~Moon~ Skrevet 5. februar 2004 #1 Skrevet 5. februar 2004 Jeg har vel hatt en liten fordom ang PMS..At det er en unnskyldning kvinner bruker for å oppføre seg som sutrete rass### disse dagene. Men nå tror jeg jammen jeg må spise mine egne ord, gitt... :oops: :oops: Jeg har nemlig begynt å bli såpass overfølsom og kjempedeprimert i disse dagene, at jeg ikke kan se noen annen sammenheng enn nettopp PMS... Men jeg veit ikke helt hva jeg skal gjøre med det... Det går ikke utover bare meg, men også de andre stakkarene rundt meg, som ikke slipper unna mine enten aggressive, heller hysteriske innbilninger om alt mulig eller en kjempedepresjon. Er det noen flere som også har det slik ? Eventuelle råd for hva som kan gjøre disse dagene til et litt mindre helvete hadde vært særdeles velkomment..
starie Skrevet 5. februar 2004 #2 Skrevet 5. februar 2004 Jeg vet så godt hvordan du har det! Det er så utrolig lite som skal til før jeg blir sint disse dagene. Synes sjokolade hjelper jeg :oops:
*Shira* Skrevet 5. februar 2004 #3 Skrevet 5. februar 2004 Jeg trodde ikke jeg var så plaget. Mente ivertfall det selv.. men det mener ikke mannen min Jeg føler at det har blitt værre de siste årene, for nå kan jeg merke selv at jeg er urimelig sinna... Jeg føler meg som en trykkoker, det bare bobler innvendig. Prøver å besinne meg, men det er søren ikke lett nei...
Suzy Skrevet 5. februar 2004 #4 Skrevet 5. februar 2004 Jepp jeg har begynt å bli ganske plaget med PMS.. Det blir faktisk bare verre ettersom årene går. Tidligere hadde jeg ikke noen slike problemer/symptomer, men nå blir jeg litt smågal og hormonell i noen dager før mens. Det er ikke morsomt og ikke lett, for det føles mest av alt som noen andre skru av og på de rareste reaksjoner inni meg... *sukker* Jeg vet ikk eom noe som hjelper, men henger meg på ventinga på gode tips. Har funnet ut at trim hjelper på humøret uansett - også i den perioden...
Sarah_Michelle Skrevet 5. februar 2004 #5 Skrevet 5. februar 2004 Jeg merker det ikke så veldig selv, men jeg blir visst ganske emosjonell og lett rørt de dagene. Tårene er aldri langt unna... Men jeg reagerer ikke med sinne.
Amarone Skrevet 5. februar 2004 #6 Skrevet 5. februar 2004 Jeg er sint en times tid ca. en uke før mensen. Rart i grunn - kjenner plutselig og grunnløst sinnet boble opp i kroppen. Så glir det over. Siden det er totalt grunnløst forsøker jeg alt jeg kan å ikke la det komme til uttrykk... Amarone
aline Skrevet 5. februar 2004 #7 Skrevet 5. februar 2004 Jeg har også blitt rammet av PMS nå med aldern!! Blir sint som en tyrk uka før mens, og det føles innmari frustrerende, for jeg VET jo at det er PMS, og jeg VET jo at det er urimelig av meg å bli sint for så lite, men så blir jeg altså det og klarer ikke alltid å la "beskytte" min kjære mot meg selv i disse dagene. Det er litt opp og ned fra gang til gang, hvor ille jeg er. Denne gangen ble jeg nesten ikke sint, men kjenner allikevel at det skal lite til. Velger å være litt alene disse dagene, da jeg forløpig ikke bor sammen med kjærsten. Forklarer også hvorfor, og jeg tror han er litt letta for å få slippe unna akkurat da!! Har dessverre ingen tips, men må si at sjokolade ALLTID roer ned meg når jeg er som værst, men nå skal jeg liksom ned i vekt, og da blir jeg jo sint igjen fordi jeg spiser sjokolade utenom lørdag..... Det er ihvertfall IKKE innbilt!!
Gjest Katarine Skrevet 5. februar 2004 #8 Skrevet 5. februar 2004 Jeg tror nok det, ja... Jeg er veldig følsom i dagene rett før mensen (som om jeg ikke er følsom nok fra før...), og begynner lett å gråte og føle at verden er et grusomt sted. Dessuten blir jeg veldig oppblåst. Antar at det skyldes vann i kroppen, for den andre dagen jeg har mensen løper jeg på toalettet i ett sett. Men sint og aggressiv blir jeg ikke, er rett og slett ikke den typen.
~Moon~ Skrevet 5. februar 2004 Forfatter #9 Skrevet 5. februar 2004 Jeg blir mest lei meg jeg, som f.eks når legen her om dagen ringte og sa jeg hadde litt høyt blodsukker, da hadde jeg hvertfall satt 5 forskjellige diagnoser på meg selv iløpet av kvelden og tårene trilla og da var hjernen min sikker på at nå kommer jeg snart til å avgå ved døden (jeg oppførte meg hvertfall sånn..) Latterlig i ettertid (og dagen etter...), men akkurat der og da så innbilte jeg meg mye rart jeg. Akkurat da begynte jeg seriøst å lure på om jeg er helt tilregnelig når PMS'en melder sin ankomst. :o
Gjest lekebøll Skrevet 5. februar 2004 #10 Skrevet 5. februar 2004 da hadde jeg hvertfall satt 5 forskjellige diagnoser på meg selv iløpet av kvelden og tårene trilla og da var hjernen min sikker på at nå kommer jeg snart til å avgå ved døden (jeg oppførte meg hvertfall sånn..) Latterlig i ettertid (og dagen etter...), men akkurat der og da så innbilte jeg meg mye rart jeg :trøste:
Suzy Skrevet 5. februar 2004 #11 Skrevet 5. februar 2004 I høst engang, under et heftig anfall av PMS, innbilte jeg meg at samboeren min pulte henne han har barn med når han hentet dattera for samvær... Snakker om å være psyk i hodet Det hører med til historien at barnet er et resultat av en engangsaffære og at jeg ikke er av den sjalu typen til vanlig... Nesten litt skummelt med hormonstyrt hjerne
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2004 #12 Skrevet 6. februar 2004 Kan være verdt å prøve. PMS er noe herk
Christy Skrevet 7. februar 2004 #13 Skrevet 7. februar 2004 Huff ja... Jeg blir så sint, så sint, så sint!!!!! Er ikke mye som skal til før jeg tar til tårene disse dagene, blir overfølsom mot alt. Tror heller ikke helt samboern skjønner hvordan jeg har det, men jeg forventer heller ikke det. Han vet nok at han må være litt forsiktig med meg. Var ikke så plaget før, da var det mer at jeg ble kvalm og slikt, nå er det humøret.
Gjest Moonshadow Skrevet 7. februar 2004 #14 Skrevet 7. februar 2004 Jeg merket veldig gost at jeg var plaget av pms når jeg hadde samboer eller bodde hjemme hos mamma og pappa, jeg var ett helvete å ha i hus. Kjente at jeg kokte innvendig helt uten grunn.. Men nå som jeg bor alene er det liksom ingen å være sur på så jeg merker det ikke så godt nå. Merker bare at jeg lett kan begynne å gråte av ting på tv som jeg til vanlig ikke reagerer på.
Nala Skrevet 8. februar 2004 #15 Skrevet 8. februar 2004 PMS er noe herk, ja. Selv blir jeg ufattelig lett-antennelig, og også veldig lett lei meg når det rammer som verst. Får en litt sånn "verden-er-et-helvete"-holdning når det setter inn, men heldigvis går det over etterhvert da - ellers hadde jeg jo blitt gal! Tenk å leve med konstant PMS?! *grøsser*
Gjest Myumi Skrevet 8. februar 2004 #16 Skrevet 8. februar 2004 Jeg eier ikke PMS og dette har jeg også fått bekreftet av venner, familie og ikke minst min forlovede. Dette er jeg veldig takknemlig for, jeg har noen venninner som blir noen skikkelig hekser og jeg ser hvordan dette sliter både på dem og deres kjærester/ektemenn. Jeg har litt vondt de første timene etter at blødningene har startet men det er også det hele.
Gjest Joanna Skrevet 8. februar 2004 #17 Skrevet 8. februar 2004 Jeg har ikke PMS i det hele tatt jeg heller. Spurte samboeren min, han sier det stemmer. Er nok veldig maskulin i humøret. Det ligger liksom jevnt på topp.
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2004 #18 Skrevet 8. februar 2004 Nattlysolje hjelper meg i hvertfall. Tar Nycovit Omega-6 med nattlysolje, opp til 6 om dagen når det er ille. (hjelper tørr hud i samme slengen!) Bare husk at nattlysolje er ganske sterkt for magen, så det lønner seg å ta sink også.
Imax Skrevet 8. februar 2004 #19 Skrevet 8. februar 2004 Har masse PMS, og har kort lunte. Nå er jeg mer bevisst på at det er PMS og ikke "normalt" sinne, så jeg prøver å unngå visse situasjoner som kan bli for mye for meg. Galgenhumor funker også, har de siste månedene jobbet i prosjekt med 6 menn, og jeg har advart når jeg har PMS, og slått mange vitser om det. Så da er de advart + at vi har mye morro når jeg banner når ting ikke funker som det skal..
Nabodama Skrevet 9. februar 2004 #20 Skrevet 9. februar 2004 Har ikke PMS i det hele tatt, heldigvis!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå