Gå til innhold

Ixia, Rhodos osv.

Anbefalte innlegg

Gjest Bobler
Skrevet

Vi skal til Ixia om noen uker. Er det noe vi MÅ se i nærheten? Gubben vil gjerne på en slik fantastisk strand med hvit sand og lyseblått hav, hvor bør vi dra da? Slik jeg forstod det var ikke stranden superflott på ixia pga vinden.

Er det greit uteliv der, eller bør man ta turen til rhodos hvis man skal en tur ut for å drikke?

Ellers vil jeg gjerne vite alt som er verdt å vite :)

Skrevet

For finere strender dra til Lindos. Ta samtidig turen opp på akropolis gjerne på eselryggen for å gjøre det litt spesiellt. Også Faliraki kan skilte med brukbare strender. Det finnes også en rolig strand inne i Rhodos by. Husker ikke navnet,men det er den lengst fra ixia da på den andre siden av byen helt i enden av den gamle bydelen på utsiden der.

Ixia er en praktisk plass å bo på i og med kort vei inn til Rhodos by og gode bussforbindelsef. Bortsett fra det så er strendene steinete, mye bølger og stedet består stort sett av en trafikert hovedvei. Man går på fortauet og det er noen restauranter, butikker og hoteller,men skal man ha en koselig bytur så tar man bussen in til Rhodos by.

Koselig å vandre rundt i den gamle bydelen i Rhodos by. En dagstur til Symi er også verdt å få med seg.

Så ingen utesteder a la ut å drikke steder i Ixia så da må man nok inn til Rhodos by.

At det blåser mer i Ixia er bare deilig når det er så varmt.

Gjest Bobler
Skrevet

For finere strender dra til Lindos. Ta samtidig turen opp på akropolis gjerne på eselryggen for å gjøre det litt spesiellt. Også Faliraki kan skilte med brukbare strender. Det finnes også en rolig strand inne i Rhodos by. Husker ikke navnet,men det er den lengst fra ixia da på den andre siden av byen helt i enden av den gamle bydelen på utsiden der.

Ixia er en praktisk plass å bo på i og med kort vei inn til Rhodos by og gode bussforbindelsef. Bortsett fra det så er strendene steinete, mye bølger og stedet består stort sett av en trafikert hovedvei. Man går på fortauet og det er noen restauranter, butikker og hoteller,men skal man ha en koselig bytur så tar man bussen in til Rhodos by.

Koselig å vandre rundt i den gamle bydelen i Rhodos by. En dagstur til Symi er også verdt å få med seg.

Så ingen utesteder a la ut å drikke steder i Ixia så da må man nok inn til Rhodos by.

At det blåser mer i Ixia er bare deilig når det er så varmt.

Lindos skal jeg merke meg. Esler er nok uaktuelt, jeg vil gjerne men han fjompen jeg drar med er livredd alt som heter esel, ponni eller hest :ler:

Vi har basseng på hotellet, og vil bruke det mest. Men vil gjerne ta en tur en dag for å se en av disse nydelige strendene :) Rhodos skal vi absolutt dra inn til en dag, skjønt det at Ixia ikke er best der. :)

At det blåser er nok deilig ja, blir fort varmt slike ssteder :)

Takk :)

Skrevet

Kallithea beach er ei koselig lita strand, veldig flott der:-)

Gjest Bobler
Skrevet

Kallithea beach er ei koselig lita strand, veldig flott der:-)

Litt vel langt da, tar 9 timer hvor 8 timer er på båt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...