Gå til innhold

Starte hundeskole

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om du skulle impulsivt eller planlagt melde deg på et kurs (eksempelvis valpekurs, sporkurs, lydighet, aktiviseringskurs), hva er kriteriene dine for hundeskolen du velger og hvor søker du informasjonen?

Ser du i lokalavisene? På nett? Hører med venner? Antageligvis gjør du en kombinasjon av disse, men hva gjør du først, og hva er viktigst for deg når du velger hundeskole? Pris? Beliggenhet? Rykte?

Ville du tatt sjansen på å melde deg på en ny hundeskole?

Hva er viktig for deg; hundetrenerenes formelle utdannelse innen hund eller egne resultater (i lydighet e.l.)?

Fortell, fortell!

Videoannonse
Annonse
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg krever ikke mye fra en hundeskole egentlig, fordi jeg lett som bare det kan gå min vei om det er suspekt eller useriøst. Men det jeg krever er at trenerne er utdannet og har erfaring. Det er også det viktigste for meg.

Nest etter det kommer beliggenhet og pris.

Skrevet

Utdannelse, erfaring med ulike raser og hva de krever, kunnskap om div. problemer man kan støte på, pris, beliggenhet og at de trener positivt på kursene sine.

Jeg har opplevd å betale masse penger for kurs som reklamerte med utdannet instruktør, hvor det viste seg at alt personen hadde var egen erfaring fra LP1 nivå med sin egen hund. Siden denne personen ikke hadde noen erfaring når det gjaldt problemløsning, ei heller noe spesiell interesse av å hjelpe oss som hadde problemer av ulik art, ble bla jeg og min hund stående stort sett i den andre enden av området og trene for oss selv. Det var ingen positiv opplevelse.

På den andre siden har jeg opplevd en instruktør som sa rett ut at hun ikke hadde kompetanse til å hjelpe med det problemet vi hadde da, gav meg pengene tilbake og tipset meg om en annen hundeskole med mer erfaring på området. Det syntes jeg det stod respekt av, og jeg kommer helt klart til å gå kurs der igjen med min neste hund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...