Alfa Skrevet 9. juni 2012 #1 Skrevet 9. juni 2012 Jeg sendte en mail ang en hybelannonse jeg fant. Jeg fikk mail tilbake and hvordan rommet så ut og spørsmål om jeg ville se flere bilder samt om jeg hadde skype (?). Jeg spurte om jeg kunne komme på visning, men fikk svar om at visning ikke vil bli gjort men jeg kan få bilder av rommet for å bestemme meg om jeg vil leie eller ikke. Er ikke dette litt rart? Og 20m2 for 4500,- er vel kanskje litt for bra for å være sant?
Musaleem Skrevet 9. juni 2012 #2 Skrevet 9. juni 2012 Ja, det er litt for snålt - skulle hatt en svært god begrunnelse for hvorfor visning ikke kan holdes, hvis jeg skulle ha godtatt det - men selv da tviler jeg. Suspekt.
Brunhilde Skrevet 9. juni 2012 #3 Skrevet 9. juni 2012 Det er faktisk en del lurendreie der ute på uteleimarkedet. Jeg ville sjekket nøye at hybelen virkelig var til utleie før jeg takket ja, og ihvertfall før jeg betalte noe! 4
Pingting Skrevet 9. juni 2012 #4 Skrevet 9. juni 2012 dritskeptisk. det skjer jo at folk blir lurt og får fryktelig dårlige leiligheter - eller til og med leiligheter som ikke finnes! så en sak om dette senest for noen uker siden. Be om begrunnelse, og med mindre den er eksepsjonelt god og logisk så ville jeg holdt meg langt unna. 1
Alfa Skrevet 9. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 9. juni 2012 Takk for svar. Ja, jeg er skeptisk! Rommet skal tydeligvis være utsyrt med tv, dvdspiller, seng med mer... I tillegg fikk jeg svar på engelsk når annonsen var på norsk. skeeeptisk!
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #6 Skrevet 9. juni 2012 LØØØP! www.tv2.no/nyheter/innenriks/forbruker/marte-22-forsoekt-svindlet-i-hett-boligmarked-3568385.html 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #7 Skrevet 9. juni 2012 Vi kan jo ikke si noe om prisen, når det kommer helt an på hvor man bor. Her jeg bor så får man leid rundt 70 kvm til ca 6 lapper .
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #8 Skrevet 9. juni 2012 Vi kan jo ikke si noe om prisen, når det kommer helt an på hvor man bor. Her jeg bor så får man leid rundt 70 kvm til ca 6 lapper .
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #9 Skrevet 9. juni 2012 Takk aldri ja til å leie, eller å betale en eneste krone, uten å gå på visning, og få bevis på at det er lovlig utleie. Helst skal det være eieren selv, eller en megler. 5
Gjest Peaches Skrevet 9. juni 2012 #10 Skrevet 9. juni 2012 jeg takker ikke ja uten å ha vært på visning.leit heller etter noe annet! 1
Gjest Wolfmoon Skrevet 9. juni 2012 #11 Skrevet 9. juni 2012 Takk for svar. Ja, jeg er skeptisk! Rommet skal tydeligvis være utsyrt med tv, dvdspiller, seng med mer... I tillegg fikk jeg svar på engelsk når annonsen var på norsk. skeeeptisk! Løp. Jeg rapporterte for ikke altfor lenge siden en slik annonse fra enten finn.no eller hybel.no, svindlere finnes også på leiemarkedet. Jeg hadde aldri sagt ja til leie uten å få se rommet, og få se kontrakten. Betal heller aldri inn depositum annet enn på egen depositumkonto. Da har du sikret deg så langt det lar seg gjøre! 3
FruLuna Skrevet 9. juni 2012 #12 Skrevet 9. juni 2012 Takk for svar. Ja, jeg er skeptisk! Rommet skal tydeligvis være utsyrt med tv, dvdspiller, seng med mer... I tillegg fikk jeg svar på engelsk når annonsen var på norsk. skeeeptisk! Hehe! Tenker nok at dette er scam. Opplevde det samme i fjor da jeg var ute etter ny leilighet. Fant en utrolig bra leilighet til forholdsvis lav leie, prøvde å ringe, men havnet på et offentlig kontor. De hadde fått haugevis av telefoner den siste timen fra folk på leilighetsjakt, og sa at personen nok hadde tastet feil nummer. Jeg ble litt skeptisk allerede da, men sendte en mail for sikkerhets skyld. Da fikk jeg plutselig svar på engelsk, med en lang forklaring på at det ikke var mulighet for visning siden utleier var i utlandet. Da skjønte jeg at det bare var tull. Dagen etter var annonsen merket som forsøk på svindel. Dette var på hybel.no. Jeg ville ikke leid uten å se leiligheten. Den som leier ut bør også være interessert i å møte den som skal leie. Legg gjerne ut link til annonsen 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #13 Skrevet 9. juni 2012 Garantert nigeriasvindel. De svarer og purrer på deg om du ikke svarer. Også begynner de å snakke om Paypal. Vi solgte en PC på finn for ikke så lenge siden og fikk mail på norsk som først virket ok. Deretter kom svarene på engelsk og vi skjønte greia. Svarte at vi ikke kunne engelsk og da fikk vi svar på skikkelig google translate-norsk. Også skrev vi masse tilbake og de svarte og svarte. Paypal, paypal, paypal. Skrev at hun ikke kunne hente pcen som var til sønnen fordi hun var funksjonshemmet. Plutselig var hun ikke i Oslo, men i Danmark. Vi skrev at vi kjente en som skulle dit og som kunne ta den med seg. De fant på nye unnskyldninger. Mailen kom fra Helene i Oslo eller noe sånt. Drittsekker. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #14 Skrevet 10. juni 2012 Folkens, ikke kom med dårlig råd nå. Gå for den du, det er ikke noe galt med å ta det på den måten, skjønner godt hvis de ikke har mulig til å vise deg den. GO FOR IT!
Gjest Peaches Skrevet 10. juni 2012 #15 Skrevet 10. juni 2012 Folkens, ikke kom med dårlig råd nå. Gå for den du, det er ikke noe galt med å ta det på den måten, skjønner godt hvis de ikke har mulig til å vise deg den. GO FOR IT! jeg håper du glemte denne 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #16 Skrevet 10. juni 2012 jeg håper du glemte denne Surely, you can't be serious? I am, and stop calling me shirley.
Surriball Skrevet 10. juni 2012 #17 Skrevet 10. juni 2012 Jeg ble utsatt for det samme da jeg var på leilighetsjakt for noen år siden. Fattet mistanke da jeg så at adressen var den samme som Trondheim Torgs adresse. Pluss at det foregikk på engelsk, vi måtte sende depositum på forhånd for så å få nøkkel i posten (!!!) og utleier var i utlandet. Jeg rapporterte saken, jeg. Godt forsøk.
Alfa Skrevet 11. juni 2012 Forfatter #18 Skrevet 11. juni 2012 Trololol: se på detta! Litt for naiv var jeg kanskje, but hey - now I know!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå