Gå til innhold

Er KG representativt for norske kvinner

Gjest tancos

Anbefalte innlegg

Gjest Søgni

Selvsagt er ikke de kvinnelige medlemmene av dette forumet representativt for norske kvinner. Det er mange implikasjoner man må ta med, f.eks. hvilke kvinner er det som melder seg inn i nettforum?

Ja, hvilke kvinner er egentlig det? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

Selvsagt er ikke de kvinnelige medlemmene av dette forumet representativt for norske kvinner. Det er mange implikasjoner man må ta med, f.eks. hvilke kvinner er det som melder seg inn i nettforum?

Hvilke kvinner er det som melder seg inn i et nettforum, da? Merker jeg er spent på svaret...

For ikke å snakke om hvilke menn det er som melder seg inn på et kvinneforum? ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, hvilke kvinner er egentlig det? :popcorn:

Du tar det som kritikk?

Jeg tenker vitenskapelig. Skal man kunne generalisere må man trekke inn mulige faktorer som kan påvirke det resultatet man får. Dersom f.eks. 70 % av de kvinnelige medlemmene på KG stemmer Høyre, så er ikke det representativt for alle kvinner i Norge. Da må man finne ut hvilke kvinner det er som er medlemmer i KG. Skjønner?

Det handler om validitet og reliabilitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tancos

Hvilke kvinner er det som melder seg inn i et nettforum, da? Merker jeg er spent på svaret...

For ikke å snakke om hvilke menn det er som melder seg inn på et kvinneforum? ;)

Det er ikke tilfeldig hvem som havner opp på et nettforum eller ikke. De søker seg til nettforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du tar det også som kritikk?

Først og fremst er det jo kvinner som har tilgang på internett. Det vil si at man luker bort samtlige kvinner som ikke bruker internett. Man kan da tenke seg at de fleste kvinner befinner seg innenfor en viss alder. Jeg regner med at største delen av medlemsmassen ikke er 65+. Det samme gjelder naturligvis for de mannlige medlemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

selv du burde skjønne at forumet er negativt ladet. De kommer ikke inn her for noe annet enn at de har et problem. og hvis du ikke har lest deg opp hva troll er, så burde du det. ikke en gang 10% av den norske befolkning er her. med å si 10% overdriver du veldig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først og fremst er det jo kvinner som har tilgang på internett. Det vil si at man luker bort samtlige kvinner som ikke bruker internett. Man kan da tenke seg at de fleste kvinner befinner seg innenfor en viss alder. Jeg regner med at største delen av medlemsmassen ikke er 65+. Det samme gjelder naturligvis for de mannlige medlemene.

Og visse sosiale sammensetninger. En finner nok ikke burka-laura snikende rudnt her. I alle fall ikke på egenhånd.

Jeg tro, til det motsatte er bevist, at alle damer på nettforum er 162cm høye, veier 197kg, har fett hår, røyker (rullings) og har ikke dusjet på siste 2 kalenderår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og visse sosiale sammensetninger. En finner nok ikke burka-laura snikende rudnt her. I alle fall ikke på egenhånd.

Det er mange faktorer man må regne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Kritikk, nei? Jeg sa jeg var nysgjerrig på hvilke kvinner man mener er på et nettforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kritikk, nei? Jeg sa jeg var nysgjerrig på hvilke kvinner man mener er på et nettforum.

Det virket som om du mente at jeg hadde et konkret svar på hvilke kvinner som er medlem av et nettforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Hehehe.

Nja, de fleste kompisene mine er ikke akkurat redde for å si kontroversielle ting høyt. Visse holdninger som går som en farsott blant menn her (som i tillegg gjerne påberoper seg å snakke på vegne av mannekjønnet) er bare ikke særlig utbredt blant mine nærmeste.

Det å antyde at alle menn "egentlig" mener ditt og datt men er for pysete til å si det høyt er både å undervurdere sitt eget kjønn og en dårlig bortforklaring for at alle menn faktisk ikke mener det samme som deg ;)

Du misforstår :gjeiper:, men jeg la litt opp til det, høhø. Jeg sier ikke at menn er for pysete til å si noe, det er bare det at en del av oss ser det at vi ikke har noe å vinne på å si ifra, i enkelte sammenhenger. Man har ingenting å tjene på det og man taper mer enn hva man vinner --> Spilteori <3. Da er det helt klart bedre å være stille å gå "usett" forbi.

Jeg har ikke noe behov for å si ifra, bare for å si ifra. Det en del menn som trenger å bevise at de er menn, eller sette et inntrykk om at de har en autoritær person. De mennene som er slik, er veldig opptatt av sosial status og hvordan de blir oppfattet, og har i tillegg et stort ego. Er det en ting som har skapt noen problemer for meg så er det et stort ego :fnise:

Så har man de som faktisk ser hvordan ting er, men som vurdrer situasjonen og ser hvor vidt det er nødvendig å si noe, eller ikke.

Ja, så har man de som ser hvordan ting er, men som ikke tør å si noe, de er pysete, det kan jeg være enig i.

Den var forøvrig ikke rettet spesielt til deg altså. Du er OK.

Hehe, det er godkjent det :)

Endret av .-L-.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tancos

Du purple haze, kate w og cunzilla er eksempel på det jeg mener. Her stiller du sarkastiske spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tro, til det motsatte er bevist, at alle damer på nettforum er 162cm høye, veier 197kg, har fett hår, røyker (rullings) og har ikke dusjet på siste 2 kalenderår.

Og i sitt hode tenker BM2 "på det nettforumet vil jeg også være".

Påminn meg igjen, hva du pleier å oppgi som årsak til at du er singel?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze

Du purple haze, kate w og cunzilla er eksempel på det jeg mener. Her stiller du sarkastiske spørsmål.

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i sitt hode tenker BM2 "på det nettforumet vil jeg også være".

Påminn meg igjen, hva du pleier å oppgi som årsak til at du er singel?

Feit, lav, liten pikk, dårlig med cash og snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tancos

?

I nesten samtlige tråden begynner dere med sarkastiske spørsmål eller skal kverulere og spre bitterhet. Jeg blir oppgitt av dere og enkelte andre her på KG. Jeg lurer på om det virkelig er så mange kvinner som tenker i samme baner der ute.

Feks i stedet for å bruke de små grå så begynner du med spydigheter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Cuntzilla

Jeg jobber med statistikk, så mitt første innfall sånn rent faglig sett var også at dette langt ifra er et statistisk gyldig representativt utvalg av den norske kvinnelige befolkning og dette er mye pga faktoren at det kun er medlemmer på et spesifikt kvinneforum. Uten at jeg har karakteristikk på hvordan denne gruppen er så kan man jo hypotetisk sett tenke seg at det kan være noen skjevheter innen for eksempel hvor opptatt man er av dokurver og brudekjoler kontra befolkningen generelt. Og affinitetsindeksen til lakris-is er helt i taket.

Jeg ser jo noen søte BI-studenter hiver ut spørreundersøkelser her siden de ikke akkurat skal publiseres i en fagjournal og det selvsagt ikke er aktuelt å kjøpe et panel av Norstat til flere tusen, men det er rent metodisk helt på trynet :opplyser:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Tviler på det, hadde nær sagt håper på det, at det ikke er representativt altså.

Hovedgrunnen til at jeg tviler:

Overrepresentasjon av kvinner under 30.

Samliv, singel og seksualitets fora: svært mange starter naturlig tråder som omhandler et problem, noe som er vanskelig og fremstår som uløsbart eller rett og slett utblåsing med behov for litt mental støtte.

Når det er sagt er ikke KG et aparte sidesprang for hvordan norske kvinner tenker heller.

For min del opplever jeg det som deprimerende, farlig og på grensen til uansvarlig å klikke litt rundt og lese på Barn og familie f.eks., det er jo tidvis helt høl i huet.

Likeså Bryllup men den er mer sånn kvinnegreie som sikkert er slik irl, bare at vi menn ikke forstår en tøddel av hvorfor og hvordan.

Tror ellers KG er representativt i forhold til andelen smarte oppegående damer som virker interessante i forhold til andelen fehoder eller nøytrale.

KGs menn, tja, vi får stort sett pepper og blir beskyldt for det meste, som i det hele tatt gidder å bruke tid på et kvinneforum. Skamme oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gruppe med mennesker på nettet representerer ALDRI virkeligheten.

Når de fleste setter seg ned foran skjermen så kommer det frem så mye rart da det er lettere å overdrive, lyve, nærmest få en helt annen personlighet på nettet enn hva det er i virkeligheten.

Noen mennesker er seg selv også på nettet, men dette er nok et mindretall vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuntzilla

I nesten samtlige tråden begynner dere med sarkastiske spørsmål eller skal kverulere og spre bitterhet. Jeg blir oppgitt av dere og enkelte andre her på KG. Jeg lurer på om det virkelig er så mange kvinner som tenker i samme baner der ute.

Feks i stedet for å bruke de små grå så begynner du med spydigheter.

Purple Haze er da ikke spydig.

Jeg derimot kan informere deg om at du er en av dem som bor på en helt annen planet enn meg og det er derfor ikke spesielt merkelig at du ikke liker kvinnene her inne da de i motsetning til deg stort sett er normale og oppegående.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...