AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 Er det noen som har noen gode tips og triks til trening på ferieturer? Normalt så løper jeg i mye motbakker, trener styrketrening og svømming. Dit jeg skal har jeg ikke tilgang på en bakke større enn en maurtue, heller ikke svømmebasseng, og ikke treningsstudio, skal på flatlandet langt unna havet. Jeg har tilgang på flate joggeløyper, tror jeg, men det er forferdelig kjedelig. Så har jeg tilgang på trapper, det er bedre.
Gjest Tidssone Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 Kroppen har godt av en uke uten trening. Selv pleier jeg å kjøre litt styrke på hotellrommet første uken av toukersferier. Den siste uken har jeg helt fri. Start dagen med en joggetur på flatmarken, så er du ferdig med det og kan nyte resten av dagen?
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #3 Skrevet 10. juni 2012 Jeg glemte å nevne noe vesentlig, det er ikke bare en uke, det er 6 uker i år.. Noe er kombinert med jobb, da stiller det seg litt annerledes? Beklager den detaljen
Gjest *Maja* Skrevet 10. juni 2012 #4 Skrevet 10. juni 2012 Jeg pleier alltid å jogge på ferier. Men siden du synes det er kjedelig så hadde ikke jeg så mye å komme med
Gjest Cuntzilla Skrevet 10. juni 2012 #5 Skrevet 10. juni 2012 Er det ikke litt mer spennende å jogge på ferie da? Nye ting å se, bli kjent med stedet man er på, og sånn? Jeg trener ikke på ferie, men har vært på tur med en jogger og hun kom alltid tilbake heseblesende og hadde funnet nye fine steder og restauranter.
Gjest Tidssone Skrevet 10. juni 2012 #6 Skrevet 10. juni 2012 Hvor mye vekt pleier du å bruke til vanlig når du trener styrke?
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #7 Skrevet 10. juni 2012 Maja: Ja, jeg synes det er kjedelig å jogge på flata, jeg elsker å jogge/løpe i bratte bakker og sånn MEN, joggisene blir med på ferie, vet aldri, etter 2 dager er jeg vel så rastløs at jeg kan race rundt joggeløypa 10 ganger.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #8 Skrevet 10. juni 2012 Hvor mye vekt pleier du å bruke til vanlig når du trener styrke? Har ikke stang, bruker hantler på 18kg hver, da trener jeg alle øvelser litt tyngre enn de er. Ettbensmarkløft/knebøy osv, og øvelser på benk/bordplate Eller fyller bag/sekk med vekt og tar utfall og knebøy. Har lest om Pistol squats og slike ting, det å gjøre øvelser enda vanskligere når man bare har kroppsvekt tilgjengelig. Får sikkert gjort noe i trappene også?
Gjest *Maja* Skrevet 10. juni 2012 #9 Skrevet 10. juni 2012 Maja: Ja, jeg synes det er kjedelig å jogge på flata, jeg elsker å jogge/løpe i bratte bakker og sånn MEN, joggisene blir med på ferie, vet aldri, etter 2 dager er jeg vel så rastløs at jeg kan race rundt joggeløypa 10 ganger. Men om du hører på digg musikk og løper litt intervaller etc så kan kanskje det sprite joggingen på flata litt opp?
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #10 Skrevet 10. juni 2012 Men om du hører på digg musikk og løper litt intervaller etc så kan kanskje det sprite joggingen på flata litt opp? Hm, ja god ide! Takk for påminnelsen forresten, mp3 må med
Klips Skrevet 11. juni 2012 #11 Skrevet 11. juni 2012 (endret) Har ikke stang, bruker hantler på 18kg hver, da trener jeg alle øvelser litt tyngre enn de er. Ettbensmarkløft/knebøy osv, og øvelser på benk/bordplate Eller fyller bag/sekk med vekt og tar utfall og knebøy. Har lest om Pistol squats og slike ting, det å gjøre øvelser enda vanskligere når man bare har kroppsvekt tilgjengelig. Får sikkert gjort noe i trappene også? Det er sånne ting jeg har tenkt å basere meg på. Men er ikke ettbens knebøy samme som pistol squats? Uansett, jeg tenker å kjøre det (pistol squats) evt spensthopp/hoppe opp på en høy kasse el.l., har vi noe å feste føttene i kan vi kjøre nordic hamstring, pushups kan gjøres på en arm (har jeg hørt, aldri prøvd ) eller med klapp hvis vanlige blir for lett. Ligger masse bra tips på youtube, og Zuzana Light følger jeg på face selv om jeg aldri har testet øktene hennes. Tror det kan bli gøy å finne på sommertreningsprogram jeg Endret 11. juni 2012 av Klips
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #12 Skrevet 11. juni 2012 Har du med PC kan du bruke treningsDVD og mange trenger du ikke noe utstyr til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå