Busthead Skrevet 9. juni 2012 #1 Skrevet 9. juni 2012 Hvis jeg skal handle noe på E-bay, hva blir ekstrakostnadene ? Blir det noe slevom jeg handler for under 200? Og hva skjer hvis varen koster under 200 men det blir over 200kr med frakten ? På forhånd takk :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #2 Skrevet 9. juni 2012 Jeg er litt dårlig på dette. Men er ganske sikker på at det er verdien av varen som skal tolles, at det ikke har noe å si hvor mye frakten koster.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #3 Skrevet 9. juni 2012 jeg shopper av prinsipp kun ting som er free shipping!!!!! :D dyreste jeg har kjøpt var ca 20 dollar. <3 ebay
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #5 Skrevet 9. juni 2012 Frakten skal med. Og kursen som gjelder finner du til enhver tid på toll.no
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #6 Skrevet 9. juni 2012 Frakten skal med. Og kursen som gjelder finner du til enhver tid på toll.no Feil. Frakten teller ikke med, men dersom varen din koster over 200 må du betale toll for hele greia, OGSÅ frakten. Sjekk før du svarer.
Busthead Skrevet 10. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 10. juni 2012 Takk for svar, men ble litt forvirret Blir det bare toll hvis varen uten frakt er over 200 kr ?
Zoë Castillo Skrevet 10. juni 2012 #8 Skrevet 10. juni 2012 (endret) Takk for svar, men ble litt forvirret Blir det bare toll hvis varen uten frakt er over 200 kr ? Herlighet for noen synsesvar! Hvis varen koster 199 kr + 100 kr i frakt: Du betaler ingen toll eller avgifter. Samlet pris: 299 kr Hvis varen koster 201 kr + 100 kr i frakt: Du betaler toll dersom varen er tollpliktig, ellers bare mva. I tillegg må du ofte betale en avgift for forenklet tollbehandling, som er på rundt 110 kr. Hvis du vil vite nøyaktig hva en vare kommer til å koste (i tillegg til avgiften for forenklet tollbehandling, som kommer utenom), så kan du bruke denne kalkulatoren: Importkalkulator Jeg bruker å handle varer for opptil 31 dollar på Ebay. Det er rundt 187 kr med dagens kurs, så da har jeg tatt høyde for eventuelle kursendringer inntil at varen kommer til tollen i Norge. Husk nemlig at det er kursene som gjelder den dagen varen din ankommer tollen i Norge som avgjør om en må betale mva eller ikke! Endret 10. juni 2012 av Zoë Castillo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå