Gå til innhold

Blir forbanna på andre folk med hund.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her er hva som gjør meg forbanna:

Venner, familie, bekjente, naboer etc. med hund som gir hunden DRITT, lar den spise alt, og mater den fra bordet - ja vi snakker iskrem, reker, saft (!!), potetgull etc.

Også blir de små irriterte på MEG når jeg sier klart ifra at de IKKE får gi min hund noe sånt! Kun hundegodt eller tørrfor eller lignende hvis de MÅ gi noe. Jeg kan si det mange ganger, og alikevel, plutselig kan de prøve å gi hunden min noe, en skulle gi henne druer her en dag. Herregud, jeg blir bare ufattelig provosert av dette.

Jeg får lyst til å gi dem et langt sint foredrag om hva en HUND er og hva en baby er. Hva en hun spiser og IKKE spiser (seriøst? potetgull og iskrem?? JA, hunden spiser det, men det er ikke bra for den, og den trenger det ikke, skjønner ikke folk dette? Virkelig?) Men jeg har ikke sagt noe til de, sier bare at min hund ikke skal ha det.

En annen ting er at de skal bære hennne og kose med henne hele tiden, det er selvsagt koselig at de vil det, og hun er glad i kos, og leke med barn etc. Men det blir jo altfor mye. Prøver å forklare, til voksne, at nå har hun lekt og kost i flere timer, nå går hun og legger seg vekk fra oss, la henne være. Men de vil gå bort og løfte henne opp.

Jeg går på do, eller rydder av bordet, og vips så har noen løftet henne opp. Selvfølgelig blir jeg da den sure, overbeskyttende kjærringa som sier at de skal sette henne ned og la hunden komme til de.

Hunden min er også liten, neida, ikke Chihuahua, men det blir ofte litt mye med andre store hunder som skal leke med henne, eller markere seg. Eiere ser ikke ut til å oppfatte dette og ta hunden sin vekk, eller forsøke å roe litt. Så jeg må igjen si fra om dette.

Det er visse hunder jeg neker å komme på besøk til meg, store hunder som plager hunden min, dette er hennes hjem og hun skal ikke føle seg dominert og trakkasert her. Dette skjønner de ikke, og er fornærma på meg. Det har også vært et issue med folk som bare møter opp med hundene sine og ikke spør på forhånd, er det virkelig bare jeg som syntes dette er veldig frekt?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg, men samtidig lurer jeg på om du kanskje også overdriver litt. Du får passe på slik at det plutselig ikke bare er du og hunden som sitter der, når ingen vil komme på besøk fordi du er så sinna om alt..Setter det litt på spissen da - men så klart så må du sette grenser slik at folk ikke gir hunden din mat hun/ham ikke har godt av eller plager henne.

• Liker 1
Skrevet

Selvopptatte idioter hele gjengen. De gir vel hundene sjokolade også tenker jeg, og driter i om hunden kan bli syk av det.

Går ikke an å banke vett inn i hodet på slike folk, de er immune mot informasjon og logikk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg, men samtidig lurer jeg på om du kanskje også overdriver litt. Du får passe på slik at det plutselig ikke bare er du og hunden som sitter der, når ingen vil komme på besøk fordi du er så sinna om alt..Setter det litt på spissen da - men så klart så må du sette grenser slik at folk ikke gir hunden din mat hun/ham ikke har godt av eller plager henne.

Ja, er derfor jeg ikke sier noe. Har ikke tenkt å komme med tips og råd og være belærende, alle hunder er jo forskjellige, hvis de gjør det sånn så grei, men de må respektere at jeg har andre regler enn de for min hund. Men jeg hadde sagt noe om de var slemme med hunden da, men det er de jo ikke. Men jeg har sagt litt til en nabo som gir hunden litt mye rart godteri og slikt, hunden er jo også litt tjukk og da er det ehm.. ja jeg syntes faktiske det dyremishandling. Men jeg sa bare noe litt forsiktig og høfelig da. Men sier stort sett ingenting, bare at de ikke skal gjøre sånn eller gi sånn til min hund. Men noen ganger koker det litt innvendig når de sitter og gir hunden pannekaker fra bordet og litt senere sier "fy, ikke tigge, gå og legg deg" til hunden.

Uansett så kjenner vi heldigvis mange andre hunder som kommer på besøk og alt går helt fint :) De leker og koser seg og vi lar de være og ingen gir de noe menneske mat. Dette er stort sett folk jeg har blitt kjent med etter jeg fikk hund. De som har litt forskjellig syn på hundeoppdragelse enn meg er ofte folk jeg har kjent lenge, venner og familie. Ikke er de særlige opptatte av å gå tur med hunden heller, de MÅ jo, så de gjør det. Det var en av hovedgrunnene til at jeg fikk hund, for å gå på turer med den. Jeg skjønner ikke hvorfor folk får seg hund når de ikke er så interessert i tur-biten. Dette er jo største delen ved å ha hund. ALLE hunder trenger mosjon hver dag. (og jada, det finnes unntak med hunder på gårder som flyr rundt alene på store områder og mosjonerer seg etc. ) men vi bor i en by og ingen av de jeg kjenner har store hager. Hvis du ikke liker å gå tur - IKKE få deg hund, tenker nå jeg.

Skrevet

Jeg er en av dem som faktisk ikke blir glad når jeg hører at folk skal få seg en hund, nettopp av grunner som TS nevner. For meg virker det som om flertallet vet for lite om hund, de burde sette seg skikkelig inn i hundehold og hvordan hunder fungerer før de skaffer seg en. Spesielt ille hvis de har barn. *grøss*

Jeg har alltid vært streng med hva andre får gjøre med min hund, og kommer til å fortsette med å være det.

• Liker 1
Skrevet

det er desverre mange av de der ute, mange triste liv hunder lever i dag, lever på fet menneskemat og får bare gå ut i hagen på do :s

mine hunder kan få noen rester fra middagsbordet som kjøtt og ris, pasta og annet som jeg ikke har brukt krydder og salt på.

som godbiter bruker jeg, stekte nakkekoteletter, fiskekaker og kyllingfilett, mine er litt kresne på det vanlige hundegodteriet.

men å gi hunden chips, is, sjokolade osv :O håreisende!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...