Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som jente på sukker.no så er det enkelte ting jeg lurer litt på. Noen av de gutta jeg har kontakt med spør meg om jeg får mye mail, og jeg svarer jo da ærlig. Så spør jeg tilbake om han får mye mail og da får jeg som svar at det bare er meg han har kontakt med.

Er dette typisk for sukker? Og da klarer jeg ikke å la være å tenke at nå har han prøvd å ta kontakt med de jentene han aller helst vil ha kontakt med, og enten ikke fått svar eller avslag, så kommer han til meg og jeg er den eneste som svarer?? Er han da i det hele tatt interessert hehe..

Jeg er litt sånn at jeg prøver å gi folk en sjanse, men i enkelte tilfeller så bare vet jeg at... nei, det her ville aldri fungert. For eksempel er han kanskje for gammel for meg. Da har jeg noen ganger skrevet dette, at det er koselig at han tok kontakt, men pga aldersforskjellen så er det ikke noe jeg kunne gå videre med. Da ender de opp med å diskutere hvorfor han allikevel er bra, og da tenker jeg at nå har han misforstått. Så i slike tilfeller så lar jeg nå bare være å svare. Hva ville du foretrukket i et slikt tilfelle? Høflig avslag eller bare manglende svar?

Videoannonse
Annonse
Gjest Armule
Skrevet

Har en kompis som er på sukker, og det er ikke mange han snakker med der samtidig. Maks to på samme tid.

Hvilken type medlemskap han har har litt å si også, mener jeg på. Men det er vanlig at jentene flommer over av meldinger, mens med guttene er det skralt.

Skrevet

I min Sukker-periode fikk jeg mange avslag, just like real life:P. Noen var ærlige og selv om det er vondt med avslag, er det bedre enn hun ene jeg hadde kontakt med dritlenge. Prøvde å spørre om å møtes to ganger, men da så hun "tilfeldigvis" ikke disse meldingene. Plutselig brøt hun all kontakt og forsvant.

Vil tro det er litt bullshit/smigring når de sier du er den eneste de har kontakt med.

Skrevet

Er du ikke interessert så er det beste å ikke svare i det hele tatt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke rart om man bare har kontakt med ei samtidig? Jeg sender jo ut til flere, men når jeg får svar fra ei og prøver å få til en date så er det kun henne jeg satser på. Jeg må ta ting litt i serie, eller blir det bare rot.

Men det går ufattelig tregt da, å gjøre det sånn. For mange jenter på nett virker jo å være så usikre at det øyeblikket man foreslår å møtes så stikker de av. Prøver jo å ikke spørre for tidlig også da, men orker ikke lenger å sende meldinger i månedsvis med noen uansett hvem de er. Det er altfor liten sannsynlighet for at det klaffer IRL, uansett person, til at det er verdt å bruke for mye tid foran tastaturet på samme person. Da får man sitte der til man blir gammel og grå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker egentlig å møte de jeg prater med relativt fort, men liker liksom å vite at han vil møte/skrive med meg fordi han synes jeg virker interessant, ikke fordi nesten alle andre jenter sier nei eller ikke svarer.. Det trenger vel ikke å være sånn, men begynner jo å lure når jeg vet hvor vanskelig det er for gutta og få kontakt der inne..

TS

Skrevet

Jeg har en kamerat som har ligget med sikkert 30-40 jenter fra Sukker. Dette er "cluet":

1) Han har et bedre profilbilde enn 90% av de andre gutta. Bildet tilsier at han er kul, laid-back og sosialt vellykket (og at han generelt ser rimelig bra ut).

2) Når jenter først går inn på profilen har han en profiltekst som signaliserer at han er en hyggelig "kjærestegutt", men samtidig en utadvent og kul fyr som liker å feste og møte folk (ikke en geeky og needy fyr som ikke møter andre folk og kan finne seg ei dame IRL).

3) Når jenter da svarer (fordi han er kulere og råere enn de andre beta-hannene som utgjør 99% av Sukkers mannlige medlemsmasse) fremstår han som en hyggelig og normal fyr. Han prøver ikke for hardt å være kul, samtidig som han gir rett mengde oppmerksomhet og opptret sosialt adekvat.

Han bygger da nok "comfort" med jenta til at hun føler seg trygg på at det ikke vil bli kleint med en date.

4) Fyren er blid, hyggelig og får jenta til å le og kose seg på date. De prater om litt "alvorlige" ting (syn på forhold etc.), men flørter og tulller masse også.

5) Jenta blir veldig betatt og vil ha en ny date, ting går enda bedre og jenta finner plutselig ut at det er fort gjort å miste trusa i en slik setting.

...jeg er ikke denne fyren, men jeg har dratt en del damer fra andre nettsider for å "teste ut" denne typen dating. Jeg har en håndfull damer gående nå, og det er helt OK damer. Ei er faktisk veeeeeldig all right. Hyggelige jenter finnes overalt, gitt, også på nettet. Bare synd norske gutter får en ekstremt angst i møte med jenter og gjør fryktelig mye rart som følge av nervøsitet og dermed blir stemplet som "weirdos".

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke supermedlem, men får nok av henvendelser hvis jeg er pålogget. Dessverre er mange av disse lite aktuelle, jeg prøver å være hyggelig og besvare, men blir også av og til kjeftet ut hvis jeg avviser noen, blir overrasket over at noen tror de kan krangle seg på date!. Noen gir jeg en sjangse og skriver litt med, og blir positivt overrasket. Andre kan se passende ut på bilde, men skriver seg ut etter noen få setninger. De uaktuelle blir lost in communication.

Opplever også å ikke få svar fra menn jeg sender melding til, noen bare svarer ikke (like greit), og andre unnskylder seg med at de dater og vil finne ut av det (flott!), og noen svarer at de ikke vil date noen med 2 barn. Dveler selvsagt ikke av det.

De jeg liker får trenger jeg ikke lang tid på å bestemme meg for å møtes til date. De jeg har truffet har stort sett stemt med forventningen, med noen få unntak. Det er imidertid langt å gå derfra til gjensidig kjemi.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en kamerat som har ligget med sikkert 30-40 jenter fra Sukker. Dette er "cluet":

1) Han har et bedre profilbilde enn 90% av de andre gutta. Bildet tilsier at han er kul, laid-back og sosialt vellykket (og at han generelt ser rimelig bra ut).

2) Når jenter først går inn på profilen har han en profiltekst som signaliserer at han er en hyggelig "kjærestegutt", men samtidig en utadvent og kul fyr som liker å feste og møte folk (ikke en geeky og needy fyr som ikke møter andre folk og kan finne seg ei dame IRL).

3) Når jenter da svarer (fordi han er kulere og råere enn de andre beta-hannene som utgjør 99% av Sukkers mannlige medlemsmasse) fremstår han som en hyggelig og normal fyr. Han prøver ikke for hardt å være kul, samtidig som han gir rett mengde oppmerksomhet og opptret sosialt adekvat.

Han bygger da nok "comfort" med jenta til at hun føler seg trygg på at det ikke vil bli kleint med en date.

4) Fyren er blid, hyggelig og får jenta til å le og kose seg på date. De prater om litt "alvorlige" ting (syn på forhold etc.), men flørter og tulller masse også.

5) Jenta blir veldig betatt og vil ha en ny date, ting går enda bedre og jenta finner plutselig ut at det er fort gjort å miste trusa i en slik setting.

...jeg er ikke denne fyren, men jeg har dratt en del damer fra andre nettsider for å "teste ut" denne typen dating. Jeg har en håndfull damer gående nå, og det er helt OK damer. Ei er faktisk veeeeeldig all right. Hyggelige jenter finnes overalt, gitt, også på nettet. Bare synd norske gutter får en ekstremt angst i møte med jenter og gjør fryktelig mye rart som følge av nervøsitet og dermed blir stemplet som "weirdos".

Høres veldig kjent ut, og jeg har helt sikker datet noen av disse. Det er morsome og bra dates hvor jeg føler meg bra. Nå er jeg dårlig til å ta av meg trusa, og da stopper det opp. Men har fått noen "gå ut kompiser" som jeg tror er i denne kategorien. Forstår at damer lar seg sjarmere, men overrasker meg litt hvor langt enkelt menn er villige til å gå for å få en dame i seng. Det må da være enklere måter, men forstår jo at det er jakten som er spennende.

Har ikke vel bare datet ett par stykker hvor jeg har tenkt at dette er galskap. De fleste er veldig hyggelige, men mangler kanskje litt gnist som type "alfahannene/players" har.

Selv mister jeg nok mer og mer troen på sukker som virkemiddel til å finne mannen i livet mitt. Men det er vel neppe noe mer suksess å finne en på byen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror faktisk det er en del sant i det Konservativ mann skriver... har selv vært borti typen. Det som er viktig å tenke på er at en sånn mann faktisk HAR den sosiale kompetansen og mye av det en kvinne ønsker seg, greit at han er useriøs, men en føler seg likevel bra på date med en sånn fyr. Noe annet som er litt morsomt, er at han jeg møtte, selv om han altså brukte sånn taktikk, var mye mer sjenert enn jeg er vant med når det kom til stykket...

Men tilbake til tema: Jeg tror menn flest blir kontaktet mye sjeldnere enn jentene. Eksen min var også på sukker etter at det ble slutt mellom oss, og han ga meg inntrykk av at han ikke fikk mye post og stort sett måtte kontakte folk selv. Han ser bra ut, med utstråling både på bilder og irl, og hadde en velskrevet, om enn litt sær, profil. (kan legge til at han har møtt to jenter via nettet på et par mnd, og falt for begge, så han har større hell enn meg).

Jeg får meldinger av nye nesten hver dag jeg er pålogget, i hvert fall i snitt. De aller fleste uinteressante, men definitivt noen bra. Får ikke alltid svar om jeg sender melding først, men tja, i rundt 50 % av tilfellene, tipper jeg. Er ganske sikker på at det må være langt flere menn enn kvinner registrert? Samtidig som jeg tror menn er mer ukritiske til hvem de skriver til, og oftere skriver til jenter som er langt utenfor deres nivå...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder dette med dating så må man huske på at det er 10 ganger vanskeligere for en mann enn for en dame. Du skal være rimelig avskrekkende som jente hvis du ikke skal få deg noe. For menn er det nok litt vanskeligere. Som mann må man jobbe mye mye mer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har på følelsen av det er en liten gruppe menn (5-10%) kanskje, som alle jentene synes er interessante. Mens gutta har et mye bredere "interessefelt", og at kanskje 60-70% av jentene er interessante for de fleste guttene i større eller mindre grad. Vi hører jo stadig om at menn klager over lite interesse fra det motsatte kjønn mens det er omvendt for jentene.

Skrevet

Som jente på sukker.no så er det enkelte ting jeg lurer litt på. Noen av de gutta jeg har kontakt med spør meg om jeg får mye mail, og jeg svarer jo da ærlig. Så spør jeg tilbake om han får mye mail og da får jeg som svar at det bare er meg han har kontakt med.

Er dette typisk for sukker? Og da klarer jeg ikke å la være å tenke at nå har han prøvd å ta kontakt med de jentene han aller helst vil ha kontakt med, og enten ikke fått svar eller avslag, så kommer han til meg og jeg er den eneste som svarer?? Er han da i det hele tatt interessert hehe..

Cluet er jo at man må gi inntrykk av at man mld med flere.., ellers sier han jo indirekte at "nei, du er mitt eneste håp her inne, ingen andre liker meg", og det er jo ikke spesielt attraktivt.

Bedre å dra en hvit løgn da, og si at man snakker med 4-5 andre, selv om det er enveis kommunikasjon heh...

Ellers er det nok ikke mange menn som har svarrate på over 50%.

Rett og slett fordi mange av damene ikke er tilgjengelige, av forskjellige grunner, det er det ikke alle som skjønner.

Å melde med fler enn 6-7 berter av gangen blir bare stress forresten, problemet er at svarraten går opp og ned, og når et par tre av damene du sendte mld til for en uke siden som du helt hadde glemt svarer i tillegg til de andre du dealer med, og de du har avtalt date med skal pleies, så kan det bli litt stress..

AnonymBruker
Skrevet

Og hvordan kan man gjenkjenne en player før man har møtt de da, eller evt på første date? Greit å vite før man kaster bort tida på noe sånt!

Regner med at de ikke har stor hårete ører og slikt som er veldig tydelig hehe

Skrevet (endret)

Og hvordan kan man gjenkjenne en player før man har møtt de da, eller evt på første date? Greit å vite før man kaster bort tida på noe sånt!

Regner med at de ikke har stor hårete ører og slikt som er veldig tydelig hehe

Det har først og fremst med utseende og oppførsel å gjøre.

Bra utseende = større sannsynlighet for å være en såkalt player.

Mange flotte og store ord (komplimenter) = større sannsynlighet for å være en såkalt player.

Så egentlig er det helt logisk.

Endret av Steinar40
AnonymBruker
Skrevet

jaggu ikke lett å vite hva man skal tro om mannfolk nei :P

Kan jo ikke stole på at noen har ærlige hensikter :P

Skrevet

jaggu ikke lett å vite hva man skal tro om mannfolk nei :P

Kan jo ikke stole på at noen har ærlige hensikter :P

Helt riktig.

Og akkurat dette er en av livets viktigste leveregler. Du kan ikke stole på noen (andre enn deg selv).

Skrevet

Helt riktig.

Og akkurat dette er en av livets viktigste leveregler. Du kan ikke stole på noen (andre enn deg selv).

Korrekt... det er et faktum, men samtidig også litt trist.

Skrevet

Korrekt... det er et faktum, men samtidig også litt trist.

Det er mye som er trist, men hjelper det noe?

Gjest Anna.S
Skrevet

Det er ikke trist at man kun kan stole på seg selv. Hvorfor skal man være avhengig av noen andre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...