oppsigelse.
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2004 #12 Skrevet 6. februar 2004 Er du litt treg eller...? Forøvrig så støtter jeg de andre på at du må ta dette opp med tillitsvalgt. Forelskelse er ingen grunn til oppsigelse. Det var da fært så mange høflige gjester her inne i dag da , stått opp på feil side av sengen? Når hun skriver "sparken" i anførselstegn, er jeg litt usikkre på om hun ble oppsagt eller om det betydde noe annent
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2004 #13 Skrevet 6. februar 2004 Men... hvordan skal jeg bevise dette da?
Catzy Skrevet 6. februar 2004 #14 Skrevet 6. februar 2004 Er det noen faglige grunner til at du ble omplassert eller "sparket"? På den annen side, sjefen følte seg kanskje tryggere ved å ha deg ute av sin avdeling. Samme hvor mye du hadde forklart at det ikke var samarbeidsproblmer, men "bare" en forelskelse inni bildet. Hvis fyren er i et annet forhold, og en arbeidstaker viser litt for mye interesse, så tar han ikke sjansen på hva du evt. kan komme til å finne på. Kanskje ingen moden måte å håndtere det på, men jeg tror det kunne bli mye mer pinlig og ubehagelig for begge dere to å jobbe sammen over tid, siden du ikke kan styre din forelskelse. Catzy
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2004 #15 Skrevet 6. februar 2004 Er det noen faglige grunner til at du ble omplassert eller "sparket"? Catzy Det er vel kanskje ikke så mye man kan ta avgjørelsen på...bortsett fra feil lovanvendelse. Det ser ut som om det har vært et hastverksarbeid. Og noe tvilsomme vurderinger når det gjelder framtidig disponering av arbeidskraft..M.a.o man har gjort det man har kunnet for å få det som man vil.
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2004 #16 Skrevet 6. februar 2004 På den annen side, sjefen følte seg kanskje tryggere ved å ha deg ute av sin avdeling. Samme hvor mye du hadde forklart at det ikke var samarbeidsproblmer, men "bare" en forelskelse inni bildet. Hvis fyren er i et annet forhold, og en arbeidstaker viser litt for mye interesse, så tar han ikke sjansen på hva du evt. kan komme til å finne på. Kanskje ingen moden måte å håndtere det på, men jeg tror det kunne bli mye mer pinlig og ubehagelig for begge dere to å jobbe sammen over tid, siden du ikke kan styre din forelskelse. Catzy Ja, det var ikke bra at det skulle oppstå slike følelser. Jeg skulle gjerne ha vært de foruten. Det var som om jeg skiftet "ham" og trakk meg så unna, og ikke fikk vist mitt "virkelige" meg..Innmari synd at de(også mine kolleger) skal sitte igjen med et slikt inntrykk.
Gjest Brunhilde Skrevet 7. februar 2004 #17 Skrevet 7. februar 2004 Hvis du har fått en saklig oppsigelse har du rett il å kreve forhandlinger. Tror det er det beste du kan gjøre i denne saken - og det eneste. Det er nok mange som har opplevd å være betatt av sjefen, men man behøver jo ikke leve det ut allikevel. Forelskelse er mulig å skjule... Lykke til - når et vindu lukkes åpnes ofte en dør, kanskje det var nå du skulle videre i livet?
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2004 #18 Skrevet 7. februar 2004 Lykke til - når et vindu lukkes åpnes ofte en dør, kanskje det var nå du skulle videre i livet? Det er det som er så trist, det finnes omtrent ikke andre liknende jobber her. Jeg har også et familieliv her, skal jeg flytte? Når jeg treffer på mine kolleger er de så sure..huff..Hvem forstår hvordan jeg har det?
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2004 #19 Skrevet 7. februar 2004 ...Og da det stod på som verst spurte han meg ofte hva det var med meg. Da sa jeg ingenting. Hva skulle jeg ha sagt, hvilken rolle ville det ha spilt? Ville han da ha hatt "medfølelse...ville han ha gjort noe med det?
Gjest Brunhilde Skrevet 7. februar 2004 #20 Skrevet 7. februar 2004 Mulig jeg er slem nå, men jeg får en følelse av at du setter deg selv i en offerposisjon. Du skriver at du har et famlieliv - hva innebærer det? Mann? Barn? Foreldre? Hva forventet du at sjefen din skulle gjøre når du ikke sa noe? Ingen er tankelesere, spesielt ikke menn! Ta tak i deg selv, og se hva du skriver! Hvorfor er kollegene dine sure? Hva har DU gjort for at de ikke skal være det? Ta tak i livet ditt! Videre må det, uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå