Gjest Søgni Skrevet 10. juni 2012 #21 Del Skrevet 10. juni 2012 Man får jo i alle fall en ide om hvilke tanker kvinner gjør seg om ting, og man ser jo helt klart en slags rød tråd/tendens når det kommer til hva damene mener om forskjellige saker. Slik er jo det egentlig for mennene her også Jeg synes i alle fall kg åpner opp for at forskjellige meninger kommer til utrykk, noe jeg synes er veldig kjekt Ja, jeg er enig Men man kan ikke ta svarene fra en tråd og si at "dette mener norske kvinner". Man må da si "dette mener kvinner på KG som har valgt å skrive i denne tråden". Som nevnt, så tror jeg det er lett å legge merke til ytterpunktene, og hvis man gjør det lenge nok og samtidig glemmer at det er ulike som svarer fra gang til gang, så kan nok inntrykket bli ganske ekstremt. Da er konklusjonen at mange kvinner har helt håpløse tanker som de aldri forteller IR. Da forstår jeg bedre hvor for kvinner virker så nydelige og i vakre IR og et helsike å leve sammen med når en blir gift og kommer nærmere inn på dem. Nåja. Alt i alt synes jeg det er mange reflekterte brukere som svarer også, jeg da. Du synes det gjelder kun for kvinner på KG? Ikke menn? (Ja, jeg er klar over at denne tråden er om kvinner). Dessuten er det typisk for et forum som dette at det er flest tråder med "negativ" vinkling, siden det ofte er når man har et problem man trenger råd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest .-L-. Skrevet 10. juni 2012 #22 Del Skrevet 10. juni 2012 Ja, jeg er enig Men man kan ikke ta svarene fra en tråd og si at "dette mener norske kvinner". Man må da si "dette mener kvinner på KG som har valgt å skrive i denne tråden". Som nevnt, så tror jeg det er lett å legge merke til ytterpunktene, og hvis man gjør det lenge nok og samtidig glemmer at det er ulike som svarer fra gang til gang, så kan nok inntrykket bli ganske ekstremt. Jeg merker jo at en del folk henger seg opp i ytterpunktene og prøver å fremstille de som det normale for kjønnet. Dette med at menn bare er ute etter sex, er jo et godt eksempel. Eller at damer er ekstremt opptatt av høyde osv. Det jeg også synes er rart er at selv om enkelte avkrefter at det er slik, så blir ikke personen som stiller spørsmålet, overbevist om at det stemmer, men står på sitt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #23 Del Skrevet 10. juni 2012 Da er konklusjonen at mange kvinner har helt håpløse tanker som de aldri forteller IR. Da forstår jeg bedre hvor for kvinner virker så nydelige og i vakre IR og et helsike å leve sammen med når en blir gift og kommer nærmere inn på dem. Skjønte du det først nå altså?? Der har du forøvrig forklaringen på hvorfor mange yngre kvinner foretrekker menn som har levd en stund og skjønt ett og annet. Mindre pes, mindre forskrekkelse, mer tålmodighet og overbærende forståelse. (At disse menn ville hatt en enda enklere hverdag hvis de hadde gått for mer modne kvinner, er irrelevant - menn tenker tross alt ikke mest med det øverste hodet uansett alder.) Nå skjønner du kanskje også hvorfor det finnes "cougars".. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuntzilla Skrevet 10. juni 2012 #24 Del Skrevet 10. juni 2012 (endret) Jeg håper virkelig ikke KG er representativt for verken menn eller kvinner! Veldig ofte klør jeg meg i hodet over meninger, holdninger og spørsmål som dukker opp her inne, og lurer på om jeg bor på en annen planet. Jeg har hatt samme følelse mange ganger! Samtidig er det alltids minst ei i en tråd som har skrevet det jeg tenkte selv. Så kanskje en stor del av mangfoldet er representert, men fordelingen av dem gjenspeiler ikke helt min virkelighet. Noen ganger grubler jeg så voldsomt over syn som er sterkt representert her at jeg faktisk må gå ut og stille vennene mine sp.m. av typen "jeg leste på KG at det er vanlig med meldeplikt til kjæresten når man er ute på byn og fester, gjør dere det?". Og så får jeg heldigvis en god latter og et nei tilbake og innser at det er mange som meg likevel. Når det gjelder menn er iallefall ikke dette stedet representativt, da hadde jeg levd som lesbisk nå. Endret 10. juni 2012 av Cuntzilla 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #25 Del Skrevet 10. juni 2012 Når det gjelder menn er iallefall ikke dette stedet representativt, da hadde jeg levd som lesbisk nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest .-L-. Skrevet 10. juni 2012 #26 Del Skrevet 10. juni 2012 (endret) Når det gjelder menn er iallefall ikke dette stedet representativt, da hadde jeg levd som lesbisk nå. Det er jo kjekt å høre :gjeiper: Er vel kanskje derfor vi unngår å si at par ting høyt irl Endret 10. juni 2012 av .-L-. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aussie Skrevet 10. juni 2012 #27 Del Skrevet 10. juni 2012 (endret) Jeg tror nok KG fungerer som en ventil for både enkelte mannlige og kvinnelige brukere når det gjelder frustrasjoner over det motsatte kjønn, og at man spisser formuleringene sine. Eller så er noen veldig glade i en "god" krangel, og formulerer seg deretter Men representativt, nei, hehe. Endret 10. juni 2012 av Aussie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuntzilla Skrevet 10. juni 2012 #28 Del Skrevet 10. juni 2012 Det er jo kjekt å høre :gjeiper: Er vel kanskje derfor vi unngår å si at par ting høyt irl Hehehe. Nja, de fleste kompisene mine er ikke akkurat redde for å si kontroversielle ting høyt. Visse holdninger som går som en farsott blant menn her (som i tillegg gjerne påberoper seg å snakke på vegne av mannekjønnet) er bare ikke særlig utbredt blant mine nærmeste. Det å antyde at alle menn "egentlig" mener ditt og datt men er for pysete til å si det høyt er både å undervurdere sitt eget kjønn og en dårlig bortforklaring for at alle menn faktisk ikke mener det samme som deg Den var forøvrig ikke rettet spesielt til deg altså. Du er OK. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 10. juni 2012 #29 Del Skrevet 10. juni 2012 Hehehe. Nja, de fleste kompisene mine er ikke akkurat redde for å si kontroversielle ting høyt. Visse holdninger som går som en farsott blant menn her (som i tillegg gjerne påberoper seg å snakke på vegne av mannekjønnet) er bare ikke særlig utbredt blant mine nærmeste. Det å antyde at alle menn "egentlig" mener ditt og datt men er for pysete til å si det høyt er både å undervurdere sitt eget kjønn og en dårlig bortforklaring for at alle menn faktisk ikke mener det samme som deg Den var forøvrig ikke rettet spesielt til deg altså. Du er OK. Hvilke konkrete holdninger tenker du på? Og hva man sier høyt har som regel lite å gjøre med at man er pysete, men heller at man innser at det ikke er i ens egen interesse å gjøre det. Denne "sperren" forsvinner fort her. Noe som jeg setter pris på faktisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cannavaro Skrevet 10. juni 2012 #30 Del Skrevet 10. juni 2012 Er KG representativt for norske kvinner ? Det er ikke sikkert at brukerne her inne er de som skal spørres om dette. Jeg antar at vi finner de fleste kvinner på skalaen her ihvertfall. Aldersmessig flere under 30 år muligens, ellers spenner det vel fra ytterpunktene yrkesmessig, karaktermessig og innenfor interessefelt. Det er mange forskjellige kvinner her inne. Men, og det er et stort men, det er stor forskjell på aktivitetsnivå, de som poster mest og blir mest lest, kontra de på andre enden av skalaen. Det er vel oftest slik at de som skriver mest, danner man seg best inntrykk av. Da kan fort bildet bli skjevfordelt. Man kan ta en gjennomsnittsytring under en tråd, så vil man fort også finne argumentasjoner som spriker i hver retning utover dette. Jeg kan lett innbille meg at dette forumet er representativt for kvinner mellom 20 og 40 år ja, men man må nok legge til en særhetsfaktor i det at man fremstår noe mer anonym enn i det virkelige liv. Slik blir meningutveksling og ytring mer satt på spissen her også i motsetning til hvordan man opptrer i den virkelige verden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuntzilla Skrevet 10. juni 2012 #31 Del Skrevet 10. juni 2012 Hvilke konkrete holdninger tenker du på? Og hva man sier høyt har som regel lite å gjøre med at man er pysete, men heller at man innser at det ikke er i ens egen interesse å gjøre det. Denne "sperren" forsvinner fort her. Noe som jeg setter pris på faktisk Jeg tenker for eksempel på samtlige holdninger du har til kvinner, menn og relasjonene dem imellom. Er ikke alle som har en sperre, jeg og vennene mine er ærlig mot hverandre og kan diskutere så bustene fyker. Det handler ikke om å flagge sine mest kontroversielle meninger til enhver tid, for det er det mer takhøyde for her. Men jeg tror nok de fleste fint kunne tatt en diskusjon på det i virkeligheten også. De som virkelig står for det de mener, da. Ikke de patetiske menneskene som bare vil provosere, jeg tror ikke de legger inn like mye innsats for å fremstå som en pikk i virkeligheten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Søgni Skrevet 10. juni 2012 #32 Del Skrevet 10. juni 2012 Noen ganger grubler jeg så voldsomt over syn som er sterkt representert her at jeg faktisk må gå ut og stille vennene mine sp.m. av typen "jeg leste på KG at det er vanlig med meldeplikt til kjæresten når man er ute på byn og fester, gjør dere det?". Og så får jeg heldigvis en god latter og et nei tilbake og innser at det er mange som meg likevel. Ja, dette kjenner jeg meg igjen i, og har gjort det samme. Spesielt angående temaer som "venner av det motsatte kjønn", "å sjekke kjærestens mobil/facebook" osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bandit Skrevet 10. juni 2012 #33 Del Skrevet 10. juni 2012 Nei, jeg føler ikke at KG er spesielt representativt. Heldigvis. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tancos Skrevet 10. juni 2012 #34 Del Skrevet 10. juni 2012 Jeg er veldig uenig med flesteparten her inne og derfor lurer jeg på om dette er representativt. Feks mener mange at det ikke spiller noen rolle hvor mange sexpartnere en har hatt, og de fleste har hatt over 7. Noen spør hvordan de kan slutte å være notorisk utro. Noen sier det er den andre kvinnen. Noen sier at de vil bli lebiske fordi de blir playet av menn. Noen sier at "det en ikke vet har en ikke vondt av". Er det rart jeg blir skeptisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #35 Del Skrevet 10. juni 2012 Det er jo kjekt å høre :gjeiper: Er vel kanskje derfor vi unngår å si at par ting høyt irl Bortsett fra en og annen med medisinsk diagnose på slep så finnes det ingen som aldri unngår å si et par ting høyt irl. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppdupp Skrevet 10. juni 2012 #36 Del Skrevet 10. juni 2012 Med dette mener jeg kvinnene på "samlivs-, seksualitet og singel forumet". Er mangfoldet på disse forumene en god indikator på norske kvinner. Selv tror jeg ikke det, men om så er så foretrekker jeg å være singel. slutt å tull. selvfølgelig ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #37 Del Skrevet 10. juni 2012 Med dette mener jeg kvinnene på "samlivs-, seksualitet og singel forumet". Er mangfoldet på disse forumene en god indikator på norske kvinner. Selv tror jeg ikke det, men om så er så foretrekker jeg å være singel. Selvsagt er ikke de kvinnelige medlemmene av dette forumet representativt for norske kvinner. Det er mange implikasjoner man må ta med, f.eks. hvilke kvinner er det som melder seg inn i nettforum? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tancos Skrevet 10. juni 2012 #38 Del Skrevet 10. juni 2012 Selvsagt er ikke de kvinnelige medlemmene av dette forumet representativt for norske kvinner. Det er mange implikasjoner man må ta med, f.eks. hvilke kvinner er det som melder seg inn i nettforum? Dette er svaret jeg tror og håper på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppdupp Skrevet 10. juni 2012 #39 Del Skrevet 10. juni 2012 og det er bidre menn her inne også. jeg vet at de ikke er som alle andre menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #40 Del Skrevet 10. juni 2012 Dette er svaret jeg tror og håper på. Det er det riktige svaret. Ikke noe å lure på engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå