Bergenspike Skrevet 5. februar 2004 #1 Skrevet 5. februar 2004 Jeg tok og fikk til resultat: Rent gatebergensk Du snakker uforfalsket, ujålete gatemål.
Gjest sexysadie Skrevet 5. februar 2004 #2 Skrevet 5. februar 2004 Jeg høres bare ut som om jeg kommer ifra sandnes.
liv Skrevet 5. februar 2004 #3 Skrevet 5. februar 2004 Nokså penbergensk Du har "dannet" tale, men med et lite innslag av gatemål (vært i bergen en gang da! så litt stolt..)
Gjest Seleena Skrevet 5. februar 2004 #4 Skrevet 5. februar 2004 Moderat gatebergensk Du snakker et folkelig språk med et snev av "dannet" tale. No bur ikkje eg inne i sjølve Bergen.....
monja Skrevet 5. februar 2004 #5 Skrevet 5. februar 2004 Rent gatebergensk Du snakker uforfalsket, ujålete gatemål. Og jeg som har vært i Bergen en gang i hele mitt liv?!?
LilleBille Skrevet 6. februar 2004 #7 Skrevet 6. februar 2004 Nokså penbergensk Du har "dannet" tale, men med et lite innslag av gatemål. :o .. og jeg som knapt nok har vært i Bergen
Gjest Seleena Skrevet 6. februar 2004 #8 Skrevet 6. februar 2004 Er du frå Oslo og snakkar bokmål, blir du nok tatt som "pen-bergenser" fordi du brukar ord som "jeg" og ikke" og det er ganske PENT bergensk, i stadenfor "eg" og "ikkje/issje" som er bergensk gateslang :D Men det viste du nok.... måtte berre nemne det!
Vimsevips Skrevet 6. februar 2004 #9 Skrevet 6. februar 2004 Moderat gatebergensk Du snakker et folkelig språk med et snev av "dannet" tale. Og jeg som trodde jeg var en østlending i Rogaland..
Gjest Hulderjenta Skrevet 7. februar 2004 #10 Skrevet 7. februar 2004 Tengte ikke akkurat ta testen for å si hva slags bergensk jeg snakker, men nå er det nå offisielt bekreftet: Rent gatebergensk Du snakker uforfalsket, ujålete gatemål. Men eg visste jo det, då!
Ruby Skrevet 7. februar 2004 #11 Skrevet 7. februar 2004 Nokså penbergensk Du har "dannet" tale, men med et lite innslag av gatemål. Jeg er jo østlandsk så.....
Gjest Kveldsvisitt Skrevet 8. februar 2004 #12 Skrevet 8. februar 2004 Moderat gatebergensk Du snakker et folkelig språk med et snev av "dannet" tale.
Gjest Moonshadow Skrevet 8. februar 2004 #13 Skrevet 8. februar 2004 Moderat gatebergensk Du snakker et folkelig språk med et snev av "dannet" tale. Snakker vel egentlig ganske trøndersk da men
Elle Melle Skrevet 9. februar 2004 #15 Skrevet 9. februar 2004 Moderat gatebergensk Du snakker et folkelig språk med et snev av "dannet" tale. Men det er kun fordi jeg har bodd i utlendighet i årevis... Det er ingen andre enn vestlendinger som forstår tyttebæret av hva jeg sier hvis jeg ikke modererer meg litt. :-?
smilla1 Skrevet 10. februar 2004 #16 Skrevet 10. februar 2004 Moderat gatebergensk Du snakker et folkelig språk med et snev av "dannet" tale. Også jeg som er ekte stril, da :oops:
simsalabim Skrevet 10. februar 2004 #17 Skrevet 10. februar 2004 Moderat gatebergensk Du snakker et folkelig språk med et snev av "dannet" tale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå