AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #1 Skrevet 9. juni 2012 Hei. Jeg har lyst til å gå ned noen kilo før heteste sommersesongen og har ikke lyst til å følge noe halvkilo-i-uken-opplegg fordi det tar hundre år med å unngå kos før man er nede tilo den vekten man vil ha. Har funnet ut at hvis jeg spiser mye grønnsaker og kjøtt, egg, fisk osv. så holder jeg meg mett uten særlig mye kalorier og vurderer derfor et f.eks 6-700 kalorier om dagen-opplegg i et par uker. Det jeg derimot er redd for er at forbrenningen min skal ødelegges. Tror dere det vil skje? Vil jeg forbrenne mindre når diettperioden er over og vil det vare for evig? Vil jeg f.eks ha lettere for å legge på meg for resten av livet? Eller kan jeg bare følge et slikt opplegg uten noe særlig fare for varig forbrenning?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #2 Skrevet 9. juni 2012 600-700kcal i uken utgjør jo ikke stort mer enn en halv kilo
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #3 Skrevet 9. juni 2012 600-700kcal i uken utgjør jo ikke stort mer enn en halv kilo Mente selvsagt om dagen
Fanta Exotic Skrevet 9. juni 2012 #4 Skrevet 9. juni 2012 Mest sannsynlig vil kroppen havne i sparebluss av så lite kcal. 2
Gjest *Maja* Skrevet 9. juni 2012 #5 Skrevet 9. juni 2012 (endret) Du vil miste muskelmasse som igjen vil føre til nedsatt forbrenning og kroppen går i sultmodus. Klarer du å fortsette å spise slik over lengre tid har du fått anoreksia og er på god vei til å leve i et helvete resten av livet, eller så sprekker du etter en stund og kroppen vil suge til seg alt den får i seg og lagre det som fett slik at du blir større enn du er i dag. DET FINNES INGEN SNARVEI TIL EN SLANK OG FRISK KROPP! Spis normalt og begynn å trene; Det er en livsstil og ha en slank, trent og sterk kropp. Endret 9. juni 2012 av *Maja* 4
Honeydew Skrevet 10. juni 2012 #6 Skrevet 10. juni 2012 Les om PSMF-dietten (google it, det er en bra artikkel om det på Fitnessbloggen). Dette er den eneste "ekstremdietten" hvor du lever på svært lite kalorier uten å miste nevneverdig med muskelmasse. Og det er tap av muskelmasse som fører til lavere forbrenning, ergo er det et mål i seg selv å ikke miste muskelmasse på diett (altså ikke bare fordi du så klart ønsker å ha mistet mest fett på slutten av dietten, men også fordi forbrenningen vil holde seg bedre jo mindre muskelmasse du har mistet). 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #7 Skrevet 11. juni 2012 Siste liten slanking hjelper aldri. Sett deg heller et realistisk mål, så får det heller gå sakte. Du skal lære deg å holde vekten og. Jeg har satt meg mål til mai til neste år, og går sakte men sikkert ned i vekt!
Dakia Skrevet 12. juni 2012 #8 Skrevet 12. juni 2012 Les om PSMF-dietten (google it, det er en bra artikkel om det på Fitnessbloggen). Dette er den eneste "ekstremdietten" hvor du lever på svært lite kalorier uten å miste nevneverdig med muskelmasse. Og det er tap av muskelmasse som fører til lavere forbrenning, ergo er det et mål i seg selv å ikke miste muskelmasse på diett (altså ikke bare fordi du så klart ønsker å ha mistet mest fett på slutten av dietten, men også fordi forbrenningen vil holde seg bedre jo mindre muskelmasse du har mistet). Word!
Redbull Skrevet 12. juni 2012 #9 Skrevet 12. juni 2012 Hvorfor i allpakka begynte du ikke slankingen før?!
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #10 Skrevet 12. juni 2012 Sier som noen over meg, PSMF er den "sunneste" ekstremdietten Jeg går på den på 4. dagen, spiser meg mett på ca 900 kcal om dagen. Mye salat, agurk, tomater, paprika, kylling, mager kesam, cottage cheese, kjøttdeig er det som spises. Magen har allerede begynt å bli flatere, og ikke minst føler jeg meg kjempebra. Søtsuget er også borte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå