AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #1 Skrevet 9. juni 2012 Eg har ingen planer om å gifte meg i nermeste framtid,har samboer og barn.Så spørsmålet kan jo dukke opp endag om giftemål.Men uansett helt siden barneskolealder så bestemte eg og min veninne at vi skulle vere forlovere til hverandre.Mye har jo skjedd siden den tid,og eg er jo ikke like sikker på om eg vil velge henne som forlover,vi har jo fortsatt kontakt men ja er jo kansje andre som passer bedre som forlover.Men merker at eg stadig oppover årene har eg hatt litt i bakhode,om eg sku plutselig gifte meg om et år.Hvem hadde da passet som forlover. Hvor lenge før bryullupet ditt valgte du forlover,og om du allerede er gift er du fornøyd med utdrikningslaget ditt om du hadde det? Og andre opplevelser rundt valget ditt ved forlover
LineF Skrevet 9. juni 2012 #2 Skrevet 9. juni 2012 Min forlover var selvskreven... venninne fra siste året på videregående, jeg var hennes forlover også. Jeg og min kjæreste er godt voksne og derfor var det greit å velge en person som betyr noe i mitt voksne liv, ikke at vi har vært barndomsvenner (selv om jeg har ei jeg har tatt opp kontakten med de siste årene som nettopp var det).. Hvor er man i livet? Syntes jeg også er litt relevant... Jeg valgte forloveren noen uker etter forlovelsen...
Gjest airam90 Skrevet 9. juni 2012 #3 Skrevet 9. juni 2012 Jeg valgte min barndomsvennine som jeg har kjent siden jeg var liten. Spurte henne 10 mnd før ca tipper jeg
FruN Skrevet 9. juni 2012 #4 Skrevet 9. juni 2012 Bestemte meg for hvem jeg ville ha som forlover før det var aktuelt med ekteskap - men spurte henne rett etter frieriet Var fornøyd med utdrikningslaget, men ble ikke så overrasket som planen var - tre kollegaer visste om det: Sjefen Venninne som skulle være med Kollega som ville ha bdåe jobbvenninne og meg med på bursdagsfeiring i samme tidsrom. Sistnevnte tenkte ikke over at det var MITT utdrikningslag, og blurtet ut med at "..festen ikke kunne være den helga, siden XXX skulle i utdrikningslag"
linzzy30 Skrevet 10. juni 2012 #5 Skrevet 10. juni 2012 det med å valge forlover var kjempe vanskelig. jeg har ingen venner. barndomsvenner har for lengst brut kontakten og jeg har ingen som jeg ser på venniner. først vurderte jeg min mor.men ho har en tendes til å legge seg for mye oppi ting. og synes ho skulle bare være mamma den dagen. dan andre jeg vurderte var min bror, men eller ikke han har jeg et bra forhold til. en dag mamma var innom meg og spurte hvem som skulle være forlover dukka det opp løsningen, min gudmor som er 70 år som jeg hele tiden har hadd et godt forhold til skulle jeg spørre:-)
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #6 Skrevet 10. juni 2012 Hvis du har et dilemma hvor det er flere som er aktuelle som forlover så vil jeg råde deg til å tenke nøye over det før du spør noen. Du kan jo også ha to hvis du ikke klarer å bestemme deg. Jeg gikk på en liten bommert, spurte ei jeg trodde var en god venninne, men hun viste seg bare å være ute etter å gjøre ting og tang slik at det passet best for henne selv. Toppet seg når hun nektet å ha på seg noe annet enn en bunad under vielsen. Jeg bestemte meg for å droppe henne som forlover, og har følt meg veldig lettet etter det :D Så skulle du være uheldig å velge feil så kan man gjøre det om i etterkant
fruBeist Skrevet 10. juni 2012 #7 Skrevet 10. juni 2012 Valget sto løst mellom tre stk. Valget falt på den mest naturlige, min bror. Han har alltid vert en del av livet mitt, og kommer alltid til å være det. Vi er gode venner, og kan snakke om det aller meste. Han ble spurt dagen etter at vi bestemte oss for å gifte oss.
Anglofil Skrevet 10. juni 2012 #8 Skrevet 10. juni 2012 Det var aldri et spørsmål egentlig, det sto kun om én og det er min bestevenninne. Mvh Yvonne
Dyregod Skrevet 10. juni 2012 #9 Skrevet 10. juni 2012 Jeg visste det egentlig før jeg ble forlovet. Det er en venninne som jeg har hatt siden jeg var 17 år. Vi har bodd sammen og opplevd mye sammen. Jeg har også en barndomsvenninne, men vi har ikke like mye kontakt så hun er bare invitert i bryllupet;-) Jeg spurte henne dagen etter forlovelsen tror jeg, hehe. Hun ble utrolig glad og jeg får mange meldinger om at hun gleder seg masse og er så glad på mine vegne. Hun er bare best:)
Gjest X-1 Skrevet 10. juni 2012 #10 Skrevet 10. juni 2012 Eg valgte min søster fordi eg ikkje har noen nære venninner og eg ville ikkje la ein bekjent få den "rollen", selv om det bare er å underskrive forlovererklæringen i vårt tilfelle. Valgte ho ganske fort, men spurte ho først for ei uke siden :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #11 Skrevet 10. juni 2012 Det der syns jeg faktisk er litt vanskelig... Jeg har valgt forlover (var egentlig klar på det før forlovelse skjedde ), men jeg gjorde det allikevel ikke med lett hjerte. Fordi: * ei barndomsvenninne som jeg har god kontakt med fremdeles, valgte meg som sin forlover da hun giftet seg. Jeg får litt dårlig samvittighet for ikke å gjengjelde det, men det føles mer naturlig med hun andre jeg har valgt. * ei annen god venninne og jeg sa for flere år siden at vi skulle være hverandres forlover om vi etterhvert skulle bli gift. Vi er fremdeles venninner, men har sklidd veldig fra hverandre de siste 6-7 årene. Hun har også flyttet til en helt annen kant av landet, og vi har lite kontakt. Det føles ikke lenger naturlig at det er hun som skal være min forlover. Den venninnen jeg har valgt som forlover, har jeg kjent mye kortere tid enn de to andre. Men det føles som vi har kjent hverandre hele livet Det jeg er mest "redd" for, er vel at de to andre skal bli skuffet/såret over at jeg ikke har valgt dem... Jada, jeg vet jeg kan ha flere forlovere, eller ha bridesmaids i tillegg til forlover, men for meg blir det et par hakk for amerikansk.
fridr Skrevet 10. juni 2012 #12 Skrevet 10. juni 2012 Det var ingen tvil - min barndomskompis som har stått ved min side i tykt og tynt ALLE år. Finnes ingen venninner i mitt som har vært så lojal som han. Dessuten passer han perfekt. Egentlig ganske grei løsning. Tror noen av venninne mine hadde blitt skuffet om jeg hadde valgt en venninne over en annen.
Lyra Skrevet 12. juni 2012 #13 Skrevet 12. juni 2012 Valget var veldig lett. Har to besteveninner, nr. 1 har jeg kjent fra den dagen hun var født (jeg er 2 år eldre) og nr. 2 har jeg kjent i 20 år. Vi har vært et trekløver halve livet Spurte de ganske kjapt etter frieriet egentlig. Så langt har de vært kjempeflinke og holdt et faktastisk utdrikningslag for meg forrige helg Skal være forlover selv (sammen med nr 1) til nr. 2 i august og håper jeg kan gjengjelde tjenesten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå