Gjest Carmelita Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 Er nysgjerrig på produkter fra LUSH, til både hår og kropp. Hvilke erfaringer har du? Hvordan er produktene sammenliknet med andre merker?
Almarea Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 Jeg har prøvd dark angels ansiktsskrubb, den liker jeg kjempegodt. Ellers har jeg god erfaring med Big sjampoen, sjampobarene og Veganese balsamen, de kan jeg trygt anbefale. Lillasjampoen Daddy-O måtte jeg bare legge bort, den lukta så sterkt gammel dame at jeg ble uvel av å bruke den. Jeg kan ikke fordra body butterbarene deres, bare søl, kliss og ingen fuktighet! Jeg synes de har mange spennende og gode produkter, som skiller seg ut fra mye annet man kan få kjøpt. Liker også at de ikke tester på dyr. Men se opp for parabener og sls, hvis du prøver å unngå det, så anbefaler å lese ingredienslisten nøye før du kjøper da det finnes i noen av produktene. Ellers er det lurt å handle fra den britiske siden, hvis du skal kjøpe på nett. Mye billigere enn den norske siden.
Børil Skrevet 10. juni 2012 #3 Skrevet 10. juni 2012 Har prøvd noen få produkter. Det eneste av dem jeg virkelig ikke likte og angrer på at jeg kjøpte var Ultrabland sminkefjerner. Den var altfor fet, luktet vondt og fjernet ikke maskaraen. Tommelen ned. Men jeg liker veldig godt Olive Branch dusjgele, American Cream-balsam og sjampoen i fast form (har prøvd både den med glitter (den heter "shine" et eller annet - ultimate shine?) og karma komba - begge var gode). Har litt lyst på vanillary parfymstift, men har dårlig råd for tiden og har ikke samvittighet til å bruke penger på sånt men er innom Lush og prøver den med jevne mellomrom (lol).
Rosenrød Skrevet 10. juni 2012 #4 Skrevet 10. juni 2012 Jeg hadde en body lotion fra Lush som jeg tror het Dream Cream, den var god!
challenger Skrevet 10. juni 2012 #5 Skrevet 10. juni 2012 Liker godt de masasje-barene deres, som også kan brukes som bodylotion. De skal smelte inn i huden, og de kommer i mange herlige dufter:) Er også fornøyd med mange av såpebarene til Lush. Men anbefaler deg virkelig å prøvelukte produktene først, for det er mye fra Lush som lukter rimelig ille!
Gjest Carmelita Skrevet 11. juni 2012 #6 Skrevet 11. juni 2012 Takk for svar. Har lest litt om Lush i helgen og begynner å bli skeptisk. De fleste anmeldelsene jeg har funnet sammenlikner feks shampoene med vanlig "butikkshampo". Min erfaring er at frisørshampo er bedre enn butikkshampo, og jeg har derfor holdt meg til det. Det er kanskje snobberi, men... Vil uansett ha shampo som gir håret mitt like mye som feks Kerasrase og Joico.
Jenna Skrevet 11. juni 2012 #7 Skrevet 11. juni 2012 Synes de solide shampoene er genial når jeg er ute å reiser. Favoritten er seanic. Big shampoen er også bra. De har mange herlige boblebiter og badebomber. Desverre har jeg ikke badekar, så jeg får bare brukt det når jeg er på besøk hos familien. Honney I washed the kids såpen har en helt herlig honning lukt.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #8 Skrevet 11. juni 2012 Mitt hår blir flott med BIG shamp og Jungle balsam. Balsamen lukter veldig sterkt og spesiellt men jeg liker den. Produktene kan ikke sammenliknes med frisørprodukter eller fra butikkhyllen. De er på en måte i sin egen kategori. 1
Strixvaria Skrevet 11. juni 2012 #9 Skrevet 11. juni 2012 Jeg bruker nesten utelukkende Lush-produkter, men skal prøve å begrense meg litt her.. Jeg er hyperallergisk, og tåler nesten ingenting, verken sminke, body lotion eller lignende. Men jeg har til gode å finne noe på Lush jeg ikke tåler! I tillegg vil jeg ikke bruke penger på noe et dyr har måttet lide for, og Lush kan virkelig sakene sine i forhold til alt som har med dyretesting, silikon (som finnes i masse produkter og som ikke er bra for huden eller håret) og råvarer. Ansiktsmaskene med blåbær har faktisk blåbær i seg, og alle maskene (unntatt de på boks) er helt ferske (de norske lages i Trondheim og sendes i kjølebil eller noe, ettersom jeg har skjønt), laget fra bunnen av. Siden jeg har mye problemhud (særlig hvis jeg er stressa) er jeg en flittig bruker av ansiktsmaskene. Liker særlig Ayesha (den sterkeste, klarner opp alt!), Cupcake og Catastrophe Cosmetic. Har nettopp prøvd meg på Brazened Honey, og er superfornøyd! Dette er masker som faktisk gjør noe for huden, i motsetning til det drittet man får kjøpt på "pose" hos feks H&M og lignende. Jeg bruker helst bare såpe fra Lush, og har mange favoritter. En ting som forsåvidt både er positivt og negativt er at de ofte kommer med nye såper, og derfor forsvinner enkelte produkter etter en tid. To av mine favorittsåper har dessverre gått ut av produksjon, men jeg har et par liggende (kjøpte en del når jeg fant ut at de ikke skulle lages mer, eheh).. Men jeg er veldig glad i Figs and Leaves, da denne ikke lukter for voldsomt, og heller ikke søtlig (noe jeg synes er ekkelt), pluss at den fungerer utmerket som scrub I begynnelsen var jeg superskeptisk til fast shampo, men nå ergrer jeg meg over å måtte bruke shampo på flaske (som er både stappet med silikon og annen kjemisk gift, samtidig som det er lite miljøvennlig + at jeg må bruke store mengder pga stort, tykt hår). Shampobarene er superpraktiske; veier nesten ingenting, og holder lenger enn 3 shampoflasker gjør, selv til mitt hår. Er veldig glad i den som heter "New", da den minner meg litt om jul (kanel ). Skal kjøpe Seanic neste gang, for den lukter så goooodt Ellers bruker jeg hårkur, body lotion (Sympathy for the Skin), fotkrem (får helt jævlige hæler - bruker Pied de Pepper, men den produseres dessverre ikke lenger), leppeskrubb (Sweet Lips, som for øvrig smaker DIGG!) ansiktsvann (Breath of Fresh Air), og jeg driver å tester ut diverse hudkrem for å finne en jeg trives med. Det finnes selvsagt enkelte produkter som ikke gir meg noe, f.eks Oatifix, men den fungerer best for de som har tørr hud. Også må jeg si at den dusjsåpa som heter Glögg (juleprodukt), vel, den lukter digg (julelukt med masse kanel), men "etterlukta" satt i hele leiligheten i flere måneder etterpå, og i alle klærne mine, gardiner osv. Og dét lukta IKKE godt. Så akkurat den skal jeg styre unna. Happy Hippy dusjsåpe derimot, som dufter herlig friskt av sitron, er en sikker vinner Dette ble litt voldsomt, men jaja.. Jeg er hvertfall STOR fan (som alle sikkert skjønte).. 2
Strixvaria Skrevet 11. juni 2012 #10 Skrevet 11. juni 2012 Kan også legge til at jeg tidligere har brukt shampo og balsam fra Redken, men det er som AB over meg (#8) sier, produkter fra Lush kan ikke sammenlignes med frisøren, det er rett og slett noe helt annet!
Miah Skrevet 11. juni 2012 #11 Skrevet 11. juni 2012 (endret) Mask of Magnaminty er nyyydelig! Veldig grønn, lukter herlig, frisk og god! PS: Sjampobarene inneholder SLS, så de er ikke for alle. Langt fra. Endret 11. juni 2012 av Miah 1
Gjest Nica. Skrevet 11. juni 2012 #12 Skrevet 11. juni 2012 Jeg har bare dårlige erfaringer med Lush, dessverre. Syntes ikke det lukta godt, og reagerte veldig på såpene. Kjentes ut som det er mye parfyme i?
Strixvaria Skrevet 12. juni 2012 #13 Skrevet 12. juni 2012 Jeg har aldri reagert på såpene, men det er jo forskjell på dem også. Har en tendens til å holde meg til mine "faste" pga allergien, så jeg vet ikke hvordan alle de andre er. Husker du hvilke du har prøvd?
mari4ever Skrevet 12. juni 2012 #14 Skrevet 12. juni 2012 Dream cream fra Lush er min favoritt body lotion på høsten/vinteren. trekker godt inn og gir masse fuktighet og fett:) the olive bransh er og favoritten gjennom en kald vinter. luker helt nyydelig og den pleier huden i tilegg. har prøvd coco lotion for eksemen min på hendene men denne var fæl. anbefales ikke.
Gjest Nica. Skrevet 12. juni 2012 #15 Skrevet 12. juni 2012 Jeg har aldri reagert på såpene, men det er jo forskjell på dem også. Har en tendens til å holde meg til mine "faste" pga allergien, så jeg vet ikke hvordan alle de andre er. Husker du hvilke du har prøvd? Jeg sjekka siden nå, og det ser ut som de er ute av produksjon. Er noen år siden da, så er ikke så rart . Det blir vel sikkert som at mange reagerer på Decleor, selv om (eller fordi?) de er helt naturlige. Trenger ikke å være noe galt med produktet i seg selv .
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #17 Skrevet 12. juni 2012 jeg synes det er dumt at de reklamerer med at produktene er så naturlige, også inneholder de både sulfater, masse parfyme og parabener 5
Karmosin Skrevet 13. juni 2012 #18 Skrevet 13. juni 2012 Jeg har i grunnen alltid oppfattet det som at Lush kjører på veganer/vegetarianer-vennlige produkter, miljøvennlighet og at produktene er håndlaget med kjærlighet, ikke som at de markedsfører seg som enormt naturlige i forhold til andre. Kjærligheten omfatter jo også sulfater og voldsomt mye parfyme, dessverre. Det er en haug Lush-produkter jeg ikke tåler, og de jeg kjøpte foretrakk jeg å handle på nett så jeg slapp å vasse rundt i stanken i butikken og slite med rennende, stikkende nese i timesvis etterpå. Jeg har imidlertid gitt opp Lush, etter at de begynte å pushe Toothy Tabs som er SKADELIGE for tennene ved bruk mer enn en gang i blant. Negative produktanmeldelser blir slettet fra nettsidene, viser det seg, fordi jeg prøvde å legge inn en mild påminnelse til eventuelle kjøpere om at dette må ikke brukes daglig. Lush er faktisk ikke villige til å innrømme at de lager et produkt som kan være skadelig for emaljen, eller til å opplyse på nettsidene om at TT ikke skal brukes daglig, og de bruker det tilbakeviste tøyseargumentet om at fluor er skadelig for tennene i markedsføringen sin. 1
Frua Skrevet 13. juni 2012 #19 Skrevet 13. juni 2012 Lush har noen produkter som er fri for alt som er skummelt. Spør i butikken eller les på nett. Husker ikke alle produkter det gjelder men det er iallefall King of skin bodybutter, full of grace serum og en av massasjebarene. Jeg har mange Lush favoritter men det jeg oftest kjøper er nok såpestykkene, massasjebar og Big shampo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå