LaCoste Skrevet 5. februar 2004 #1 Del Skrevet 5. februar 2004 Skal dere ha en eller to ganger servering av hovedretten? Vi skal ha oksesteik. Vet ikke hva som er vanlig når det gjelder antall serveringer?! Hotellet anbefaler kun en gang pga at de tar veldig rikelig med mat på tallerkene første gang + at poteter og saus står i skåler på bordet (som de hele tiden fyller på). I tillegg er det jo hovedrett og dessert. Kaffi og kaker senere på kvelden. For all del- gjestene må jo få nok mat.. så det er ingen problem å ha to ganger servering, men spm er om det er nødvendig! Vil ikke at gjestene skal få for lite mat hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 5. februar 2004 #2 Del Skrevet 5. februar 2004 Jeg forventer to ganger servering av den type mat ja. Tar ofte lite første gang, for å kunne spise saaaakte og lite, også ta litt neste gang også. Min mann setter veldig stor pris på at han får forsyne seg en gang til, han må ha mye mat for å bli mett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 5. februar 2004 #3 Del Skrevet 5. februar 2004 Hei! Jepp, enig - forventer også å få servert slik mat 2 ganger. Husk - det blir en laaaaang kveld for både brudepar og gjester :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 5. februar 2004 #4 Del Skrevet 5. februar 2004 Jeg forventer to ganger servering av den type mat ja. Jeg også. Synes det hører med med 2 gangers servering i slike selskaper. Hvis dere velger kun 1 gangs servering, ville jeg iallfall opplyst om det før middagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 5. februar 2004 #5 Del Skrevet 5. februar 2004 Vi fikk kun 1 servering sist vi var i bryllup. Kommer til å velge to selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snorkie Skrevet 5. februar 2004 #6 Del Skrevet 5. februar 2004 Vi fikk kun 14 servering sist vi var i bryllup 14, ja det var jo litt lite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snorkie Skrevet 5. februar 2004 #7 Del Skrevet 5. februar 2004 Vi skal forresten også ha to serveringer (hjort). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 5. februar 2004 #8 Del Skrevet 5. februar 2004 14, ja det var jo litt lite rettet det jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 5. februar 2004 #9 Del Skrevet 5. februar 2004 Jeg regner vi skal ha en gangs servering, skal ha hjort el. reinsdyrfilè! Vi skal ha nattmat også, så jeg tror det skal blir nok mat..Føler at det holder med en gangs servering! Vi kommer i såfall til å opplyse om det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 5. februar 2004 #10 Del Skrevet 5. februar 2004 Vi sakl servere hovedretten 2 ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyren Skrevet 5. februar 2004 #11 Del Skrevet 5. februar 2004 Av denne type mat synes jeg det bør være servering 2 ganger og så kan man heller droppe nattmaten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 5. februar 2004 #12 Del Skrevet 5. februar 2004 Vi skal ha en gangs servering. Vi har forrett, hovedrett og dessert og ca. 1 time etter middagen et bugnende kakebord. Og der vi skal ha festen sa de at det ville ikke bli mere mat med to serveringer. De tok den maten de skal servere en gang og fordeler det på 2 serveringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 5. februar 2004 #13 Del Skrevet 5. februar 2004 Jeg også. Synes det hører med med 2 gangers servering i slike selskaper. Hvis dere velger kun 1 gangs servering, ville jeg iallfall opplyst om det før middagen. Helt enig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 5. februar 2004 #14 Del Skrevet 5. februar 2004 Vi var en tur til Bjørnsgard i dag og de sa at de alltid kune serverer hovedretten en gang. Det er visst vanlig. i skal ha fire retter, men selv når man har tre pleier de kun å serevere hovedretten en gang. Vitsen er jo ikke å forspise gjestene heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 5. februar 2004 #15 Del Skrevet 5. februar 2004 Vitsen er jo ikke å forspise gjestene heller! Men vitsen er vel at de blir mett? Jeg blir sjeldent mett av en servering. I alle fall når det er fest hele kvelden og dagen allerede har vært lenge... Men det er meg da... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 5. februar 2004 #16 Del Skrevet 5. februar 2004 Jo da, men er det ikke forrett og dessert også? Hvis porsjonene er rikelige, trengs det kanskje ikke to serveringer, særlig ikke hvis du serverer kjøtt, det er ganske mektig. Jeg tror ikke det forventes å ha to serveringer, jeg ville heller hatt en liten hvilerett (suppe, ostefat e.l.) for litt variasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 5. februar 2004 #17 Del Skrevet 5. februar 2004 Jeg er av den typen som aldri orker både forrett, hovedrett og dessert, så jeg hadde klart meg leeenge med en gangs servering...... Men jeg er ikke onkel Kåre på femognitti kilo heller da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 5. februar 2004 #18 Del Skrevet 5. februar 2004 Jeg er av den typen som aldri orker både forrett, hovedrett og dessert, så jeg hadde klart meg leeenge med en gangs servering...... Men jeg er ikke onkel Kåre på femognitti kilo heller da... Du har helt rett, det er ikke for oss småspiste damer sin del at det bør være to serveringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camie Skrevet 5. februar 2004 #19 Del Skrevet 5. februar 2004 Har tenkt litt på det der selv....vi skal ha forrett, hovedrett og dessert, hvor alle rettene serveres ferdig opplagt på tallerken. Da er det vel ikke vanlig at man får hovedretten 2 ganger?.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 6. februar 2004 #20 Del Skrevet 6. februar 2004 Har tenkt litt på det der selv....vi skal ha forrett, hovedrett og dessert, hvor alle rettene serveres ferdig opplagt på tallerken. Da er det vel ikke vanlig at man får hovedretten 2 ganger?.... Nei, når det er opplagt på tallerkenen er det ikke vanlig med flere serveringer. Men om det serveres fra serveringsfat forventer nok folk to serveringer (og forsyner seg deretter ved første servering) om de ikke har fått beskjed om noe annet. En bør i alle fall unngå slike missforståelser slik at ingen går sultne fra bordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå