Gå til innhold

Skjerme for innsyn

Anbefalte innlegg

Gjest Cessie
Skrevet

Jeg bor i 1. etasje i 4-mannsbolig. Terrassen min er skilt fra naboens terrasse med en vegg som går et stykke ut og så skråner ned mot bakken. I forlengelse av veggen er det et nettinggjerde som går ut til tomtegrensen. Nå har jeg fått en meget snakkesalig nabo som henger over gjerdet og ser inn på min terrasse (og delvis inn i min leilighet) til alle døgnets tider.

Har vurdert en høy og tett hekk langs gjerdet, men det vil ta for lang tid før den blir høy og tett nok.

Noen forslag til hvordan jeg kan skjerme, i hvert fall nærmest terrassen? Broder'n foreslo piggtråd og landminer (og det var ikke noe dumt forslag...). Det er ikke plass til partytelt e.l. på terrassen, selv om det kunne vært en løsning (da hadde jeg sluppet sigarettaske fra etasjen over også).

Videoannonse
Annonse
Gjest Wei Wei
Skrevet

Piggtråd var også det første jeg tenkte på.

• Liker 2
Skrevet

Hva med å plante i høye krukker?

Skrevet

På terrassen så kan du jo ha noen passelig høye trær i krukker, samt planter som henger fra taket/terrassen over dersom det er lov.

På gressplenen så ville jeg plantet tujahekk. Det vil jo ikke skjerme innsynet med en gang, men over tid. Min erfaring er at de vokser ganske fort når de får riktig næring.

Klippet ned hekken her for to år siden og må nok klippe den enda mer i år da den har vokst seg så høy at den nesten går i ledningene mellom telefonstolpene her.

Skrevet (endret)

Ville kjøpt noen levegger i tre, som du også kan ta med deg hvis/når du flytter. Ta deg en tur på et byggevarefirma, de pleier å ha godt utvalg i slike ting.

Og pluss gjerne på med noen høye busker eller trær i potter. Litt dyrere da, men hva gjør man ikke for å slippe nysgjerrige naboer.

Endret av hjertesukka
Gjest Cessie
Skrevet

Tuja var en god ide. De vokser jo som ugress. Skal en tur på hagesenteret på tirsdag og se hva jeg finner.

Skrevet

Foreldrene mine har tujahekk mot naboen, og den har vokst så enormt de siste 2 årene at pappa må dra frem gardintrappa (hvis ikke en større stige) for å få skjært dem ned litt. Så hvis du ønsker skikkelig privatliv er tujaen virkelig å anbefale! :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i 1. etasje i 4-mannsbolig. Terrassen min er skilt fra naboens terrasse med en vegg som går et stykke ut og så skråner ned mot bakken. I forlengelse av veggen er det et nettinggjerde som går ut til tomtegrensen. Nå har jeg fått en meget snakkesalig nabo som henger over gjerdet og ser inn på min terrasse (og delvis inn i min leilighet) til alle døgnets tider.

Har vurdert en høy og tett hekk langs gjerdet, men det vil ta for lang tid før den blir høy og tett nok.

Noen forslag til hvordan jeg kan skjerme, i hvert fall nærmest terrassen? Broder'n foreslo piggtråd og landminer (og det var ikke noe dumt forslag...). Det er ikke plass til partytelt e.l. på terrassen, selv om det kunne vært en løsning (da hadde jeg sluppet sigarettaske fra etasjen over også).

Hehe. :P

Vel vi hadde samme problemet med nyskjerrige naboer,så vi kjøpte noen svære avlange blomsterkasser på maxbo og plantet planter oppi dem. ingen ser inn til oss nå :)

http://www.paperless.schjarven.no/maxbo/utekatalogen2012_Flash.php de er på side 42-43.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...